"Store" biler på bilbasen
Fra : JSM

Dato : 14-06-06 09:19

Jeg sad for sjov og søgte lidt på bilbasen.dk. Jeg søgte bl.a. på biler til
under 125k fra årg. 2000 og fremad. Og under biltype valgte jeg "Stor".
Det gav 7 forhandlerannoncer. Nu går jeg ud fra, at det den som indrykker
annoncen som vælger hvilken kategori hans bil skal placeres under. Og der
kan man jo så undres over nogle af de valg. Blandt 7 annoncer var der en
Audi A6, Chevrolet Alero, Toyota RAV4 og Opel Omega, som jeg også vil mene
falder i kategorien "store biler". Opel Astma - Tjahh Den specifikke bil er
jo en stationcar så med lidt god vilje kan den vel også ryge i stor
bil-kategorien. Men hvordan en Suzuki WagonR er røget derind undrer mig. Og
hvordan den her er kommet med under kategorien "Stor" fatter jeg slet ikke :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=547900631&page=1 .

mvh
Jesper

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-06-06 10:42

> [...]
> Og
> hvordan den her er kommet med under kategorien "Stor" fatter jeg slet ikke

Jeg har også siddet og søgt specifikt efter biler med automat-gear,
alligevel dukker der en del biler op med manuel gear. Jeg hader det
virkelig, når forhandlere sjusker med deres annoncer, det gør det ikke
lettere for sådan nogle som dig og mig, som bruger nettet til at søge
specifikt :(

MVh

Emil

Fra : Steen F.

Dato : 16-06-06 20:02

Emil Jensen [2100] wrote:
> Jeg har også siddet og søgt specifikt efter biler med automat-gear,
> alligevel dukker der en del biler op med manuel gear. Jeg hader det
> virkelig, når forhandlere sjusker med deres annoncer, det gør det ikke

Enig. Det har jeg også prøvet (at søge på biler med aut.gear). Selv en
Renault Scenic med udstyrsniveau "Aut"hentic kommer med. Jeg brokkede mig på
mail til Bilbasen, og så hjalp det en hel det.

/Steen

Fra : Brian

Dato : 14-06-06 12:18

"JSM" <invalid@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og
> hvordan den her er kommet med under kategorien "Stor" fatter jeg slet ikke

Simpelt: "Det er go' værksteds humor!"

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 14-06-06 13:02

> [...]
> Og
> hvordan den her er kommet med under kategorien "Stor" fatter jeg slet ikke

Annncøren er: MiniCorner. Så hvis han er vant til at sælge elektriske
radiostyrede biler - så ER den da stor.

Ivan

Fra : Kim Jespersen

Dato : 14-06-06 13:22

JSM skrev:
> [...]
> hvordan den her er kommet med under kategorien "Stor" fatter jeg slet ikke :

Indimellem tager jeg en søgning ud fra bilens udstyrsniveau, som
eksempelvis en Fiat Punto ELX (model 176), som er højeste udstyrniveau
og så er der en 60 hestes ELX'er....hmmmm...ELX'eren var såmænd kun
lavet med 75, 85 og 90 heste.
Sjovt nok kan man se modelbetegnelsen på bagklappen, men det er
åbentbart besværligt at komme helt om bag bilen.

Jeg tror nogle forhandlere er ivrige efter at sælge deres biler, at de
prøver med falsk varebetegnelse eller blot ualmindelig dum uvidenhed om
det de sælger.
Hvis man nu sammenligner en Suzuki Wagon med en Kia Picanto, så er den
vel også rimeligt stor.

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 14-06-06 16:06

> [...]
> Det gav 7 forhandlerannoncer. Nu går jeg ud fra, at det den som indrykker
> annoncen som vælger hvilken kategori hans bil skal placeres under.

prøv at søge diesel bil med træk, og 50 % af hitsene er lupo 3L,

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Henrik Martinussen

Dato : 18-06-06 10:20

JSM wrote:
> [...]
> annoncen som vælger hvilken kategori hans bil skal placeres under. Og der
> kan man jo så undres over nogle af de valg.

Jeg rykker en del annoncer ind for private folk på bilbasen, men jeg
har da aldrig selv haft muligheden for at vælge hvilke katogori bilen
falder ind for. Så det er bilbasen der er laver ged i det.

Ang. lupo 3l er det nok ikk en katogori fejl når man søger på diesel
og træk, så er det forhandleren der har trykket den ind som om den
har træk.

Men det er nogle gange sjovt at søge på hvilke katogorier som har
hvilke biler. Men det må også være lidt svært og sige hvilke bil
der høre ind under hvad.

Hvad er forresten deffinerede på "sportsvogn"?