VW Passat - Hvilken slange er røget her?
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 15-06-06 19:19

Under et rutinetjeck fandt jeg et ret store hul i en slange, men hvad
cirkulerer i denne slange? Jeg skulle meget gerne bruge bilen i morgen til 2
x 20 km, så kan jeg lave en lynreparation (fx gaffatape) eller må jeg finde
alternativ transport?

http://home24.inet.tele.dk/flexsun/BilProb.htm

Lars

Fra : SKR

Dato : 15-06-06 20:00

Hej
Det er udluftningsslangen fra krumtaphuset. Så der er ikke nogen decideret
cirkulation i den.
Bare køre i morgen, det eneste der kan ske er at der kommer lidt olietåge ud
i motorrummet.
Hvis du har noget tape er det helt fint at vikle det omkring

Søren

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 15-06-06 20:06

> [...]
> ud i motorrummet.
> Hvis du har noget tape er det helt fint at vikle det omkring

OK, tak for det.

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 15-06-06 20:21

> OK, tak for det.

Lige et tillægsspørgsmål. Kan der komme kølervæske ud af dette hul? Jeg har
nemlig registreret et rimeligt stort forbrug af kølervæske (halv liter på
2-3 måneder) og det er vel ikke normalt?

Er der andre specielle steder jeg skal kigge efter utætheder mht tabet af
kølervæsken?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 20:52

Der synes at være meget rødt som efter kølervæske der er indtørret på motor
blokken lige under den røde cirkel du har lavet evt vandspild fra toppakning
lige over eller måske fra vand studsen med den store køler slange til højre

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-06-06 12:34

anders wrote:
> [...]
> motor blokken lige under den røde cirkel du har lavet evt vandspild
> fra toppakning lige over eller måske fra vand studsen med den store

Hænger de 2 ting ikke sammen - overtryk i kruptaphuset fordi der kommer vand
ind hvor der ikke skal komme vand ind - eller noget andet.

Er der vand i olien eller olie i vandet?

--
Per, Esbjerg

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-06-06 12:50

> [...]
> vand ind hvor der ikke skal komme vand ind - eller noget andet.
>
> Er der vand i olien eller olie i vandet?

En joke?

mvh
Torben Madsen

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-06-06 12:37

> [...]

> på 2-3 måneder) og det er vel ikke normalt?
>
> Er der andre specielle steder jeg skal kigge efter utætheder mht tabet af

Nej, der kan ikke komme kølervædske ud af det hul. Der skal du lede efter en
utæthed i kølesystemet et eller andet sted - alternativt skrue låget på
ekspansionsbeholderen... (sorry, kunne ikke lige dy mig, da jeg så
billedet)

mvh
Torben Madsen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 17-06-06 07:52

> [...]
> en utæthed i kølesystemet et eller andet sted - alternativt skrue låget på
> ekspansionsbeholderen... (sorry, kunne ikke lige dy mig, da jeg så

Nå, du havde luret at dækslet ikke var på Det var dog kun midlertidigt -
lidt ved jeg da om biler - omend meget lidt

PS. Jeg har fået en tid hos mekanikeren på torsdag.

Lars