Top Gear på bbc..... Danish plates are coo~
Fra : Thomas

Dato : 20-06-06 19:43

Hej NG

Jeg ramte lige ind i Top Gear på BBC prime

De var ved at placere en række biler efter om de var cool eller ikke cool.
Der nævnte Jeremey en stor mercedes clk et eller andet vist med brabus
fælge....... og han mente den var cool og sagde, at han oven i købet havde
set en på danske plader, hvorefter den lille sagde et eller andet med
"Danish plates are cool"

Er det kendt "over there" at vi gir ekstra meget for pladerne herhjemme
end andre steder (når vi taler Europa), eller hentydede han til en helt
anden pointe jeg ikke fattede ?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 20:44

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Er det kendt "over there" at vi gir ekstra meget for pladerne herhjemme
> end andre steder (når vi taler Europa), eller hentydede han til en helt

Det er ikke så kendt at var har verdens mest groteske afgiftssystem. Jeg har
lige i disse dage mailet til 9 forskellige supra-ejere og de tror jeg er
fuld af løgn når jeg forgæves forsøger at fortælle om 180% afgifter og at
jeg skal bruge en kopi af registreringsattesten for at kunne vende tilbage
om 1½ måned. Det er FANDME en teknisk handelshindring så det KLODSER.
Gad vide hvad A.Fjog&Co ville gøre hvis resten af EU lagde 180% afgifte på
vores fetaost og bacon?

--
Tom

Fra : MK

Dato : 20-06-06 20:51

> og at jeg skal bruge en kopi af registreringsattesten for at kunne vende
> tilbage om 1½ måned.

1½ måned !! - dét må være, fordi den er højrestyret

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 21:07

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> 1½ måned !! - dét må være, fordi den er højrestyret

Det er hvad de skriver på knold&pjat hjemmeside
Det lyder da vildt at en forhåndsvurdering skal tage så lang tid at bilen
længe er solgt før man får svar om strafafgiften.
Jeg er villig til at betale den vilde afgift men ind til videre har jeg ikke
fundet en englænder der vil handle under disse vilkår....og jeg køber ikke
noget før jeg ved hvad det kommer til at koste sådan ca.
Desværre kender jeg heller ikke en i uk der vil købe den for mig....hulk,
det ender med at jeg må nøjes med min morfarbil

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 20-06-06 21:18

Tom wrote:

> Det er hvad de skriver på knold&pjat hjemmeside
> Det lyder da vildt at en forhåndsvurdering skal tage så lang tid at
> bilen længe er solgt før man får svar om strafafgiften.

De fleste steder er den reelle svartid for tiden nede omkring en uge for
tiden, siger min erfaring mig..

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : MK

Dato : 20-06-06 21:22

> De fleste steder er den reelle svartid for tiden nede omkring en uge for
> tiden, siger min erfaring mig..

Ja, og hvis Tom er villig til at betale den store afgift, kan han
ekspederes med det samme. Ja, jeg har prøvet også det

Fra : Mikkel

Dato : 21-06-06 09:39

On Tue, 20 Jun 2006 20:22:12 GMT, "MK" <no@reply.dk> wrote:

>"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, og hvis Tom er villig til at betale den store afgift, kan han
>ekspederes med det samme. Ja, jeg har prøvet også det

hehe, kender en der lige har købt en BMW 650cab på Dk plader, det er
ikke lige impluskøbet eller er det

Fra : MK

Dato : 21-06-06 09:47

"Mikkel" <no@name.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 20 Jun 2006 20:22:12 GMT, "MK" <no@reply.dk> wrote:

> hehe, kender en der lige har købt en BMW 650cab på Dk plader, det er
> ikke lige impluskøbet eller er det

I DK = nej
I udlandet = tja' (koster kun 70.000 euro)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-06-06 19:24

> I DK = nej

Det afhænger vist af personen... :) Har været med til at
"panik"/"impuls"-købe to Ferrarier. Told & Skat var særdeles effektive i
begge sager, og vi fik sagerne afklaret inden for 48 timer begge gange.
Inkl. ALT. - toldsyn, depositum, plader osv....

