Daka bygger biodiesel-anlæg til 180 mio. k~
Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-06 11:43

Produktionsanlægget bliver placeret ved siden af Dakas eksisterende
produktion i Løsning syd for Horsens og vil stå færdigt i slutningen af
2007.

I første fase får anlægget en kapacitet på 50.000 tons om året, men det kan
udvides til det dobbelte, hvis der skulle blive brug for det.

http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=2006106230014&NL=1&Category=MILJO

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-06 12:57

Anders Majland skrev:

> Produktionsanlægget bliver placeret ved siden af Dakas eksisterende
> produktion i Løsning syd for Horsens og vil stå færdigt i slutningen af
> 2007.

Held og lykke til dem - selvom de nok kun kommer til at drømme om
afgiftslettelserne...

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-06 13:05

> Held og lykke til dem - selvom de nok kun kommer til at drømme om
> afgiftslettelserne...

De har nok regnet på at det vil være rentabelt at eksportere til tyskland.
Men skal der ske noget herhjemme tror jeg det er rigtig god pression i en
dansk produktion der er nødt til at blive eksporteret pga afgiftsreglerne

Så når først fabrikken står der tror jeg der er god mulighed for at få
ændret på afgiftene. Hvilken politisk parti kan i længden stille sig op og
sige at et miljøvenligt alternativ skal være for dyrt for danskerne men
forbeholdt nabo landene ...

Lidt på samme måde som statoil's med deres sprit-benzin. 5% er for lidt til
at rykke noget, men hvis de kan vedligholde debatten sker der nok noget på
et tidspunkt - sålænge det samlet set er provenu-neutralt for statskassen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-06 18:40

Anders Majland formulated the question :

Lad os håbe du får ret i det.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-06 17:33

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev
> Produktionsanlægget bliver placeret ved siden af Daka

Jeg er modstander af rådden og svinsk kørsel
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 20-06-06 18:19

> Jeg er modstander af rådden og svinsk kørsel

jamn - det lugter af penge !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-06-06 18:37

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

> jamn - det lugter af penge !
Bare det projekt ikke dør, men så er der ikk langt til graven ;).

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-06-06 23:27

Per Tolbøll wrote:

> jamn - det lugter af penge !

Hvis en dieseldrevet bil lugter af disel
Og en rapsoliebil lugter af friture

Hvordan lugter så en bil der kører på restprodukter fra døde dyr?

Mvh. Uffe Ravn

Af sæbe? nah......

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-06-06 20:42

> Hvordan lugter så en bil der kører på restprodukter fra døde dyr?

Sæbe, parfume, hint; den industri er storaftager af raffinerede døde dyr,
slagteriaffald ;).

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-06-06 01:53

Den Wed, 21 Jun 2006 21:42:26 +0200 sendte "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> følgende røgsignaler:

>Sæbe, parfume, hint; den industri er storaftager af raffinerede døde dyr,
>slagteriaffald ;).

Og olie er jo ligeledes "lavet" af døde dyr og planter (deraf ordet
fossilt brændsel), så hvorfor ikke gas?

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Leif Neland

Dato : 26-06-06 05:28

Uffe Ravn wrote:

> Hvis en dieseldrevet bil lugter af disel
> Og en rapsoliebil lugter af friture
>
> Hvordan lugter så en bil der kører på restprodukter fra døde dyr?

En ny betydning af ordet "Hestekræfter"

Leif