Træk på toyota Landcruiser
Fra : Jens U. K.

Dato : 19-06-06 09:23

Kan det virkelig passe at man ikke kan få aftageligt træk til en ny Toyota
LandCruiser?

Jeg har af en forhandler fået at vide at det kun er muligt at få det faste
træk monteret - og tænkte bare at det var i grunden da lidt pudsigt at man
ikke kan få en aftageligt træk...

/Jens Ulrik

Fra : Leif Neland

Dato : 19-06-06 11:31

Jens U. K. wrote:
> [...]
> faste træk monteret - og tænkte bare at det var i grunden da lidt
> pudsigt at man ikke kan få en aftageligt træk...

Måske fordi en LandCruiser må trække 3500kg. (Det må de ældre ihvertfald)
Det aftagelige kan måske ikke laves så solidt.

Leif

Fra : Jens U. K.

Dato : 19-06-06 11:52

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Måske fordi en LandCruiser må trække 3500kg. (Det må de ældre
> ihvertfald)
> Det aftagelige kan måske ikke laves så solidt.

Den nye (jeg snakker om) må vist have 2500kg på krogen... men alternativt,
så står der vel også på en aftagbar krog hvad den kan trække og så er det
mindste fællesnævner der bestemmer hvor mange kg der kan trækkes?

/Jens Ulrik

Fra : Leif Neland

Dato : 19-06-06 12:03

Jens U. K. wrote:
> [...]
> alternativt, så står der vel også på en aftagbar krog hvad den kan
> trække og så er det mindste fællesnævner der bestemmer hvor mange kg

Den rigtige Landcruiser 100 må trække 3500kg
Baby-udgaven må tage 2800kg.

Leif

Fra : Jens U. K.

Dato : 19-06-06 12:54

> Den rigtige Landcruiser 100 må trække 3500kg

Jeg har hørt den bliver kaldt "den gamle" ude i byen

/Jens Ulrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-06-06 21:51

Jens U. K. wrote:
> Kan det virkelig passe at man ikke kan få aftageligt træk til en ny
> Toyota LandCruiser?

Tja.
Hverken Bosal eller Monoflex laver...

Fra : Jens U. K.

Dato : 20-06-06 08:15

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Tja.
> Hverken Bosal eller Monoflex laver...

Undskyld mig, men jeg bliver nødt til at spørge om hvordan "reglerne" er
for trækkroge...
Skal hver enkelt fabrikants trækkrog "godkendes" til hver eneste type og
model af bil den skal sidde på?
Findes der ikke en aftagelig trækkrog, der kan tage 2800kg?
Hvis ikke, hvor meget kan en aftagelig trækkrog så typisk max. tage?
Er det muligt at få lavet om på hvad bilen må trække, således at den kan
benytte en aftagelig trækkrog?

/Jens Ulrik