Lad ham brænde i helvede
Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-06-06 16:50

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3797502/

To ting:
1. Hvordan fanden kan man tage amfetamin, køre over for rødt og påkøre en
kvinde med 90 km/t som bliver slynget 40 m
2. - og derefter i retten nægte at han har gjort noget forkert???!?

Det burde næsten vedtages ved lov at man - om ikke andet er muligt - kan
spærre folk inde pga. meget lav IQ når de har så lille og indskrænket en
hjerne at man kan finde på sådan noget.

Jeg mener det seriøst!

Jeg arbejder med traffiksikkerhed og når en person bliver ramt af en bil med
90 km/t er sandsynligheden for at dø over 99%. Overlever pigen får hun så
mange forfærdelige men resten af livet at manden der kørte hende ned ikke
kan fatte det med hans meget meget begrænsede tankekraft.

VH Esben

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 16:59

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange forfærdelige men resten af livet at manden der kørte hende ned ikke
> kan fatte det med hans meget meget begrænsede tankekraft.

Han får en dom på 1½ års fængsel hvoraf de 12 mdr gøres betinget. Desuden
mister han retten til at generhverve kørekort i 5 år samt pålægges at betale
sagens omkostninger.
Så med lidt god vilje kan han være ude igen om 4 mdr.
Sansynligheden for at han igen havner i retsmaskineriet er omkring 80% og
det hele med vores alles velsignelser, vi har nemlig selv via politikerne
bestemt at sådan skal det være.
Når han kommer ud er han sikret via vores kontanthjælpssystem så han kan
føre et pænt liv.

--
Tom

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-06-06 17:04

> Når han kommer ud er han sikret via vores kontanthjælpssystem så han kan
> føre et pænt liv.

Jeg mener ikke det er definitionen på et pænt liv. Samtidig kommer han til
at betale omkostninger som sagt og erstatning. Det beløber sig til noget
manden ikke kan betale de første 20 år - nu er han jo nok heller ikke ansat
i en forskerstilling...

Men lad os være enige om at når det rigtigt går galt pga. manglende hensyn
så er det alt alt for lidt han kommer til at lide. Han bør mærke
konsekvensen i sit eget liv - resten af hans levetid - og desuden bør man
statuere i skrækeksempel for andre.

Jeg har iøvrigt en kammerat som blev nedkørt af en spritbilist med 70 km/t -
helt samme fremgangsmåde som ovenstående. Han er i live men kommer aldrig
til at kunne dyrke sport på topplan sådan som han gjorde inden. Han fik en
fed erstatning så spritbilisten nu idag lever i bundløs gæld. SÅDAN!

VH Esben

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 17:35

> [...]
> til at kunne dyrke sport på topplan sådan som han gjorde inden. Han fik en
> fed erstatning så spritbilisten nu idag lever i bundløs gæld. SÅDAN!

Det danske retssystem "tænker" slet ikke sådan. Man ser næsten udelukkende
på hvori spasserens forbrydelse består og så om det var med forsæt han kørte
ind i hende. Derfor for han næsten ingen straf for det.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 17:41

> [...]
> til at kunne dyrke sport på topplan sådan som han gjorde inden. Han fik en
> fed erstatning så spritbilisten nu idag lever i bundløs gæld. SÅDAN!

Du ønsker hævn og ikke kun straf.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-06-06 18:24

> Du ønsker hævn og ikke kun straf.

Jeg ønsker at han aldrig får frihed til at køre bil igen. Det har han
diskvalificeret sig til mindst én gang.

Jeg ønsker ikke hævn men en byrde som står mål med den han har påført
samfundet og ofrene. Samtidigt bør disse specielt grove tilfælde straffes
ekstra hårdt for at statuere et eksempel.

Rent psykologisk kommer man ikke udenom at frygt for at "blive taget"
afholder langt langt de fleste fra at foretage sig så dumme ting - selv
disse mindre bemidlede eksistenser.

VH Esben

Fra : Martin Orvad

Dato : 20-06-06 21:41

Esben Juul Sørensen wrote:
> [...]

