folk er fandme dumme!!
Fra : snuden

Dato : 15-06-06 19:38

Jeg kører som taxachauffør, og opfordrer tit folk til at benytte selen, da
det statistisk skulle være mere sikkert end ikke at benytte den. Så er det
følgende opstår: "Nå, DE er måske ude iaften?!" eller: "Ja, ellers kan jeg
jo få en bøde" eller "kører du SÅ vildt?" eller "jeg holder den bare løst
ned her, så ser det ud som om jeg har den på" eller "nåhr ja, det er de nye
regler" eller "hvis jeg ikke har selen på, får DU så bøden?"

Det er simpelthen håbløst. Folk er simpelthen idioter. Eller den klassiske
med faderen eller moderen der sidder på bagsædet med deres lille barn,
placerer barnet i på skødet, tager sikkerhedsselen på ud over barnet og sig
selv!!

Jeg gir simpelthen op. Folk er bare dumme....

Snuden

Fra : FF

Dato : 15-06-06 19:52

De er vel ikke være end alle de FARVEBLINDE, Har mine egne færdelsregler
taxachauffør som køre rundt her i landet.

ff

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 15-06-06 20:03

> De er vel ikke være end alle de FARVEBLINDE, Har mine egne færdelsregler
> taxachauffør som køre rundt her i landet.

Du kan da ikke modsige "snuden" i at folk er for dumme hvis de ikke vil tage
sikkerhedssele på?
At der er nogle taxa chauffører som kører råddent, har du fuldstændig ret
i - men hvem siger at "snuden" er en af dem?

/Kasper Hansen

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 15-06-06 20:19

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> At der er nogle taxa chauffører som kører råddent, har du fuldstændig ret
> i - men hvem siger at "snuden" er en af dem?

Læs tråden om lastvognschauffører -> een dårlig = alle er dårlige...

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 21:05

> [...]
> At der er nogle taxa chauffører som kører råddent, har du fuldstændig ret
> i - men hvem siger at "snuden" er en af dem?

Han virker til at ha' travlt...men ikke på dên måde..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-06-06 21:26

"FF" <f@x.k> wrote in message
> De er vel ikke være end alle de FARVEBLINDE, Har mine egne færdelsregler
> taxachauffør som køre rundt her i landet.

Efter de nye regler omkring klip, synes jeg faktisk det ser ud til at de
fleste kører helt fornuftigt. De vil jo ikke miste deres kørekort=job

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 21:05

> [...]

> sig selv!!
>
> Jeg gir simpelthen op. Folk er bare dumme....

Cykler du med cykelhjelm ?
Ryger du ?
Har du tjekket dit kolesterol tal fornylig ?
Dyrker du jævnligt motion ? Bør man som bla. chauffør.
Solcreme ??? Kræftrisiko ?

Som du kan se, så er det ikke kun i en taxa
man kan være knabt så betænksom.

Slap nu af. Du får krisehjælp,
hvis han flyver ud af forruden.
Deal with it. Its a real world out there...

Fra : snuden

Dato : 15-06-06 21:14

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Cykler du med cykelhjelm ?

Nej
> Ryger du ?

Nej

> Har du tjekket dit kolesterol tal fornylig ?

Nej
> Dyrker du jævnligt motion ?

Ja

Jeg kan tilføje, at når folk så spørger "hvorfor skal jeg have selen på?" så
gir jeg et hurtigt hårdt tryk på bremsen med ordene: DERFOR! Dèt forstår
folk. Fysikkens love gælder osse i en hyrevogn, men som Einstein sagde: "der
er kun 2 ting der er uendelige. Det ene er universet og det andet er den
menneskilige dumhed, og når det kommer til det første, er jeg ikke engang
sikker"

Snuden

Fra : Onix

Dato : 15-06-06 21:35

Hey Snude

Einstein skal du nu ikke tage så tungt , efter sidste teorier led han af
ADHD (tidl Damp) *GG* Nå, spøg til side, han var da ok til sit job tror jeg.