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Mikkel

Dato : 22-06-06 11:51

On Wed, 21 Jun 2006 08:47:08 GMT, "MK" <no@reply.dk> wrote:

>"Mikkel" <no@name.com> skrev i en meddelelse

>I DK = nej
>I udlandet = tja' (koster kun 70.000 euro)

jow jow, men nu var det på dk plader = ca. 1,5mil kr.
Så det var en fin 40 års fødselsdagsgave at give sig selv

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 20-06-06 22:18

I Aalborg påstod den lille dame pr. telefon, at der ihvertfald var 3 ugers
ventetid på forhåndssedlen ...

mvh

JV

Fra : TKK

Dato : 21-06-06 16:12

> og jeg køber ikke noget før jeg ved hvad det kommer til at koste sådan ca.

Du har ikke læst min bilimportguide??

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 19:03

"TKK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har ikke læst min bilimportguide??

jo, både din, Johns og på skats hjemmeside.
To svar har jeg fået fra UK og ingen af dem vil sende en kopi af
registreringsattesten, så jeg tror ikke der bliver nogen handel, da jeg VIL
vide ca. hvad jeg skal betale FØR jeg køber bilen i UK

--
Tom

Fra : MK

Dato : 21-06-06 19:19

> ingen af dem vil sende en kopi af registreringsattesten

Så er dit jyske salgsgen underudhviklet
Come on - hvor der er vilje, er der vej :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 19:29

> Så er dit jyske salgsgen underudhviklet
> Come on - hvor der er vilje, er der vej :)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre når de spassere i skat VIL have
en kopi af registreringsattesten før de vil vurdere bilen. De 2 sælgere vil
ikke udlevere en kopi og de 7 andre vil slet ikke svare....jeg kan ikke se
hvad jeg kan gøre.
De forhåndsvurderinger som jeg kan slå op på skat hjemmeside er som mås og
nøgler, den svinger fra 40.000 til 110.000 kr og de skriver 220 HK og med
turbo og en masse andet useriøst roderi (for en 1993 model).....turbo = 330
HK .....
Der findes jo ikke en eneste til salg i hele landet af dem uden turbo og i
mk4 versionen (mk4 = 1993 og frem)

--
Tom

Fra : MK

Dato : 21-06-06 20:01

> Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre

Ham gutten du henviser til hele tiden, har importeret mange, skriver du?
Så kontakt ham og lånen kopi

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-06 20:13

MK wrote:
> Ham gutten du henviser til hele tiden, har importeret mange, skriver
> du? Så kontakt ham og lånen kopi

Tror Tom piver fordi han vil spare pengene ved at gøre det selv

Fra : MK

Dato : 21-06-06 20:28

> Tror Tom piver fordi han vil spare pengene ved at gøre det selv

I know - men med lidt trylleri (samtale) kan han vel nok gjøre någet

Alternativt rekvirere een ved en tysk sælger. T&S kan jo ikke af stel-
nummeret læse, om den er venstre- eller højrestyret. De bruger stel-
nummeret til at "lagre" vurderingen under - således at de ikke giver
2 vidt forskellige vurderinger på samme bil

Tom - du skriver på T&S-blanketten, at bilen er højrestyret. Iøvrigt
kender jeg ikke nogen i Jaguarklubben, som har fået en special price
grundet rattets placering...

Fra : MK

Dato : 21-06-06 20:48

> Tom - du skriver på T&S-blanketten, at bilen er højrestyret. Iøvrigt
> kender jeg ikke nogen i Jaguarklubben, som har fået en special price
> grundet rattets placering...

Dog koster bilerne mindre iudsalg herhjemme, hvorfor
det i princippet har indflydelse på afgiften. De 63% du ved?

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 20:49

> [...]
>
> Tom - du skriver på T&S-blanketten, at bilen er højrestyret. Iøvrigt
> kender jeg ikke nogen i Jaguarklubben, som har fået en special price

Det er hvad han skriver på www.supraimport.dk men jeg er også blevet lidt
mistænksom på de priser han oplyser.
På bilbasen har jeg fået en underlig fornemmelse....der er en som vil sælge
en supra m turbo til 100.000 Kr og så skriver han 100.000 i
afgifter....disse tal er sikkert fra Lasse som skriver det samme. Men Lasse
har også en supra m turbo til salg til 330.000 Kr på danske plader som
ligner den anden i bilbasen.....så jeg fornemmer at Lasse oplyser forkerte
afgifter og når man så har købt bil og vil betale reg.afgiften så får man et
chok når Lasses tal er helt hen i vejret.
Jeg ved ikke om jeg ligger rigtigt, men jeg synes ikke det hænger sammen med
hans hjemmeside og så den han har til salg for 330.000 Kr...og at den anden
der også er til salg m turbo angivelig kun koster 200.000 Kr

