Audi 100 dørliste
Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 18-06-06 21:11

Er der nogen, der ved noget om, hvordan man får monteret den sorte
plastic dørliste (pynteliste?), der sidder midt henover fordøren af en
Audi 100 fra 1994?

Listen "klaprede" en del når døren blev lukket, så jeg afmonterede den.
Det viste sig, at et par af de hvide plastic-gribere, der sidder på
indersiden, var gået løs fra listen. De var relativt lette at sætte på
plads i listen igen, men problemet er, at jeg ikke kan få skudt listen
på plads igen, uden at de hopper af listen igen. Det er som om, at de
huller, der er i døren ikke passer til de hvide plastic-gribere. Selv
ikke når jeg prøver med en af griberne alene uden listen, kan jeg få
skubbet den på plads i hullet.

Med venlig hilsen
Jacob

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 18-06-06 21:18

"Jacob Rasmussen" <drebin@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der ved noget om, hvordan man får monteret den sorte
> plastic dørliste (pynteliste?), der sidder midt henover fordøren af en
> Audi 100 fra 1994?

Kør forbi en karrosserismed og lån lidt rudelim.
Så er den potte ude

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 18-06-06 21:22

Dr. Jekyle and mr. Hyde... wrote:
> "Jacob Rasmussen" <drebin@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Kør forbi en karrosserismed og lån lidt rudelim.
> Så er den potte ude

Tak for tippet, men så kan den jo ikke afmonteres ved rustbeskyttelse
o.l. Nogen der har løst problemet med plastic griberne?

/Jacob

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 18-06-06 21:35

> Tak for tippet

Selvtak

> men så kan den jo ikke afmonteres ved rustbeskyttelse

Du taler om en pynteliste - dem fjerner man normalt ikke.
Heller ikke, når den galvaniserede vogn skal til "rustbeskyttelse".
Jeg vil tro, dine clips er blevet hårde og skal udksiftes med nye...

Fra : Aksel

Dato : 18-06-06 21:22

> [...]
> huller, der er i døren ikke passer til de hvide plastic-gribere. Selv
> ikke når jeg prøver med en af griberne alene uden listen, kan jeg få

Der er meget tydelige markeringer hvor plastclipsene skal sidde, men
clipsene er sikkert blevet hårde så de ikke fjedrer godt nok, du skal nok
have nogle nye clips.

Hilsen Aksel

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 19-06-06 21:51

Jacob Rasmussen wrote:
> Er der nogen, der ved noget om, hvordan man får monteret den sorte
> plastic dørliste (pynteliste?), der sidder midt henover fordøren af en
> Audi 100 fra 1994?

OK, tak for svarene. Prøver at undersøge hvad et par nye clips koster.

/Jacob