Mit spørgsmål, nu hvor jeg har en taxa chauffør at spørge, er hvad pokker
man gøre hvis man skal have en taxa og fx har en datter på 1 år?

Det har jeg tit tænkt på, men ikke haft behov da vi både har bil og cyke.

Men kan man bestille en taxa med barnesæde (mod klækkeligt gebyr
selvfølgelig) ? Eller skal man selv have en stol at tage med i taxa'en ?

ONix

Fra : snuden

Dato : 15-06-06 22:19

"Onix" <vedikkefjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan man bestille en taxa med barnesæde (mod klækkeligt gebyr
> selvfølgelig) ? Eller skal man selv have en stol at tage med i taxa'en ?

Spørg hos det/de selskaber der i dit område. Det skulle helst ikke koste
ekstra at få en vogn med barnesæde...

Hos de "store" er barnesædet ved at blive standard udstyr i alle vognene...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-06 23:22

Olsen skriver:

> Cykler du med cykelhjelm ?

Nej

> Ryger du ?

Nej

> Har du tjekket dit kolesterol tal fornylig ?

Nej

> Dyrker du jævnligt motion ?

Nej

> Solcreme ??? Kræftrisiko ?

Nej (skygen er bedre end solcreme).

> Slap nu af. Du får krisehjælp,
> hvis han flyver ud af forruden.

Fedt svar !
Ser man en idiot der er skalperet på grund af airbag, manglende sele og
en tagkant, skal der nogen krisehjælp til.....

Hvis en lastbil kører dig over kommer du på hospitalet. Træder du ud
foran den ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-06-06 08:07

Den Thu, 15 Jun 2006 20:37:48 +0200 sendte "snuden"
<snudens@gmail.com> følgende røgsignaler:

>Jeg kører som taxachauffør, og opfordrer tit folk til at benytte selen, da
>det statistisk skulle være mere sikkert end ikke at benytte den.

>Jeg gir simpelthen op. Folk er bare dumme....

Men du bruger selvfølgelig altid selen selv når du er i vognen, ikke
sandt?

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Leonard

Dato : 16-06-06 08:33

"snuden" <snudens@gmail.com> wrote:

>Jeg gir simpelthen op. Folk er bare dumme....

Som du kan læse i denne tråd, så er det ikke kun dine kunder, men også
en stor del af deltagerne herinde ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 14:24

> [...]
> sig selv!!
>
> Jeg gir simpelthen op. Folk er bare dumme....

Jeg kan så fortælle dig at i forrige uge da jeg kørte i taxa, var der en af
dine "kollegaer" som var mindst lige så dum. Vi sad pudsigt nok også og
snakkede om sikkerhedsseler og små børn og hvor hovedløst det var osv osv.
Vi var 4 personer i taxa'en og den ENESTE der ikke brugte sele var
chauføren, som ellers nok havde sin mening om andres små børn og selebrug

--
Tom

Fra : snuden

Dato : 17-06-06 17:54

> [...]
> Vi var 4 personer i taxa'en og den ENESTE der ikke brugte sele var
> chauføren, som ellers nok havde sin mening om andres små børn og selebrug

Ja, det håbløst

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 18:27

snuden skrev:
> [...]
> selv!!
> Jeg gir simpelthen op. Folk er bare dumme....

Har du prøvet (den med barnet) at meddele at den sele lige skal sidde
rigtig før I kan køre?

De øvrige kan du jo sådan set være ligeglade med. Sker der dem noget
sker der sikkert så meget at det ikke er dig der skal tørre dem af
bilen.

Hvad endte det egentlig op med med Jeres ansvar ifb. med børn under 15/3
år og hvordan de skal være spændt fast i taxi'er?

Og den med Jer selv og personlig sikkerhed (overfor evt. voldelige kunder)?

(Tillader mig at gå ud fra at hvis I, i taxi'erne, ikke mere er fritaget
for selen når i har kunder i vognen betyder at politiet heller ikke mere
er fritaget når de kører med arrestanter, da det jo var samme grund der
gav fritagelsen i begge tilfælde.)

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt