"Martin" <mavc@mal.dk> skrev i en meddelelse
news:44910863$0$74094$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Har i øvrigt en Megane fra 2000 - altså den opdaterede model og der er
> ingen
> ballade med den, koster ikke mere at holde kørende end vores Toyota. Men
> der
> var vist noget med, at den første generation Megane var knap så stabil som
> de sidste årgange d.v.s. 00-03/04
Vi har i familien en Megane fra dec. 2004. Kørt 105.000km
Der er faktisk ikke gået en måned hvor den ikke har fejlet noget.
Det er kommet så vidt, at vi har besluttet at vi ikke tør løbe nogen risiko,
og derfor heller ikke tager den på ferie til Kroatien.
En lille liste over fejl på 1½ år:
- 2x defekte blinklys, tog værkstedet 3 besøg for hver, inden de skiftede
til nye.
- 2x defekt sprinkleranlæg(stoppet dyser og sprinkler der kommer på
forruden når det skal ud bagpå) - problemet er netop opstået for 3. gang.
- 4x Afhentning af falck fordi kørecomputeren strejker(bilen kan ikke
startes, ratlåst), den ene gang blot 10km efter den var afhentet fra
lignende problem.
- 3x Bakspejl der rasler eller falder ned i tide og utide
- Defekt sikkerhedslås på motorklappen (man kan ikke åbne)
- Defekt aircondition efter værkstedsbesøg
- Problemer med koldstart - motoren går ud 4-5 gange før den kan holde sig i
live (Renault Aalborg kan ikke finde fejlen)
- Cigaret tænderen ryger med op, når man tager stikket ud fra GPS'en
- Der er sikiftet nærved 6 sæt pærer i forlygterne.
Der er slet ingen tvivl om at bilen har utrolig mange problemer. Men
oplevelsen bliver bare værre
når værkstedet heller ikke er i stand til at lave deres egne biler, og
overholde aftaler.
Du kan nok gætte hvad jeg mener om Renault
>
>
> Martin
>
Thomas
>