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=922717&page=1

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=957886&page=1

Det er disse to biler som vækker min mistanke om hvad reg. afgiften egentlig
måtte være for en model UDEN turbo

--
Tom

Fra : MK

Dato : 22-06-06 17:56

> Det er hvad han skriver på www.supraimport.dk Det er disse to biler som
> vækker min mistanke om hvad reg. afgiften egentlig måtte være for en model
> UDEN turbo

Måske en ameriakner vil hjælpe dig - på www.autotrader.com er der
nogen til salg, og i salgsannoncerne står stelnumrene faktisk nævnt...
www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?car_id=188559107&dealer_id=71125&car_year=1994&model=SUPRA&num_records=&bkms=1150995026310&lang=&isp=y&start_year=1990&mod_bookmark_id=null&certified=&search_type=both&distance=0&make=TOYOTA&min_price=&address=27284&advanced=&end_year=1997&max_price=&cardist=660

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 20:37

> Tror Tom piver fordi han vil spare pengene ved at gøre det selv

Jeg har en lumsk mistanke om at han tjener mere end rimeligt på at sælge de
supra'er. Han vil ikke hjælpe hvis jeg ikke vil have en af dem han finder
til ca. 100.000 Kr, men jeg kan finde tilsvarende til 40-50.000 Kr....og man
kan immervæk lave MEGET smårep for den prisforskel.
Han skriver også at afgifter på supra med turbo er ca. 100.000.....men så
vidt jeg kan se andre steder så er det nok nærmere 200.000 Kr i afgifter for
en med turbo.
Så hos ham Lasse er priserne
200.000 Kr u turbo på danske plader
300.000 Kr m turbo på danske plader

Jeg mener selv at kunne få en for 100.000 - 140.000 Kr hvilket vil være ok,
men jeg vil godt nok ikke give ham 60.000 Kr for ulejligheden...der er FOR
meget

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-06 20:11

Tom wrote:
> [...]
> sælgere vil ikke udlevere en kopi og de 7 andre vil slet ikke
> svare....jeg kan ikke se hvad jeg kan gøre.

Ring til dem, bare fordi internettet er opfundet virker telefonen altså
stadig,
og det er slet ikke spor farligt

(Findes der eventuelt nogen i Tyskland med højrestyring kan du jo også
prøve om de vil sende en kopi)

Fra : TKK

Dato : 21-06-06 21:38

> jo, både din, Johns og på skats hjemmeside.

Hvad er det så du ikke forstår?

Følgende er taget direkte fra hjemmesiden og fortæller dig hvad afgiften ca.
vil være (fratræk 20% hvis den er højrestyret):

"Der findes tre tilgansvinkler til at give dig et skøn over størrelsen af
den afgift du skal betale til SKAT. Det er en god ide at anvende en
gennemsnit af alle tre muligheder for at finde det bedst mulige skøn.
Tilgangsvinklerne består af følgende:
A - Du finder en tilsvarende bil inkl. afgift til salg i Danmark - dette kan
f.eks. være via bilbasen.dk. Salgsprisen inkl. afgift ganger du med 63 pct.,
hvor de 63 pct. svarer til størrelsen af registreringsafgift. Koster bilen i
Danmark f.eks. 100.000 kr., svarer dette til at du skal betale 63.000 kr. i
afgift. Bilens anskaffelsespris inkl. afgift vil således være 63.000 kr. i
afgift samt prisen for bilen i Tyskland.
B - Du anvender "afgift ved import"-guiden på bilpriser.dk.
C - Du finder en tilsvarende bil på SKATs hjemmeside (husk at slå din
popup-stopper fra), som indeholder en oversigt med betalte
registreringsafgifter på importbiler - du skal i dette tilfælde være særlig
opmærksom på dateringen af den betalte afgift samt antal kørte km.
Informationerne fremgår på de enkelte afgiftsbetalinger du finder på deres
> [...]

> registreringsattesten, så jeg tror ikke der bliver nogen handel, da jeg
> VIL vide ca. hvad jeg skal betale FØR jeg køber bilen i UK

Det svar du får fra SKAT er der alligevel en usikkerhed på - det er blot et
skøn over et depositum. Forskellen på depositumet og ovenstående 3
tilgangsvinkler ER minimal! Jeg forstår slet ikke hvad problemet er!

