Genial Fakta-hvidvin - og billig
Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-06 18:55

Skrueprop er det eneste rigtige, og når ny vin markedsføres uden
molbokorkproppen, er det ofte til den intelligente vindrikker.

Irma har været pioner, men trak følehornene til sig i firserne, men er
stadig fornyende med New Zealand vine (rød-tør, hvid-devilsrock
bl.a.), og nu er de samme firma som Brugs og Fakta og disse to havde
begge en fremragende Sauvignon Marlborough, næsten samme og med
stikkelsbærsmag

Den har Fakta nu erstattet med en Viognier Sauvignon som er endnu
bedre end den som Irma længe har solgt med korkprop.(og fornylig på
tilbud)

Den er så god at man ikke behøver køle den ned. Og 25 kr. Og at man
let kan tage et glas, skrue prop på og gemme den gør den til min
dagligvin.
Den har fin frugtsmag så Kir/Fjer/Brombær-likør tilsætning er
unødvendig, - men OK, og med prisen 25 kr/70cl, gider jeg ikke længere
bruge Chardoney til Kir m.m.

Fra : Tom Jensen

Dato : 04-09-06 07:01

Bo Warming skrev:
> Den har Fakta nu erstattet med en Viognier Sauvignon som er endnu
> bedre end den som Irma længe har solgt med korkprop.(og fornylig på
> tilbud)

Tak for forslaget - det er en dejlig vin til foræringspris.
Mærkaten siger "Winter Hill" med store typer - i den ende af
prisspektret skal det åbenbart lyde engelsk for at blive solgt ;)

/Tom

Fra : Bo Warming

Dato : 05-09-06 00:21

"Tom Jensen" <tom.jensen@jubiipost.dk> wrote in message
Bo Warming skrev:
> [...]

Mærkaten siger "Winter Hill" med store typer - i den ende af
prisspektret skal det åbenbart lyde engelsk for at blive solgt ;)

BW: Ja, sært. Engang ansås fransk vin for at være det fineste.
Mon ikke der har været så mange fine NewZeeland, Australien,
Californien og Sydafrika- vine
(ofte med skrueprop) at det betaler sig at associere til dem

Fra : Kert Rats

Dato : 04-09-06 12:50

> [...]
> Den har fin frugtsmag så Kir/Fjer/Brombær-likør tilsætning er
> unødvendig, - men OK, og med prisen 25 kr/70cl, gider jeg ikke længere

Tak for tippet. Jeg prøver den snarest.

I øvrigt har Fakta en hvidvin, der hedder Gato Blanc. Dén er himmelsk, synes
jeg, og så koster den kun 29,95.
Den bør nydes ung og frisk, så det kan være, at det ikke er noget for dig,
Bo Sådan var der sgu en, der sagde til mig forleden (med "Bo" udskiftet
med mit navn) - meget vittigt.

Venligst

Kert Rats