[...]

> Rent psykologisk kommer man ikke udenom at frygt for at "blive taget"
> afholder langt langt de fleste fra at foretage sig så dumme ting - selv
> disse mindre bemidlede eksistenser.

Almindelig sund fornuft og en ordentlig opdragelse hjælper nu også på det.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Brian

Dato : 19-06-06 18:43

Kim Frederiksen skrev:

> Du ønsker hævn og ikke kun straf.

Jeg tror nu det er helt naturligt at ønske hævn i den slags situationer.

Selv om det ikke er politisk korrekt, er det vist de færreste der
enten har mistet, eller selv været offer, der kan frasige sig den følelse.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-06-06 19:20

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Du ønsker hævn og ikke kun straf.

Jeg syntes også, han skal have en præmie, forgyldes resten af livet. Tænk på
hvilken omsætning i samfundet han har skabt, og hvor stor glæde vi får af
den.......NOT :((. Seriøst, med det CV. han har, bliver det ikke det sidste
vi høre fra den kant, hvis han ikke bliver låst inde og nøglen smidt væk.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 20:12

> [...]
> af den.......NOT :((. Seriøst, med det CV. han har, bliver det ikke det
> sidste vi høre fra den kant, hvis han ikke bliver låst inde og nøglen

Afstumpet indlæg.
Han skal ha' en behandling - vi skal tilføre mange flere
penge på behandling. Snup gerne beløbet for betalingsveje
i storbyerne (læs: københavn).
Ellers ser vi flere tilfælde fremover, måske flere end ellers.

Fra : Lars [6710]

Dato : 19-06-06 21:47

Olsen skrev:

> Han skal ha' en behandling - vi skal tilføre mange flere
> penge på behandling.

Behandling ? Mod hvad ?
Dumhed, hensynsløshed, ligegyldighed ?

Hvis han får max straf (8 år) så er han med god vilje væk fra samfundet
i 5 år, og kan ikke gøre skade på andre end sig selv i den periode.

Så kan man jo altid til den tid se om han er motiveret til at blive
bragt på rette vej

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 06:44

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse news:4496f714$0

> Afstumpet indlæg.

Er det?, hvor er retfærdigheden?.. Du viser ingen respekt for den ramte og
hele hendes familie, omgangskreds der har fået livet forvandlet,ødelagt.
Skal de have hjælp?. Eller som sædvanligt "sejle i egen sø", hun kunne jo
bare lade være med at være der.

> Ellers ser vi flere tilfælde fremover, måske flere end ellers.
Flere? hvordan?. Bliver der flere crackheads hvis han ikke behandles. Der
skulle være grebet ind for lang tid siden, om nødvendigt med tvang !, jeg
kender som pårørende det psykiatriske system :(. Der sker ikk en ski'...
før der er lig på bordet, bogstaveligt, så kommer man med sine
"behandlinger"....

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 22:32

> [...]
> af den.......NOT :((. Seriøst, med det CV. han har, bliver det ikke det
> sidste vi høre fra den kant, hvis han ikke bliver låst inde og nøglen

Han burde i hvert fald aldrig have mulighed for at erhverve kørekort.
Derudover skal han have nogle år i skyggen. Det er en fair straf, hvis du
spørger mig.

Mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-06 10:08

> [...]
> at betale omkostninger som sagt og erstatning. Det beløber sig til noget
> manden ikke kan betale de første 20 år - nu er han jo nok heller ikke

Gør han?? Hvis han er på bistand, eller ellers ude af stand til at betale,
er det vist dig og mig, der ender med at betale dén regning.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 19-06-06 17:19

> [...]
> Så med lidt god vilje kan han være ude igen om 4 mdr.
> Sansynligheden for at han igen havner i retsmaskineriet er omkring 80%

Han er der i forvejen og har pt. en verserende sag kørende - iøvrigt 3.
gang...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-06 18:49

Tom wrote :
> Desuden mister han retten til at generhverve kørekort i 5 år samt pålægges at
> betale sagens omkostninger.

