ophugger i tyskland
Fra : Christopher Stein

Dato : 20-06-06 12:46

Er der nogen herinde der tilfældigvis har erfaringer med huggere syd for
grænsen?
Jeg leder efter en bagklap til min mondeo mk1 (5d) og de huggere jeg har
ringet til herhjemme skal have 1200 kr for den..

Findes der nogen lidt syd for grænsen der har mere rimelige priser?
Det er muligt at købe dem i sydtyskland og england men forsendelsen er
temmelig dyr.. :(

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 17:47

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg leder efter en bagklap til min mondeo mk1 (5d) og de huggere jeg har
> ringet til herhjemme skal have 1200 kr for den..

Der er en mindre hugger i nærheden af Kiel der har mondeo'er. Men som du
skriver så er den dyr at få sendt. Du er nok nød til at bide i det sure
æble, mens huggeren gnider sig i hænderne....en ny bagklap koster 2.700 Kr
så det kan heller ikke betale sig.

Jeg måtte selv bløde 750 for en klap til en Sierra engang for mange år
siden. Det plejer at koste så meget fordi man også får det limede glas med,
hvilket heller ikke er uvæsentlig

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 21-06-06 07:21

Tom skrev:
> [...]
> siden. Det plejer at koste så meget fordi man også får det limede glas med,

tak for svar. :)
Plejer prisniveauet ikke at være lavere i tyskland på den slags dele? -
Jeg havde indtrykket at jeg i hvert fald kunne spare 500 kr.. er det
urealistisk?
Hvis jeg alligevel kører ned for at hente noget vand + diverse ved
grænsen, kunne jeg jo lige så godt køre de ekstra kilometer hvis det
viser sig der er noget at spare...

Hvad hedder en autoophugger i øvrigt på tysk?

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 18:50

> tak for svar. :)
> Plejer prisniveauet ikke at være lavere i tyskland på den slags dele? -

Ikke sådan specielt, bortset fra det faktum at de slet ikke fører så gamle
biler i større styktal

> Jeg havde indtrykket at jeg i hvert fald kunne spare 500 kr.. er det
> urealistisk?

Nej ikke så meget

> [...]
> sig der er noget at spare...
>
> Hvad hedder en autoophugger i øvrigt på tysk?

Autowiederverwertung, Schrotthãndler, Autoschrott, og sikkert en masse andet
også.
Jeg vil sige at hvis ikke du kører mercedes så kan det ikke betale sig med
mindre at du kan finde noget på ebay. Der ligger en mercedes hugger 1 Km fra
grænsen men det er stort set også det eneste mærke han fører

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 22-06-06 07:27

Tom skrev:

> [...]
> mindre at du kan finde noget på ebay. Der ligger en mercedes hugger 1 Km fra
> grænsen men det er stort set også det eneste mærke han fører

Det er meget sjovt at du siger gamle biler..
Den hugger jeg var hos her i Odense, sagde at "det er jo en næsten ny
bil", da han begrundede den højr pris på en bagklap.. ;)

Jeg har kigget på ebay, men dem der er der er meget langt væk.. :( så
samlet set ville mine udgifter til at hente den overstige en besparelse
i indkøb..

Tak for dine råd. :)

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 18:15

> Det er meget sjovt at du siger gamle biler..
> Den hugger jeg var hos her i Odense, sagde at "det er jo en næsten ny
> bil", da han begrundede den højr pris på en bagklap.. ;)

Så glæd dig over at du sikkert skal give lige så meget for klappen som han
har givet for hele bilen )
Et lille råd, kig RIGTIG RIGTIG godt efter om klappen er lige...nogle af dem
kan være skæve fra et færdselsuheld.....jeg købte engang en sådan og
opdagede det først da jeg havde malet den m.m......rigtig surt

--
Tom