Passat-trylle ting ;)
Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-06-06 19:22

Har en Passat - GGGAAARMEL en fra 85 - men det er limosine-modellen så man
er fint kørende ;) Nå men jeg har siden købet undret mig over at den i
tomgang gik lige lovligt lavt hvilket fik motoren til at hoppe og danse - og
dermed hele vognen til at gynge fra side til side i takt ;) ved meget lidt
tråd på speederen ophørte det helt. Stille tomgang 100 rpm op tænke jeg og
åbnede det enorme motorrum. Oppe ved kaburatoren fandt jeg så en slange med
en slags T-stykke for hvor der er slanger i to af enderne og så et lille hul
ud i den blå luft for enden. Når jeg så holder fingeren for dette hul går
motoren helt fino - og jeg har ikke pillet ved kaburator eller noget.

Spørgsmålet er så: Tager jeg så ikke bare et stykke gaffatape og klistrer
hullet til (som den tilsyneladende suger luft igennem) og så er den Tuborg
begravet? Jeg undrer mig jo lidt over hvorfor det er der om det har en eller
anden funktion eller om det bare er der for at irritere mig ;)

Fra : Mikkel Lund

Dato : 21-06-06 19:38

Martin Nielsen skrev:
> [...]
> begravet? Jeg undrer mig jo lidt over hvorfor det er der om det har en eller
> anden funktion eller om det bare er der for at irritere mig ;)

Nej, du finder der hvor den passer! Eller kan du få problemer til vinter
.. Tag et billede af motorrummet og slangen, så kan det være vi kan finde
ud af hvor den skal sidde.

Mikkel

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-06-06 22:27

> Nej, du finder der hvor den passer! Eller kan du få problemer til vinter
> . Tag et billede af motorrummet og slangen, så kan det være vi kan finde
> ud af hvor den skal sidde.

Øhhh... der hvor hvad passer? Det er tale om et - T - stykke hvor jeg
nu har blændet enden for luft of motoren går ualmindeligt meget bedre nu.
Hvor vil det kunne give vinter-problemer? Selve hullet er ikke større end en
tændstik.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 21-06-06 22:32

Martin Nielsen skrev:

> [...]
> Hvor vil det kunne give vinter-problemer? Selve hullet er ikke større end en

Karburatoren reguleres ved vakum/tryk. Hvis en slange er hoppet af vil
det kunne give en kedelig tomgang og måske vil denne fejlregulering
kunne give anledning til start problemer til vinter hvor forholdene for
en karburator / motor ikke er så gunstige som på denne årstid.

Mikkel

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-06-06 22:49

Martin Nielsen wrote:

> [...]
> hvor jeg nu har blændet enden for luft of motoren går ualmindeligt
> meget bedre nu. Hvor vil det kunne give vinter-problemer? Selve

Måske har det tidligere ejer haft installeret et vacuommeter (økkonomimåler)
og afmonteret det inden salget til dig.

Eller kan der have gået en slange til strømfordeleren?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-06-06 23:24

> Måske har det tidligere ejer haft installeret et vacuommeter
(økkonomimåler)
> og afmonteret det inden salget til dig.

Muligt aner ikke en dyt om sådanne ting. Men jeg kan roligt lukke hullet som
jeg jo føler har givet motoren unødigt meget luft og dermed dårligt gang? -
uden at frygte et mareridt af en benzinregning osv? Den kører helt fint nu!

> Eller kan der have gået en slange til strømfordeleren?

Måske, aner det ikke, der er ikke noget der ikke virker på den, så ved ikke
hvad det skulle hvae gjort godt for?

Nå men jeg er glad for den ikke danser mere og når ingen ser noget galt i at
lukke lufthullet jamen så er det jo nok fino ;)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 21-06-06 20:59

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ud i den blå luft for enden. Når jeg så holder fingeren for dette hul går
> motoren helt fino - og jeg har ikke pillet ved kaburator eller noget.

Det går min Golf 2'er også indimellem, det har haft den positive indvirkning
at omdr. tælleren nu virker indimellem

Stef

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-06-06 22:28

> Det går min Golf 2'er også indimellem, det har haft den positive
indvirkning
> at omdr. tælleren nu virker indimellem

Lyder sjovt ;) Men en sådan er det ikke på Passat LIMOSINE fra 85 ;) Sig i
øvrigt til hvis nogen møder en billig starter til sådan en da den er lidt
syg den der sidder på...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-06-06 12:09

> Lyder sjovt ;) Men en sådan er det ikke på Passat LIMOSINE fra 85 ;) Sig i
> øvrigt til hvis nogen møder en billig starter til sådan en da den er lidt
> syg den der sidder på...

Skal starteren i sådan en gamle diesel ikke lyde syg ,-) Det gør min i
hvertfald.

Stef
Der mangler fælge til sine 13" sommer dæk

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-06-06 12:50

Stefan Jacobsen wrote:

> Der mangler fælge til sine 13" sommer dæk

Prøv hos Brenderup

--
vh
Torben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 22-06-06 13:12

> Prøv hos Brenderup

ROFL Måske man skulle snuppe dem der allerede sidder på traileren.

Stef