Hvordan kan man generhverve et kørekort man aldrig har taget ?

*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-06-06 18:21

On Mon, 19 Jun 2006 15:49:52 GMT, "Esben Juul Sørensen"
<crap@hellhole.com> wrote:

>1. Hvordan fanden kan man tage amfetamin, køre over for rødt og påkøre en
>kvinde med 90 km/t som bliver slynget 40 m

+ intet kørekort + hash + alkohol - ihvertfald ifølge TV2 nyhederne.

Ingen straf kan gøre det gjort godt - uanset hvad der sker (med mindre
han får livsvarigt fængsel) vil synes urimeligt for dem der er tæt ved
trafikofre. Hvad kan man gøre, andet end kappe armene af ham, så han
aldrig kan køre bil igen?

Og det er ikke første gang idioten er involveret i lignende episode.

Suk!

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 19:19

> [...]

> Det burde næsten vedtages ved lov at man - om ikke andet er muligt - kan
> spærre folk inde pga. meget lav IQ når de har så lille og indskrænket en

Fatter du ikke manden er syg på eet eller andet niveau ?

> Jeg arbejder med traffiksikkerhed...

Det gør du så ikke...

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-06-06 20:24

"Olsen" <-> wrote in message

> "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Fatter du ikke manden er syg på eet eller andet niveau ?

> Det gør du så ikke...

*PLONK*

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-06-06 08:43

Esben Juul Sørensen wrote:

> *PLONK*

Din argumentation er overvældende. Ingen kan give dig mere ret efter denne
udtalelse.

Hvordan gør du det egentlig?

Ironi off.

--
Per, Esbjerg

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 20-06-06 23:07

> Din argumentation er overvældende. Ingen kan give dig mere ret efter denne
> udtalelse.
>
> Hvordan gør du det egentlig?
>
> Ironi off.

Reaktionen er på Olsen der kører "demolition man" stilen. Hvis du følger med
i gruppen vil du se at han med sin ufattelig intelligente argumentation røg
i Thomas Kraths filter forleden. Og det er en mand jeg anser som meget
seriøs!

Du må spørge alt det du vil Per om trafiksikkerhed hvis du er nysgerrig.

Nu Volvo S80 er lanceret kan jeg sige jeg har været med til at lave
ACC-systemet. Det kan du finde uendeligt meget om på internet men jeg kan
selvfølgelig ikke svare på specifikke spørgsmål. Derudover arbejder jeg med
nødbremsesystemer

http://www.prevent-ip.org/en/prevent_subprojects/vulnerable_road_users_colli
sion_mitigation/compose/

Der ligger rigtig rigtig meget ulykkesstatistik og analyse bag når vi laver
de systemer.

VH Esben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-06 22:14

Olsen skriver:

> Fatter du ikke manden er syg på eet eller andet niveau ?

Jo, stik ham et arbejde, hvor han 7 dage om ugen sættes til at flytte
mursten 16 timer i døgnet og ikke laver andet end at sove de sidste 8.

Så bliver han pludeslig stoffri (altså sygdomsfri).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : JSM

Dato : 20-06-06 08:08

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Fatter du ikke manden er syg på eet eller andet niveau ?

> Det gør du så ikke...

Og det ved du hvorfra ???

/Jesper

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-06-06 08:47

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Fatter du ikke manden er syg på eet eller andet niveau ?

Det er den typiske holdning i DK det der!

Hvis nogen gør noget forkert er de syge. Er det slet ikke en mulighed at
manden bare er totalt idiot, og bare har valgt ikke at følge samfundets
regler ? Det tyder meget på at han bare er en meget dum mand, og har nok
gennem alle hans teenageår, været en idiot der har drillet/mobbet, ikke
været i skole, ikke har hørt efter hans forældre osv osv. Det gør ham ikke
syg, det gør ham til en idiot der ikke opfører sig ordentligt!

