Jesus elsker DIG
Fra : Anonym skribent

Dato : 31-08-06 21:24

Jesus kom ned på jorden for at skabe kærlighed. Det piner nemlig Guds
hjerte, at hans børn skændes og slås. Vi er alle børn af den Gode Gud
Jesus Kristus.

Hvis alle elskede deres næste, som vor Herrer ønsker det, ville der ikke
være noget vold eller fattigdom i verden.

Jeg gav en ostemad til min
kollega i dag, for der står i Bibelen, vi skal dele vores to skjorter med
vores næste. Kærlighed er nemlig en handling, og skal ikke være tomme ord.

Der er skeptiske ateister, som elsker at nedgøre kristne, og få os til at
se tåbelige ud. Måske har de et behov for at hævde sig, fordi de ikke
føler sig elsket og har lavt selvværd?

Tag en ateist i hånden. Det trænger han til. Hvis alle skeptiske ateister
havde oplevet Guds velsignende kærlighed, ville de nok ikke være så bitre
og nærtagende.

Jeg lavede mig en dejlig plads på mit tæppe, da jeg var i skoven i dag.
Der var et gammelt nedbrændt hus, hvor der groede træer. Jeg gad vide,
hvilke folk, der boede der i gammel tid? Disse gamle, små ananas æbletræer
giver nogle dejlige søde æbler, uden den sure smag, som Aldi-æbler har.

Der groede citron-melisse. Jeg plukkede det ikke, da jeg allerede har
forskellige teer, og jeg bryder mig ikke så meget om citronmelisse te. Men
jeg plukkede nogle brumbær. Jeg kan se, hylden snart er plukkemoden. Jeg
har desværre ikke en gryde stor nok, til at lave hyldebærsaft. Eller for
den sags skyld glas.

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-09-06 19:09

Anonym skribent wrote:
> [...]
>
> Hvis alle elskede deres næste, som vor Herrer ønsker det, ville der ikke
> være noget vold eller fattigdom i verden.

Gud er åbentbart ikke almægtig nok til at lave et tilstrækkeligt forbillede.

> Jeg gav en ostemad til min
> kollega i dag, for der står i Bibelen, vi skal dele vores to skjorter med
> vores næste. Kærlighed er nemlig en handling, og skal ikke være tomme ord.

Ville du ikke være motiveret til næstekærlighed havde du ikke læst budet?

> Der er skeptiske ateister, som elsker at nedgøre kristne, og få os til at
> se tåbelige ud. Måske har de et behov for at hævde sig, fordi de ikke
> føler sig elsket og har lavt selvværd?

Måske.

> Tag en ateist i hånden. Det trænger han til. Hvis alle skeptiske ateister
> havde oplevet Guds velsignende kærlighed, ville de nok ikke være så bitre
> og nærtagende.

Det kunne tænkes.

Fra : Anonym skribent

Dato : 03-09-06 20:42

Martin Andersen <dur@ikke.nu> skrev:

> Gud er åbentbart ikke almægtig nok til at lave et tilstrækkeligt forbillede.

Hvad vil du gerne have? En macho-Heman, som kan imponerer dig med sine
mange musker?

> Ville du ikke være motiveret til næstekærlighed havde du ikke læst budet?

Nu er Guds ord ikke kun på skrift, men bliver levende igennem Tro.
Kærlighedsbudet forståes kun rigtigt gennem bøn, hvor du er i samvær med
Gud.

> Måske.

Naturligtvis ikke alle, men en stor del af de, som skriver i denne gruppe,
kunne sikkert godt falde ind under definitionen.

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-09-06 00:01

Anonym skribent wrote:

> Hvad vil du gerne have? En macho-Heman, som kan imponerer dig med sine
> mange musker?

Jeg stiller ikke nogen krav til en gud udover at beviserne for dennes eksistens
virker overbevisende og konsistente. Det synes jeg ikke at de gør.

Fra : Anonym skribent

Dato : 04-09-06 15:21

Martin Andersen <dur@ikke.nu> skrev:

> Jeg stiller ikke nogen krav til en gud udover at beviserne for dennes eksistens
> virker overbevisende og konsistente. Det synes jeg ikke at de gør.

Hvilke beviser tænker du på?

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-09-06 15:29

Anonym skribent wrote:

> Hvilke beviser tænker du på?

Ja, det var vel egentligt lidt misvisende formuleret. Jeg mener ikke at have set
nogle egentlige beviser endnu. Men jeg er lutter ører :)

Fra : Anonym skribent

Dato : 04-09-06 21:42

> Ja, det var vel egentligt lidt misvisende formuleret. Jeg mener ikke at have set
> nogle egentlige beviser endnu. Men jeg er lutter ører :)

Der gives ingen "rationelle" eller fysiske beviser. Men hvis du tager
Jesus ind i dit hjerte, vil du opleve Guds kærlighed - i.e. empirisk
vidnesbyrd!

Brug Occams Ragekniv: den kristne tro på Jesus er simplere end den på
videnskabens labyrint af selvforstærkende ad hoc teorier.

Fra : Martin Andersen

Dato : 04-09-06 21:53

Anonym skribent wrote:

> Der gives ingen "rationelle" eller fysiske beviser. Men hvis du tager
> Jesus ind i dit hjerte, vil du opleve Guds kærlighed - i.e. empirisk
> vidnesbyrd!

Definer Guds kærlighed, opsæt et eksperiment der kan konstatere tilstedeværelsen
af denne eller bevise des fravær så fremt den ikke er der, lad eksperimentet
være reproducibelt af alle andre.

> Brug Occams Ragekniv: den kristne tro på Jesus er simplere end den på
> videnskabens labyrint af selvforstærkende ad hoc teorier.

For det første søger videnskaben ikke at erstatte en tro på Jesus så jeg forstår
ikke hvorfor du forsøger at opstille et modstridsforhold. For det andet er en
tro på det overnaturlige den største antagelse man overhoved kan lave, da det
forudsætter det uendeligt komplekse og uforudsigelige (almægtig og hans veje er
uransagelige), så Occams ragekniv ville bestemt ikke falde ud til dennes fordel.

Fra : B æ 9

Dato : 04-09-06 06:51

I ka godt selv!!