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 22:30

> Hvad er det så du ikke forstår?

Jeg vil bare gerne vide hvad en supra 1993 3.0 uden turbo RHD, mk4 koster i
reg afgift

(evt også hvad en LHD af samme koster i afgifter)

> [...]
> 63.000 kr. i afgift. Bilens anskaffelsespris inkl. afgift vil således være
> 63.000 kr. i afgift samt prisen for bilen i Tyskland.

Der findes ingen tilsvarende i danmark til salg så jeg kan ikke se hvor de
typisk ligger prismæssigt

> B - Du anvender "afgift ved import"-guiden på bilpriser.dk.

Den fungerer heller ikke ved lige netop denne bil (uden turbo)

> [...]
> Informationerne fremgår på de enkelte afgiftsbetalinger du finder på deres

Hvis prisen varierer mellem 40 og 110.000 Kr og dataene i det hele taget er
fulde af fejl, hvad kan man så regne med. I det ene eksempel skriver skat at
der er tale om en turbo version med 220 HK.....det er jo helt hen i
vejret....220 HK er jo den uden turbo, da den med, har 330 HK...så hvad er
det reelt for en afgift vi taler om? +/- 70.000 Kr er alllllllt for useriøs
en forhåndsvurdering efter min smag og pengepung.

> Det svar du får fra SKAT er der alligevel en usikkerhed på - det er blot
> et skøn over et depositum. Forskellen på depositumet og ovenstående 3
> tilgangsvinkler ER minimal! Jeg forstår slet ikke hvad problemet er!

Problemet er at jeg savner en noget mere precis forhåndsvurdering af hvad en
supra uden turbo skal koste mig i reg. afgift. De engelske priser er jo til
at forstå, det samme med de tyske. Jeg kan umuligt købe en bil hvor
forhåndsvurdering kan svinge med 70.000 Kr...SÅ løst sidder pengene heller
ikke

--
Tom

Fra : TKK

Dato : 22-06-06 17:15

> [...]
> forhåndsvurdering kan svinge med 70.000 Kr...SÅ løst sidder pengene heller

Jamen, så er du helt forkert på den, for du skal bestemt ikke tro at det
svar på forhåndsvurderingen på en specialbil du får fra SKAT kan bruges til
noget!! Der er ikke andet at gøre end at ringe til en vurderingsmand hos
SKAT i Taastrup og fremlægge ham sagen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 18:17

> [...]
> til noget!! Der er ikke andet at gøre end at ringe til en vurderingsmand
> hos SKAT i Taastrup og fremlægge ham sagen.

Tak, det vil jeg prøve i morgen

--
Tom

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-06-06 19:25

> [...]
> Desværre kender jeg heller ikke en i uk der vil købe den for mig....hulk,
> det ender med at jeg må nøjes med min morfarbil

Hvilken bil er der tale om?

--
-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 20:47

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil er der tale om?

1993 Toyora Supra 3.0 uden turbo med automatgear og lidt
ekstraudstyr...recarosæder og AC samt hækspoiler, højrestyret. Vigtigt at
der er tale om mk4 som IKKE er den firkantede kasse vi alle kender.

--
Tom

Fra : TKK

Dato : 21-06-06 21:40

> 1993 Toyora Supra 3.0 uden turbo med automatgear og lidt
> ekstraudstyr...recarosæder og AC samt hækspoiler, højrestyret. Vigtigt at
> der er tale om mk4 som IKKE er den firkantede kasse vi alle kender.

Hvorfor ikke købe den rigtige model - 1996, targa, turbo og 6-trins manuel
gearkasse??

Hvorfor SKAL den være højrestyret? Normalt kører vi jo i venstrestyrede
biler i Danmark!?!

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 22:15

> Hvorfor ikke købe den rigtige model - 1996, targa, turbo og 6-trins manuel
> gearkasse??

Fordi jeg ikke vil give 350.000 Kr for en sådan bil. Op til 150.000 Kr er
ok, og så kan jeg såmen også leve uden turbo når den alligevel har 220Hk.
Problemet er at finde en supra i det hele taget. Dem der er på mobile er jo
også på 100.000 Kr, højrestyrede og så kommer afgifter. De er væsentlig
billigere i UK

> Hvorfor SKAL den være højrestyret? Normalt kører vi jo i venstrestyrede
> biler i Danmark!?!