Jeg er træt af at høre om folk er syge, gu er de ej (nogle er virkelig), der
findes bare folk der er dummere end vådt bølgepap, indse det, og få dem lært
på den hårde måde at man altså gerne må tænkte sig om!

Mvh
Jacob

Fra : Brian S Jensen

Dato : 20-06-06 16:25

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Fatter du ikke manden er syg på eet eller andet niveau ?

> Det gør du så ikke...

Hvis idioti er en sygdom, så ja - men lad ham da brænde alligevel

Pigen kunne jo desværre ikke nøjes med en "sygdom"

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-06-06 06:50

Esben Juul Sørensen wrote:
> [...]
>

> Det burde næsten vedtages ved lov at man - om ikke andet er muligt - kan
> spærre folk inde pga. meget lav IQ når de har så lille og indskrænket en

Man burde indføre fodlænker igen, så kan han få lov til at slæbe
rundt på en 50 kg jernkugle.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-06 06:54

"Christian B. Andresen" skriver:

> Man burde indføre fodlænker igen, så kan han få lov til at slæbe
> rundt på en 50 kg jernkugle.

Du tager fuldstændig fejl.

Man burde frigive stofferne, med den klausul at 3 gang du besøger din
læg/hospital, har de ret til at afvise dig - du har selv valgt at tage
gift - det dør man af.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-06-06 09:04

Esben Juul Sørensen wrote:

> [...]
> pigen får hun så mange forfærdelige men resten af livet at manden der
> kørte hende ned ikke kan fatte det med hans meget meget begrænsede

Jeg kørte igennem det kryds, hvor hun blev kørt ned dagen før, og undrede
mig over at der ingen spor var.

Ingen bremsespor, først langt længere nede af gaden lå der hvidt og gult
glas, spredt over et stort område.
Han har da bare haft fuldt knald på.

Hastighedsgrænsen er 60 og lysreguleringen er synlig på lang afstand.

Kan man ikke erklære ham for hjernedød?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 20-06-06 09:10

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Kan man ikke erklære ham for hjernedød?

Man kan vel ikke erklære noget dødt, der ikke er der?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-06-06 19:53

On Tue, 20 Jun 2006 10:09:39 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Man kan vel ikke erklære noget dødt, der ikke er der?

Idéen er ikke helt dum - for så kunne man transplantere de organer der
ikke er ødelagt af misbrug. Så er man udover problemet.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 10:22

> [...]
> 1. Hvordan fanden kan man tage amfetamin, køre over for rødt og påkøre en
> kvinde med 90 km/t som bliver slynget 40 m

Det fatter jeg heller ikke. Amfetamin øger din energi og skærper dine sanser
ganske betydeligt. Groft sagt, ville det være til gavn for
trafiksikkerheden, hvis bilister var på amfetamin. Af samme grund bliver det
givet til jagerpiloter, hvis hjerner skal bearbejde så meget information, så
hurtigt, at det er på kanten af det menneskeligt mulige. Det hjælper man så
på med Amf. Han havde til gengæld også drukket to øl og røget hash som
virker sløvende på sanserne, så jeg vil helt ærligt tro det snarere er
hashen der er årsagen til hans manglede opmærksomhed. Det og så det faktum
at manden er idiot.

> 2. - og derefter i retten nægte at han har gjort noget forkert???!?

Den udtalelse burde inkassere sådan ét her:

http://carmacowboys.fjolletobak.com/film/skoslap.WMV

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 21-06-06 11:14

> Gør han?? Hvis han er på bistand, eller ellers ude af stand til at betale,
> er det vist dig og mig, der ender med at betale dén regning.

Sådan er det vel med alle der får bistand... Börnepenge,
kontanthjälp, aktiveringsydelse, rentefredrag, börnepasning,
lägebesög (som jeg f.eks. betaler for her i Sverige) osv. osv.

Det er et politisk spörgsmål.

Jeg er helt enig med dig iövrigt. Får han en straf uanset om den er
ökomisk eller ikke - så skal den "betales" af manden selv. Gerne på
en måde så han aldrig får råd til at köbe bil.

VH Esben