Hyundai Getz
Fra : N & H

Dato : 18-06-06 08:31

Hej ng

erfaringer med denne model efterlyses da vi overvejer at købe en.

Fra : Sten Gundersen

Dato : 19-06-06 23:06

Hej

Kun gode erfaringer herfra.

Solid letkørt kvik lille bil.

Var lidt skeptisk i starten (inden køb), men har ikke fortrudt.

Hilsen Sten

Hyundai Getz 1.6.

Fra : Michael Døj

Dato : 20-06-06 10:10

> erfaringer med denne model efterlyses da vi overvejer at købe en.

Hej, tilslutter mig fuldt ud Sten.

Vi har selv en, som nu i et år har kørt som 2. bil i familien. (11.300 km).
Dvs. ikke decideret konebil, da jeg selv flere gange har haft den til/fra
arbejde (130 km/dag).

Den subjektive vurdering er, at det er en velkørende og
retningsstabil/komfortabel bil - uden på nogen måde at virke "slasket".
Den objektive vurdering er, at der har været absolut nul fejl på bilen.
Den eneste omkostning ud over afgift, forsikring og brændstof, er service -
hvilket jeg ikke synes er dyrt.

Mine svigerforældre har samme bil. Her kom der efter 3 mdr. en 5 mm. revne i
gummilisten ved venstre fordør.
Det blev naturligvis skiftet på garanti. Bortset fra det har de heller ikke
oplevet problemer med kvaliteten.

På længere landevejsstræk kører vi ca. 15/ltr. i byen går den 11/ltr.
Det er identisk med min den benzinøkonomi mine svigerforældre kan præstere.

Faktisk har vi været så tilfredse, at vi regner med at købe den nye model
´06.
Derfor er den "gamle" til salg.

God fornøjelse med et eventuelt køb.

Med venlig hilsen
Michael Døj
-Passat Variant Trendline TDI130, 2005.
-Hyundai Getz 1,3, 2005.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-06 13:07

"Michael Døj" skriver:

> Faktisk har vi været så tilfredse, at vi regner med at købe den nye model
> ´06.
> Derfor er den "gamle" til salg.

> -Hyundai Getz 1,3, 2005.

Det var hurtigt at skifte en bil ud - efter blot 1 år.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : N & H

Dato : 20-06-06 17:34

Tak for svarene.

Vi har idag købt den nye 1,4

Fra : Michael Døj

Dato : 21-06-06 23:02

> Vi har idag købt den nye 1,4

Stort tillykke herfra.
Håber I bliver tilfredse med den.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Michael Døj

Dato : 21-06-06 22:58

> Det var hurtigt at skifte en bil ud - efter blot 1 år.

Hej Klaus.

Tjo, men det er efterhånden blevet en vane

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-06 05:49

"Michael Døj" skriver:

> Tjo, men det er efterhånden blevet en vane

Så forstår jeg at du bliver nødt til at vælge en billig bil. Hvad taber
du på bilen på 1 år ?

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-06-06 20:01

> På længere landevejsstræk kører vi ca. 15/ltr. i byen går den 11/ltr.
> Det er identisk med min den benzinøkonomi mine svigerforældre kan
> præstere.

Er fabrikstallene ikke opgivet til noget mere ved blandet kørsel?

Mvh

Emil

Fra : Michael Døj

Dato : 21-06-06 23:01

> Er fabrikstallene ikke opgivet til noget mere ved blandet kørsel?

Hej Emil.

Jo, mener det er 17,? på landevej.
Det er sikkert også muligt, men kedeligt.

De 15/L er ved moderat frisk kørsel, hvor man følger trafikken, og friskt op
på 90-100 efter byer og strækninger med reduceret hastighedsgrænse.
Det er ikke decideret "klampen-i-bund"-kørsel.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg