To skærme på en PC
Fra : Brian S

Dato : 31-08-06 07:31

Hmm, skal nok starte med at beklage overskriften...

Men jeg er en glad Mac-bruger, der har vænnet mig til at bruge to
skærme "i forlængelse af hinanden", så jeg kan have dokument på den
ene skærm og paletter på den anden. Jeg er desværre nødt til også
at arbejde på PC, og der har jeg prøvet at sætte Win XP til at gøre
det samme, men uden held. Jeg kan godt få billede på begge skærme,
men kun som kopier af hinanden eller som det ene strakt ud over begge
skærme. Skal der to skærmkort i en PC for at den kan gøre som
Mac'en?

På forhånd tak, Brian

Fra : Søren

Dato : 31-08-06 08:19

Du er nok nød til at uddybe det lidt. Hvilket skærmkort bruger du? Et med to
udgange?

Normalt kan du bede Win XP om at udbrede skrivebordet to to skærme ved at
sætte en kryds det rette sted (Højreklik på skrivebordet og vælg Egenskaber.
Vælg fanebladet instillinger, klik på den sekundære skærm og sæt kryd i
"Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm")

venligst Søren

Fra : Brian S

Dato : 31-08-06 09:45

Søren skrev:

> Du er nok nød til at uddybe det lidt. Hvilket skærmkort bruger du? Et med to
> udgange?

Det er et NVIDIA GeForce 6200 TurboCache - med to udgange

> [...]
> Vælg fanebladet instillinger, klik på den sekundære skærm og sæt kryd i
> "Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm")

Det har jeg prøvet, men det strækker "Startbjælken" nederst ud over
begge skærme - dvs. det også forvrænger billeder og dokumenter der
er åbne i f.eks. InDesign. Jeg vil have mit "skrivebord" gjort større
og altså ikke bare strakt/strukket/strækt(?) i bredden.

Det er svært at forklare... Men er det tydeligere nu?

Hilsen fra Brian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-08-06 10:19

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> writes:

> [...]
> er åbne i f.eks. InDesign. Jeg vil have mit "skrivebord" gjort større
> og altså ikke bare strakt/strukket/strækt(?) i bredden.

Det lyder meget mystisk. De toskærms PC'ere jeg har arbejdet med har
opført sig som på maccen.

Måske skal du lirke med grafikdriveren?