Han sidder for meget på kontoret !
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 10:46

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3793542/

Hvis det er det værste han har set, så bevæger han sig ikke ret meget i
trafikken.

Jeg kører ikke forfærdelig mange kilometer om året, men oplever ofte
lignende situationer. Og det er ikke nødvendigvis altid nye bilister, de
mere erfarne kan også være med her.

Mvh
Jan Rysz

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-06-06 11:09

"Rysz \(8900\)" <jan(snabela)rysz(dot)net> skrev :

>Hvis det er det værste han har set, så bevæger han sig ikke ret meget i
>trafikken.

Nu har hverken du eller jeg vidst været på stedet - men overhale en
række biler ud over dobbelt optrukken , og før en bakke, hvor han nok
ikek har haft mulighed for at se eventuelle modkørende .....

Det er vist helt ok, man laver konfetti ud af vedkommendes kort

"I retten har han forklaret, at han var træt og at det ville være
bedst for færdselssikkerheden, hvis han skyndte sig hjem.

lammeste undskyldning jeg længe har hørt ;(

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 17-06-06 11:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> "I retten har han forklaret, at han var træt og at det ville være
> bedst for færdselssikkerheden, hvis han skyndte sig hjem.
>
> lammeste undskyldning jeg længe har hørt ;(

Men ikke destomindre en af de sjovere.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk/m/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 21:47

jan@stevns.net skrev:
> [...]
> bedst for færdselssikkerheden, hvis han skyndte sig hjem.
> lammeste undskyldning jeg længe har hørt ;(

Vi kan ikke være uenige om at det var en tåbelig handling at overhale
lige der.

Men nu går det vist også mere på betjentens udtalelse til retten. Og den
tyder på at han enten ikke er færdselsbetjent eller også smører han tykt
på for at opnå det ønskede resultat.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-06-06 23:23

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Men nu går det vist også mere på betjentens udtalelse til retten. Og den
>tyder på at han enten ikke er færdselsbetjent eller også smører han tykt
>på for at opnå det ønskede resultat.

Hvis manden har udført det stunt, han blev dømt for - er det da totalt
ligemeget

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-06-06 08:06

jan@stevns.net skrev:
> Hvis manden har udført det stunt, han blev dømt for - er det da totalt
> ligemeget

Jamen jeg er ikke uenig i at stuntet bør betyde en ubetinget tid uden
kørekort.

Men "Det værste jeg har set i 30 år" kan ikke komme fra en der har det
som sit arbejde at køre rundt på vejene og holde øje med trafikken.

Jeg ser hver dag opførsel i trafikken der tangerer.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-06-06 08:38

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Men "Det værste jeg har set i 30 år" kan ikke komme fra en der har det
>som sit arbejde at køre rundt på vejene og holde øje med trafikken.

Nu har vi jo ikke set med egne øjne, om der "bare var tale om en
overhaling" - eller hvad der skete.

>Jeg ser hver dag opførsel i trafikken der tangerer.

Jeg ser skam også sjove ting... rigtigt sjove

Fra : Niels Pein

Dato : 18-06-06 01:28

<jan@stevns.net> skrev ...

> "I retten har han forklaret, at han var træt og at det ville være
> bedst for færdselssikkerheden, hvis han skyndte sig hjem.
>
> lammeste undskyldning jeg længe har hørt ;(

Det må man sige ja til.
Ikke mindst fordi den undskyldning i sig selv er problematisk i forhold til
færdselsloven. Næsten lige så dårlig som hvis han havde undskyldt sig med at
være fuld.
--
Mvh. Niels

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-06-06 12:09

On Sat, 17 Jun 2006 11:46:29 +0200, "Rysz \(8900\)"
<jan(snabela)rysz(dot)net> wrote:

>Hvis det er det værste han har set, så bevæger han sig ikke ret meget i
>trafikken.

Joh, men kun på de småt befærdede landeveje på Midtfyn? :D

Men - med den manøvre er det fuldt forståeligt han mister kortet. Til
gengæld ser jeg jævnligt bilister der gør det samme.

Eller en gang - en Lamburghini der kørte forbi mig på den 1-sporede
del af "Hillerød motorvejens forlængelse", blot fordi jeg "kun" kørte
105 (tilladt hastighed er 90). Ud over dobbelt optrukne linier.

Anyway - "værste set"... I torsdags så jeg en der brugte tandtråd,
mens han kørte i kø ved Farum på motorvejen. Dén var da i det mindste
ny <GGG>

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 21:44

Rysz (8900) skrev:
> [...]
> Jeg kører ikke forfærdelig mange kilometer om året, men oplever ofte
> lignende situationer. Og det er ikke nødvendigvis altid nye bilister, de

Overdrivelse fremmer forståelsen, åbenbart også overfor en dommer.