Liv efter Band of Brothers?
Fra : Michael

Dato : 31-08-06 08:18

Min bror og jeg blev færdige med denne formidable serie sidste weekend. Kan
i anbefale en lignende krigsserie?

Fra : Jubii

Dato : 31-08-06 10:17

On Thu, 31 Aug 2006 09:17:56 +0200, "Michael" <mbrud@hotmail.com> wrote:
in dk.kultur.film
>Min bror og jeg blev færdige med denne formidable serie sidste weekend. Kan
>i anbefale en lignende krigsserie?

Man har engang i denne gruppe talt om http://www.the-pacific-war.com/

Fra et andet forum.: Filmen kommer til og hedder The Pacific War "mini" (10 Ep)
serien kommer i 2006-2007

Andre krigsserier har der nok ikke været i den stil, men mere i
dokumentarformat.

"War and remembrance"
"winds of war"
Over There: The Complete Series (4-disc)(irakkrigen)

Om de er udkommet på dvd ved jeg ikke.

Fra : Mr. D

Dato : 31-08-06 10:25

"Michael" <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min bror og jeg blev færdige med denne formidable serie sidste weekend.
> Kan i anbefale en lignende krigsserie?
Nej, der findes ikke andre serier som BoB

simon

Fra : Michael

Dato : 31-08-06 10:55

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, der findes ikke andre serier som BoB
>
> simon
Nej det frygtede jeg også lidt, men hvad filan skal vi så få vores hver
fjerde week-end (lang historie) - til at gå med? Min kone har nedlagt veto
mod at min bror og jeg ser science fiction serier uden hende (nej hun er
ikke til salg - og glem alt om at få hendes nummer). Vi leder altså efter en
højkvalitetesserie der hverken er sci-fi, western (fordi livet er for kort)
eller Prison Break - for den vil hun garanteret også gerne se) som vi kan
have i fred. Hvad gør vi?

Fra : Morten Steen

Dato : 31-08-06 11:26

>Hvad gør vi?
I kan jo enten forsøge jer med Lost (jeg så at sæson 1 kan fås hos CDON.COM
for 169,- kr.), eller komme i gang med The West Wing, som efter min mening
stadig er det ypperste inden for mediet. Uovertruffen. Det eneste "problem"
med den er at den endnu ikke kan fås på DVD med danske tekster.

Morten

Fra : Per

Dato : 31-08-06 12:42

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> [...]
> min mening stadig er det ypperste inden for mediet. Uovertruffen. Det
> eneste "problem" med den er at den endnu ikke kan fås på DVD med danske

Ja både Lost og West Wing er gode. Specielt West Wing er en af mine
favoritter.

Bedste serie jeg har set er dog stadig Six Feet Under
http://www.imdb.com/title/tt0248654/

Det er en meget velskrevet drama serie med en god portion humor.

Nu skriver du ingen Sci-fi hvilket jo udelukker en del gode serier ;)

Ellers er der også The Sopranos, The Shield, Carnivale, Entourage. Er du til
reality og action, så tjek serien The Ultimate Fighter hvor en gruppe mænd
kæmper om en kontrakt på at kæmpe i UFC (Ultimate Fighting Championship).
Sæson 1-3 er ude på DVD.

På siden http://www.dvdbargain.net kan du finde serier til billige penge
(dog uden DK tekst som regel).
Info om serier kan du finde på www.imdb.com eller www.tv.com

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-06 12:47

Morten Steen wrote:

> [...]
> stadig er det ypperste inden for mediet. Uovertruffen. Det eneste "problem"
> med den er at den endnu ikke kan fås på DVD med danske tekster.

Ulempen ved Lost er så at sæson 2, imho, slet ikke fanger på samme måde
som sæson 1.

Ellers kan de vælge at tro på rygterne om en snarlig udgivelse af sæson
2 og kaste sig over første sæson af Twin Peaks.
Men skal serien overstås på den enkelte fjerde weekend er det nok lidt
optimistisk.

