Supra
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 13:16

Hej

Så var jeg ude og prøvekøre en Supra i dag fra den lokale toyota pusher. Nøj
hvor den er flot sådan en højrestyret bil. Jeg frygtede at det ville kræve
meget tilvænning at skulle styre fra kvindens sæde, men det var faktisk slet
ikke så vanskeligt. Det kunne jeg venne mig til i løbet af et par minutter.
Overvejer om ikke jeg skulle købe en supra, den går sørme godt. Den jeg
prøvde var uden turbo. Den havde slet ikke heste nok til min smag, de 230 HK
som først kommer med omdrejningerne kan jeg ikke bruge. Lasse sagde at jeg
skulle komme igen om 14 dage så fik han en 450 Hk med turbo som jeg kan
prøve, så det må jeg vidst hellere
Det var denne her jeg prøvede
http://www.supraimport.dk/upload/20060531_silver2.jpg

Vi snakkede sammen i en time og jeg lærte en masse om modellen. Da jeg
begyndte at pive over at den var med tandrem, gik Lasse hen og skar
tandremmen over på en af de 8 motorer han havde liggende. og satte en nøgle
på krumtappen....den smuttede fint rundt uden at knalde mod ventilerne.
Supra'en i turbo version er lige så hurtig som 911'eren og alligevel er den
da til at betale...så måske skulle man

Lyden fra HKS udstødningen er dog INTET sammenlignet med en Porsche, jeg
synes bare det larmer uden at have en speciel fed lyd (jeg er nok ved at
blive gammel).

Lasse sagde at afgiften på højrestyrede biler "kun" er 40% så for en 250 -
350.000 kan man erhverve sig noget der kan flytte sig.

Det eneste svære ved den er når man skal overhale, så er det noget sværere
at se fremad, så man skal faktisk ligge lidt længere tilbage så man kan når
at komme på plads igen hvis en modkørende skulle vise sig.

Glæder mig til juli )

--
Tom

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-06-06 14:19

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> Lasse sagde at afgiften på højrestyrede biler "kun" er 40% så for en
> 250 - 350.000 kan man erhverve sig noget der kan flytte sig.

Det lyder da højst mærkværdigt og ganske usandsynligt i mine ører.

I øvrigt er jeg ikke stor fan i højrestyrede biler, men det skyldes
nok mest at en mødkørende brite i en gammel højrestyret Land Rover
valgte at dreje til venstre ind foran min storebror fordi han ikke
kunne se en skid ovre fra modsatta rabat. Heldigvis var min storebror
kørende i sin Patrol GR, så der stort set kun var materielle skader
(Patrol'en blev totalskadet, venstre side af fronten var temmeligt
krøllet og fælgen var ligefrem rykket over).

Næh, hold de højrestyrede bliver i de lande hvor de hører til, det
andet er sgu for farligt :-|
--
mvh Jes Vestervang - med midterstyrede køretøjer

Fra : Brian

Dato : 17-06-06 14:33

Jes Vestervang skrev:
> [...]

Det lyder spøjst, men samtidig ville det ikke undre hvis man kan
få en afgiftnedsættelse på sådan et grundlag...

> Næh, hold de højrestyrede bliver i de lande hvor de hører til, det
> andet er sgu for farligt :-|
>
> mvh Jes Vestervang - med midterstyrede køretøjer

Ahh.. du har også en Maclaren F1 ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 14:58

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder da højst mærkværdigt og ganske usandsynligt i mine ører.

Nej den er go nok. Så her er endelig en lille smutvej i de groteske
afgifter.

> [...]
> krøllet og fælgen var ligefrem rykket over).
>
> Næh, hold de højrestyrede bliver i de lande hvor de hører til, det

Arh, det er faktisk lettere end man lige tror med højrestyrede biler. Jeg
var også vildt skeptisk inden turen.....men det er ikke noget problem som
sådan

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 17-06-06 16:25

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Lasse sagde at afgiften på højrestyrede biler "kun" er 40% så for en 250 -
> 350.000 kan man erhverve sig noget der kan flytte sig.

Inden at jeg og andre bestiller Lotus 7'er og lignende højrestyrede hjem,
har du så ikke et eller andet du kan linke til ?

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 17-06-06 16:30

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Inden at jeg og andre bestiller Lotus 7'er og lignende højrestyrede hjem,
> har du så ikke et eller andet du kan linke til ?
>
> Mvh
>
> Thomas

Ja, det var ment rent pricippielt...... jeg har næppe råd til noget
spændende selv med 40 % afgift

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 17:25

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Inden at jeg og andre bestiller Lotus 7'er og lignende højrestyrede hjem,
> har du så ikke et eller andet du kan linke til ?

Står vist også på supraimpork.dk. Lasse har hente adskillige RHD til landet

--
Tom

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-06-06 18:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Nej den er go nok. Så her er endelig en lille smutvej i de groteske
> afgifter.

Har du en begrundelse for hvorfor det skulle være sådan?

> Arh, det er faktisk lettere end man lige tror med højrestyrede
> biler. Jeg var også vildt skeptisk inden turen.....men det er ikke
> noget problem som sådan

Det er nu også kun udsynet jeg er bekymret for :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-06-06 19:48

> Det eneste svære ved den er når man skal overhale, så er det noget sværere
> at se fremad, så man skal faktisk ligge lidt længere tilbage så man kan
> når at komme på plads igen hvis en modkørende skulle vise sig.

Det er vel ikke noget problem, når man alligevel ligger ude i yderbanen
blandt alle de overhalende lastbilerne på motorvejen

Andreas M. Hansen

Fra : PetrolHead

Dato : 17-06-06 20:34

On Sat, 17 Jun 2006 14:15:43 +0200, "Tom"
> [...]

>skulle komme igen om 14 dage så fik han en 450 Hk med turbo som jeg kan

Hmm en Mk4 uden turbo :S. Troede jeg faktisk slet ikke fandtes

>Lasse sagde at afgiften på højrestyrede biler "kun" er 40% så for en 250 -
>350.000 kan man erhverve sig noget der kan flytte sig.

hmm de venstrestyrede ligger på de samme priser herhjemme hvis at man
kigger på bilbasen og deslige
Flemming Jacobsen
Formerly Known as "ThunderBird"

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 17-06-06 20:34

> Overvejer om ikke jeg skulle købe en supra, den går sørme godt. Den jeg
> prøvde var uden turbo. Den havde slet ikke heste nok til min smag, de 230
> HK

Var sgutte klar over, at den blev leveret uden turbo. I std. trim med
twinturbo og 330 hk hedder 0-100 5.1 sek - ikke dårligt :D

> Supra'en i turbo version er lige så hurtig som 911'eren og alligevel er
> den da til at betale...så måske skulle man

Lyder som en god idé!

\Mandal