Fordi jeg gætter på at der er 20% sparet på afgiften som Lasse skriver det
på supraimport. Jeg ville dog også helst have en LHD, men de er jo slet ikke
til at komme i nærheden af i tyskland og de få der findes i usa, har jeg
ikke rigtig mod på at importere

--
Tom

Fra : PetrolHead

Dato : 21-06-06 22:42

On Wed, 21 Jun 2006 21:47:21 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>1993 Toyora Supra 3.0 uden turbo med automatgear og lidt
>ekstraudstyr...recarosæder og AC samt hækspoiler, højrestyret. Vigtigt at
>der er tale om mk4 som IKKE er den firkantede kasse vi alle kender.

MK4 findes squdda ikke uden turbo :S og er da en 3,3L'er
Flemming Jacobsen
Formerly Known as "ThunderBird"

Fra : PetrolHead

Dato : 21-06-06 22:46

On Wed, 21 Jun 2006 23:41:30 +0200, PetrolHead
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

>MK4 findes squdda ikke uden turbo :S og er da en 3,3L'er

Jeg har lige tjekket op på Supraklubbens hjemmeside og jo der findes
sørme en 220 heste Mk4 uden turbo. Men hvis du endelig vil have den uden
turbo så tag da den med VVTi motoren i stedet for.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 22:54

"PetrolHead" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> MK4 findes squdda ikke uden turbo :S og er da en 3,3L'er

Du tager fejl. Den findes i stor stil i en ikke turbo udgave i UK, Japan og
USA og turbo udgaven er også med samme 3,0 motor

http://odin.vl.ru/Toyota_Supra/toyota_supra.htm

http://cgi.ebay.co.uk/1995-TOYOTA-SUPRA-SILVER_W0QQitemZ4653411753QQihZ002QQcategoryZ18290QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/94-TOYOTA-SUPRA-SZ-RARE-AEROTOP-REMOTE-START_W0QQitemZ4653841514QQihZ002QQcategoryZ18290QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/1993-TOYOTA-SUPRA_W0QQitemZ4651224776QQihZ002QQcategoryZ18290QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/1994-TOYOTA-SUPRA-SILVER_W0QQitemZ4652933748QQihZ002QQcategoryZ18290QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Supra-3-0-L-Manual-1994-L-Silver-Black-SUPERB_W0QQitemZ4652000386QQihZ002QQcategoryZ18290QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Supra-3-0-Manual-Non-turbo_W0QQitemZ4652870518QQihZ002QQcategoryZ18290QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-Supra-Non-Turbo-M-reg_W0QQitemZ6638179309QQihZ012QQcategoryZ14045QQrdZ1QQcmdZViewItem

Fra : PetrolHead

Dato : 21-06-06 22:36

On Tue, 20 Jun 2006 21:44:06 +0200, "Tom"
> [...]

>om 1½ måned. Det er FANDME en teknisk handelshindring så det KLODSER.
>Gad vide hvad A.Fjog&Co ville gøre hvis resten af EU lagde 180% afgifte på

Hehe

Jeg kan kun nikke genkendede til det der når at jeg snakker med folk fra
udlandet. De fleste folk er ved at falde ned af stolen når at jeg
fortæller dem hvordan at det hænger sammen her. Og når at de penge der
så kommer ind via registeringsafgiften ikke engang bliver brugt på veje,
broer med mere så mener folk at vi må være godt skøre for at bo her :P

Fra : Molnit

Dato : 22-06-06 13:41

Tom skrev:

> Gad vide hvad A.Fjog&Co ville gøre hvis resten af EU lagde 180% afgifte på
> vores fetaost og bacon?

   Ja ja, rolig nu, det var nu Ikke A.Fjog&Co. der indførte de 180%, og
der er ingen politiker i dag der tør røre ved det, da de har et kæmpe
dilema i hvordan man skal få det afskaffet. Især når den afgift dækker
en stor del af de offentlige udgifter(det er ik småpenge de for ind på
det jo), og hvad med dem som har købt, skal vi så ha afgiften tilbage ?
eller står vi lige pludselig med en komplet vognpark i dk. som taber 2/3
del af værdien natten over ?

   Ja, afgiften er høj, men at skaffe sig af med den er ik bare lige et
indgreb, og vupti så er den væk... Vi kan så håbe at vi i stedet kan få
gjort noget ved drift omkostningerne i stedet til at starte med, aka
bioBenzin med dertil nedsat afgift, samt afgift nedsat BioDiesel osv.
Det er da mere unfair, at vi i teorien kan være selvforsynende med
dyrkede brændstoffer (sprit af sukker, og raps olie osv.) i stedet for
at støtte de arabiske lande osv. :) og så ikke gør et forsøg på det i
praksis.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 18:27

"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige pludselig med en komplet vognpark i dk. som taber 2/3 del af værdien

Den MERINDTÆGT som staten har fået ved olieprisernes himmelflugt de sidste
par år er så stor at reg.afgiften kunne fjernes og regnskabet ville gå lige
op.....men nu er de blevet grådige og formøbler beløbet væk på anden vis.
Som tak for dette får vi IKKE lov til at gå på efterløn til den tid, mens de
som i forvejen er blevet forgyldt med dyrtidsportioner osv. de kan få lov
til efterløn...med de penge som man skovler ind fra alt omkring biler.

> [...]
> brændstoffer (sprit af sukker, og raps olie osv.) i stedet for at støtte
> de arabiske lande osv. :) og så ikke gør et forsøg på det i praksis.

Reg afgiften kan sagtens fjernes, men ingen ønsker at gøre det....og vi
danskere ønsker det reelt heller ikke fordi vi vælger folk ind som ikke har
det som deres politik. De konservative er de eneste der har sagt de vil
"kigge" på afgiften. Så de har da holdt deres valgløfte må man sige.

--
Tom

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-06-06 01:03

Thomas wrote:

> Er det kendt "over there" at vi gir ekstra meget for pladerne
> herhjemme end andre steder (når vi taler Europa), eller hentydede
> han til en helt anden pointe jeg ikke fattede ?

Det er sku fordi ham den lille (Richard Hammond) snakker for at holde
sig vågen. Han prøvede sikkert at fedte for Jeremey ved at holde med ham.
Se blot det program han kører op Discovery lige nu Brainiac.

Nu vi snakker afgifter. Er der nogen der ved hvad de betaler i afgift på en
bil i Norge uden at skulle spørge oraklet google?

mvh
Henning

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-06-06 08:22

Thomas wrote:

> Er det kendt "over there" at vi gir ekstra meget for pladerne herhjemme
> end andre steder (når vi taler Europa), eller hentydede han til en helt
> anden pointe jeg ikke fattede ?

De har nævnt det flere gange i Top Gear, så det er ganske sikkert
noget de er bevidst om.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas

Dato : 21-06-06 16:13

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
Thomas wrote:

> [...]
> anden pointe jeg ikke fattede ?

De har nævnt det flere gange i Top Gear, så det er ganske sikkert

Ok thx

Får det sjældent set og når det endelig sker er det tit et afsnit de har
vist før..........

Mvh

Thomas

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-06-06 21:33

Thomas wrote:
> Er det kendt "over there" at vi gir ekstra meget for pladerne herhjemme
> end andre steder (når vi taler Europa), eller hentydede han til en helt
> anden pointe jeg ikke fattede ?

Det er da den danske mulighed for selv at vælge teksten på pladen, der
er cool - ikke vores kedelige afgifter.

Mvh Rune

Fra : PetrolHead

Dato : 21-06-06 22:43

On Wed, 21 Jun 2006 22:33:02 +0200, Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com>
wrote:

>Det er da den danske mulighed for selv at vælge teksten på pladen, der
>er cool - ikke vores kedelige afgifter.
>
>Mvh Rune

Kan de nu også gøre derovre såvidt jeg er informeret.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-06-06 22:49

Rune Larsen <tazlyold@hotmail.com> wrote in news:4499acfe$0$60785$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Det er da den danske mulighed for selv at vælge teksten på pladen, der
> er cool - ikke vores kedelige afgifter.

Jeg så ikke udsendelsen, men jeg tror det briterne opfatter som cool ved
vores nummerplade system netop ER prisen. Den er fastsat af staten og ens
for alle bestillingsplader.

I England er det udbud og efterspørgsel der bestemmer prisen. Så prisen på
særligt cool nummerplader løber bogstaveligt talt op i millioner.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-06-06 01:27

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> "Molnit" <news@molnit.com> skrev...
>
> Reg afgiften kan sagtens fjernes,

Interessant. Hvordan vil du løse problemet som Molnit opridser?
--
mvh Jes Vestervang - der hader afgifterne som pesten :-/