rustbehandling
Fra : u.m.s [3460]

Dato : 20-06-06 16:40

Hvad anbefaler I når man skal grunde/prime nedslebet område inden påførsel
af originallak ?

Helst noget som lukker mulig mikroskopiske rustpletter inde og ikke går ud
gennem lakken.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 18:05

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af originallak ?
>
> Helst noget som lukker mulig mikroskopiske rustpletter inde og ikke går ud

Turtle rustomdanner

--
Tom

Fra : KO

Dato : 20-06-06 19:05

> Turtle rustomdanner

Hvad med Zink spray. Kan det ikke bruges?

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 20:37

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Zink spray. Kan det ikke bruges?

aner det ikke. Jeg brugte engang zinkspray på gelænderet til vores trappe
udenfor. Der rustede gelænderet igen efter 1 år, så det var i hvert fald
ikke så effektivt som hammerlak

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-06 21:06

Zinkspray rulz :).

> aner det ikke. Jeg brugte engang zinkspray på gelænderet til vores trappe
> udenfor. Der rustede gelænderet igen efter 1 år, så det var i hvert fald
> ikke så effektivt som hammerlak

For det var ingen succes at bruger Hammerite :(. Desuden er det ikke
grunder, kan/ skal ikke overmales.

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 20-06-06 22:05

> "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Turtle rustomdanner

Ok, ser på Turtleprodukterne ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-06 11:22

u.m.s [3460] wrote:
> [...]
> af originallak ?
>
> Helst noget som lukker mulig mikroskopiske rustpletter inde og ikke går ud

Jeg har gode erfaringer med Hammerites grunder - man kan endda male den
over med 2K autolak uden problemer.

--
vh
Torben