Pivot på PB 12" ?
Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 11:59

Hej kære macfrænder

Jeg har en Dell 19" som jeg slutter til min PB når jeg er hjemme. Den
herlige skærm har noget så lækkert som pivot-funktion, men jeg kan ikke
aktivere det i PB'en. Har hørt et rygte om, det ikke er indbygget i PB -
kan nogen bekræfte dette og i givet fald, er der et alternativ?

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-06 23:16

On 2006-08-31 12:58:42 +0200, Niels Præstegaard - Aalborg
<niels@priestyard.dk> said:

> [...]
> aktivere det i PB'en. Har hørt et rygte om, det ikke er indbygget i PB
> - kan nogen bekræfte dette og i givet fald, er der et alternativ?

Det virker fint i min TiBook. Bare synd, min skærm ikke kan drejes på
højkant. Hvad er det for en PowerBook, du har? Og har du kigget
grundigt efter i kontrolpanelet Skærm? Hos mig er der en menu, der
hedder Rotér. Der kan man vælge mellem Standard, 90 grader, 180 grader
og 270 grader.

Hvorfor er der egentlig så mange, der efterspørger pivot-funktionen?
Jeg kunne forstå det i gamle dag, da skærme havde en lav opløsning. Så
kunne man bruge det til at vise et helt ark papir. I dag kan de fleste
skærme da næsten vise et helt A4-ark på højkant. Så synes jeg da, det
er rarere at have skærmen på tværs, så man kan have to dokumenter ved
siden af hinanden. Måske er der noget, jeg overser. Hvad bruger I pivot
til?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-06 07:09

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> [...]
> er rarere at have skærmen på tværs, så man kan have to dokumenter ved
> siden af hinanden. Måske er der noget, jeg overser. Hvad bruger I

PErsonligt tænker jeg Word hvor jeg kun kan se en smal stribe af hvad
jeg skriver fordi den mener at sådan skal det være. Ser jeg to sider
samtidig kan man jo ikke se hvad der står næsten, og det er ikke
interssant faktisk at ARBEJDE i den opløsning.

Lodret kan man se meget mere af teksten. Det savner jeg meget.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-06 17:38

On 2006-09-01 08:08:57 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> [...]
> interssant faktisk at ARBEJDE i den opløsning.
>
> Lodret kan man se meget mere af teksten. Det savner jeg meget.

Nåh derfor. Jeg har godt set, at Word bruger en frygtelig masse
skærmplads på menulinier og den slags. For et par år siden så man ofte
folk med ældre bærbare computere med små skærme i toget. Jeg tror, de
kunne se fem linier tekst. Resten gik til Words menuelinier, knapper og
den slags. Det er da helt tosset. Jeg bruger bare TextEdit, når jeg
skriver. Så slipper man for alt det overflødige stads
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-06 20:52

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> og den slags. Det er da helt tosset. Jeg bruger bare TextEdit, når jeg
> skriver. Så slipper man for alt det overflødige stads

Det er jo ikke os allesammen der har en hel redaktionsstab til at få
det til at se pænt ud :)

Jeg bruger mest Word til at skrive en masse tekst i, men skal også
lave tabeller, og der synes jeg den der tabeltegningsfunktion faktisk
ikke er helt tosset.

Men da jeg pt tilbringer det meste af min vågne tid i Eclipse
(udviklingsværktøj med en MASSE vinduer) og den er mere grisset med
pladsen i bredden end i højden, er tabet ikke så stort .)