Leje af feriebolig... pris pr. person elle~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-06 16:20

For et par dage siden var jeg inde forbi www.skiferie.dk sammen med min
kæreste for at finde noget til januar/februar måned.

Undervejs taster vi lidt oplysninger ind om os selv; antal personer (2
voksne, 1 barn på 4år), dato og varighed.
Og vi finder så en ferielejlighed på Radisson SAS i Beitostølen i Norge
til 8.120,ooDKK (bolignummer N2953/200M Dette link bør virke
http://www.skiferie.dk/skibolig?kn=10000&lang_id=2&bolignr=N2953*200M&lang=dk
).

Det lyder jo som en ganske udmærket pris så vi tjekker lige
oplysningerne igen. Jo, jo den er god nok. På selvsamme side står stadig
Voksne/børn: 2/1

Vi klikker på "Bestil" og ordret står der nu:

Land : Norge

By : Beitostølen
Rejsemål : Radisson SAS
Boligtype og
beskrivelse : Hotel, , Dobbelt vær., med dobbeltseng, TV,
telefon, mulighed for at lave kaffe/the, douche/toilet
Ankomstdato : 31.12.2006
Varighed : 2 uger
Antal voksne : 2
Antal børn : 1
Alder (u.18 år) : 4

Pris : 8.120,- DKK

Prisen står ovenikøbet med fed skrift.

Vi indtaster mit navn og adresse og klikker gladeligt på "Send bestilling".

I dag modtager jeg så en bekræftelse med posten vedhæftet to girokort.
Et til betaling af første rate på 2.006,00kr (til betalingt seneste 3/9)
og et til betaling af restbeløb på 15.131,00kr.

Det forstår jeg jo så ikke helt, og ringer derfor straks til Dansk Fri
Ferie (som står bag www.skiferie.dk) og spørger om ikke de er kommet til
at booke to boliger eller noget i den stil.
Men nej, siger, den iøvrigt ganske flink mand, og forklarer at på
hoteller er prisen på dobbeltværelser altid pr. person.

Også selv om der tydeligt står "pr. bolig" overalt undervejs i
bestillingen og oplysninger om antallet af personer trofast fulgte os
gennem hele bestillingen.
Selvom vi er 3 personer er det jo stadig kun én bolig vi skal bruge. En
lejlighed stiger jo heller ikke til det dobbelte i husleje bare fordi
der flytter en ekstra person ind.
Men han vedholder (stadig ganske flinkt, men vist også selv lidt
forvirret nu) at prisen er pr. person.

Og så er det jo jeg mener (og humlen i mit indlæg langt om længe kommer
for dagen) at når de på den måde reklamerer med en pris pr. bolig, så
har jeg også ret (krav?) på at få boligen til den reklamerede pris, så
længe vi ikke overstiger maximum antallet af beboere (som er max 2
voksne + 2 børn).
Jeg har været igennem deres lejebetingelser (
http://www.skiferie.dk/information/2631 ), men enten er jeg småblind
eller også står der intet om at prisen på dobbeltværelser er pr. person.
Eneste der står er afgifter, forsikringer og betalingsfrister osv osv.

Så har jeg ret, eller må vi bide i det sure æble og betale dobbelt så
meget som forventet?
Eller selvfølgelig bare finde noget andet.

Da jeg ikke helt kunne finde ud af hvilken der var den rette gruppe har
jeg postet dette indlæg i både dk.videnskab.jura, dk.forbruger og
dk.fritid.rejse med FUT til dk.videnskab.jura da det vel dybest set er
et juridisk spørgsmål?

/Robert