Fra : Per

Dato : 31-08-06 15:23

> [...]
> og kaste sig over første sæson af Twin Peaks.
> Men skal serien overstås på den enkelte fjerde weekend er det nok lidt

Jeg var vild med Twin Peaks i starten, men den holdte slet ikke i længden.
Og så fik man aldrig en slutning :/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-08-06 17:02

> [...]
> er for kort) eller Prison Break - for den vil hun garanteret også gerne
> se) som vi kan have i fred. Hvad gør vi?

så er det på tide at komme igang med noget comedy.

Spaced

Simon Pegg (Shaun of the Dead) og Jessica Stevenson er en fantastisk duo og
resten af castet er iøvrigt osse helt fantastisk. der er desværre kun 2
sæsoner, men er man til engelsk comedy er dette noget af det ypperste. Når
sidste afsnit glider over skærmen er man helt trist over at det er slut...
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Klaus Thøstesen

Dato : 01-09-06 01:19

Into the West
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11236928611669794

Hvis ikke den kan overbevise jer om, at livet ikke er for kort til
western...

(Og så Spielberg producer på serien, ligesom han jo er på Band of Brothers).

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-09-06 07:48

> Into the West
> http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11236928611669794
>
> Hvis ikke den kan overbevise jer om, at livet ikke er for kort til
> western...

Hvem har dog sagt sådan noget pladder?

Den ser interessant ud.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Per

Dato : 01-09-06 20:20

"Klaus Thøstesen" <me@k-l-t.dk> wrote in message
> Into the West
> http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11236928611669794

Denne western blev slået stort op, men efter at have set 2-3 afsnit måtte
jeg give op. Den var simpelt hen for kedelig.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 31-08-06 16:55

Hej!

Michael wrote:

> Min bror og jeg blev færdige med denne formidable serie sidste weekend. Kan
> i anbefale en lignende krigsserie?

Ja, BoB er utrolig underholdende.

Hvad med Firefly? Det lugter da også lidt af krig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mr. D

Dato : 31-08-06 17:47

> Hej!

> Ja, BoB er utrolig underholdende.
>
> Hvad med Firefly? Det lugter da også lidt af krig

Konen sagde jo ingen scifi og ingen western, og Firefly er vel lige netop de
to ting

simon

Fra : Michael

Dato : 31-08-06 22:39

Tak for svarene.

Jeg endte med at bestille første sæson af 24. Gav aldrig rigtigt serien en
chance da den startede ...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-08-06 22:22

> Min bror og jeg blev færdige med denne formidable serie sidste
> weekend. Kan i anbefale en lignende krigsserie?

Standardsvaret plejer at være: Das Boot.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Michael

Dato : 01-09-06 00:09

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Standardsvaret plejer at være: Das Boot.

Har vi set, ligeledes Twin Peaks som en foreslog - og kommer den sæson 2 da
aldrig? vi sidder stadig og fedter med vores vhs-bånd når trangen kommer
over os :)

Der var en der skrev om Carnivale som jeg aldrig har hørt om før, den ser da
for fed ud og er hermed bestilt. Den får vi bare heller ikke lov til at se
uden min kone :/

Fra : Per

Dato : 01-09-06 20:23

> Der var en der skrev om Carnivale som jeg aldrig har hørt om før, den ser
> da for fed ud og er hermed bestilt. Den får vi bare heller ikke lov til at
> se uden min kone :/
Det var mig der foreslo Carnivale. Jeg syntes den er fed som stort set alle
HBO serierne er!

Fra : Per Andersen

Dato : 01-09-06 09:18

der er en ny på vej men der går nok ½ år før vi hører om den. den kommer til
at hedde "the pacific war" og bliver lavet til tv lige som band of brothers.

per

du kan følge udviklingen (det går langsomt) på IMDB.COM