VW Golf 1,8 CL
Fra : Bjarke

Dato : 17-06-06 12:28

Jeg skal ud og kigge på sådan en fra 94; hvad skal man være særligt
opmærksom på ved denne model?

Mvh Bjarke

Fra : Basse

Dato : 17-06-06 19:03

Hej,

jeg har sådan en til daglig kørsel, den har været i familien siden ny. Alt i
alt, en rar lille dyt!

Servostyringspumpen, (hvis den har sådan en) må ikke larme. Lugt til
oliebeholderen, den må ikke lugte af krudtrøg og olien skal være klar.
Hvis den har almindelig tandstang så har den en tendens til at blive slidt.
Check ved at rykke i styrestængerne og lytte/mærke efter slør i enferne af
tandstangen. Ryk også rattet hurtigt fra side til side, der må ikke være
bankelyde. Tandstangen kan være ret bøvlet at skifte afhænging af hvor
rustne boltene er. Der skal også laves en sporing efter udskiftning, så det
er ikke helt gør-det -selv

Gearskiftet bliver slattent med tiden. Det er billigt og ret nemt at fixe
selv,

Rust i bagklappen: Under plastik håndtag/nr.pladelys arrangementet og i
underkanten.

Rust over benzinpåfyldningsrøret i inderskærmen bag. Det skal ses indefra
bagagerummet og det er ikke lige til når der er beklædning på.

Rust i skærmkanter bag

Rust i dørbunde.

Motoren kan larme fra ventilløfterne når man starter den, det kan den køre
med rigtig længe uden at det betyder det store, men kan måske give dig et
afslag i prisen.

Det er hvad der har været på min, men sådan en Gølf kan finde på meget mere.

Hvis du køber den så giv den et stort serviceeftersyn med nye remme og hele
dynen!!!

Hygge,
Basse

PS: Hvis du bor i nærheden af 3670, så kan jeg evt. tage med som
"brokkehovede"

Fra : Bjarke

Dato : 17-06-06 20:36

tak for svaret basse

Jeg var ude og kigge på en idag og jeg må sige du ramte plet med flere af
tingene (bagklap, gear og styring)

Jeg er desværre bosat i det mørke jylland (8270) - men ellers mange gange
tak for tilbuddet :)

/Bjarke

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-06 23:11

In article <4493e72c$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Bjarke" <bjarkespamme@bekhojspamme.dk> wrote:

> Jeg skal ud og kigge på sådan en fra 94; hvad skal man være særligt
> opmærksom på ved denne model?

Du skal være opmærksom på at hvis det er den første model Mk3 så er det
i bund og grund til Golf2 ... den deler dele med SÅ meget fra Golf2 så
det er helt vildt..

Jeg ville til enhver tid vælge den nye model som netop kom i 94/95 og få
en "rigtig" Golf 3.

MVH

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 17-06-06 23:34

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er helt vildt..
>
> Jeg ville til enhver tid vælge den nye model som netop kom i 94/95 og få

Aha.... og det vil jeg da gerne have uddybet en del hvis du kan ??

Da det er første gange jeg hører dette og ikke tror på det !

jeg ved at golf 3 blev forbedret en del angående rust, engang i midt
halvfemserne, men at den deler flere dele med golf 2 end de tidlige golf
3'er vil jeg se før jeg tror det... hvilke dele mener du ??

Mvh

Lars Bisgaard

tidligere biler

85'er 205
93'er Golf 3
01'er A3
89'er Golf 2
91'er Golf 2

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-06 23:37

In article <44948368$0$111$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

> Aha.... og det vil jeg da gerne have uddybet en del hvis du kan ??

Jeg skal da prøve..

> Da det er første gange jeg hører dette og ikke tror på det !

Det står dig frit for ;)

> jeg ved at golf 3 blev forbedret en del angående rust, engang i midt
> halvfemserne, men at den deler flere dele med golf 2 end de tidlige golf
> 3'er vil jeg se før jeg tror det... hvilke dele mener du ??

Undervogn og motordele. Tænker her "standarddele" som skiver/klodser,
filtrer mv.

Jeg har min "viden" fra min tid som reservelssælger (og kan derfor ikke
dokumentere det) - Første model Golf 3 var stort set en Golf 2 i mange
dele. Først efter faceliftet fik den sine "egne" dele.

MVH

Fra : Kenned

Dato : 18-06-06 09:58

"Bjarke" <bjarkespamme@bekhojspamme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ud og kigge på sådan en fra 94; hvad skal man være særligt
> opmærksom på ved denne model?
>
> Mvh Bjarke

Jeg ville helt klart kigge mig om efter noget andet.... med mindre du
nærmest får den forærende, så får du intet....nada... for dine penge....
Hvis den er magen til den jeg havde, så får du et absolut minimum af udstyr,
noget der er ligesom træsæder at sidde på, masser af problemer med rust og,
nej folkevon er absolut ikke mere slidstærkt end andre... alt i alt er jeg
voldsomt glad for at jeg slap af med min som var en '97 der rustede
overalt....
Hold forresten osse øje med bremserørene.
Kan ikke, efter at have haft en, helt forstå hvad det fede er ved at ha en
golf.....lortebil....'nuff said.

Kenned