Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon F3
Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-08-06 22:50

Er der nogen, der kan huske hvad en Nikon F3/T i sort kostede, dengang
den blev fremstillet i ca 1996. Jeg har een, og forsikringen vil gerne
kende nyprisen og den pris, den forhandles til brugt. Den er i perfekt
tilstand uden een eneste ridse/skramme.

Nej, den er IKKE til salg...

Bo //

Fra : waal

Dato : 30-08-06 23:10

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyprisen og den pris, den forhandles til brugt. Den er i perfekt tilstand

Prøv Photografica, det kunne forsikringsselskabet sikker godt finde på, de
gør jo i fotografika der er intersante for samlere. De har bl.a. en F3T
champagne på brugtlisten
http://www.photografica.com/shop/templates/Group.asp

mvh
Michael

Fra :    ab©

Dato : 31-08-06 21:57

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der kan huske hvad en Nikon F3/T i sort kostede, dengang den
> blev fremstillet i ca 1996. .......

Det lyder som meget sent, de første sorte T-huse blev lavet i 1985 og
startede med nr. 8500001 - vil du oplyse et ca. nr. på kameraet ? En ordinær
F3 kostede fra 1982 / 90 fra kr. 7.000,- til kr. 10.000,-.

(Og du er da rigtig kedelig, at huset ikke er til salg - har lige i går købt
et F90xPro - som nyt - for kr. 500,-, så sig ikke, at gamle huse ikke er
noget værd

ab©

Fra : Bo Bjerre

Dato : 01-09-06 13:06

ab© wrote:
> [...]
> startede med nr. 8500001 - vil du oplyse et ca. nr. på kameraet ? En ordinær
> F3 kostede fra 1982 / 90 fra kr. 7.000,- til kr. 10.000,-.

Du har ret, det er mig, der er forkert på den. Nummeret er T-850xxxx.
Jeg tror det er fordi jeg kiggede her:
http://www.nikonlinks.com/~nicke/photo/misc/f3date.html
Jeg kan se på
http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/nikon/htmls/models/htmls/slrmain8090.htm
at det er et '80 hus.

> (Og du er da rigtig kedelig, at huset ikke er til salg - har lige i går købt
> et F90xPro - som nyt - for kr. 500,-, så sig ikke, at gamle huse ikke er
> noget værd

Kedlig og kedelig. Du laver lige et indlæg i køb/salg afdelingen. På
opfordring fra Michael har jeg tale med Photografica, der sætter
brugtprisen til ca 15kkr med optik og bød/brun beredskabstaske.

Bo //

Fra : waal

Dato : 01-09-06 14:53

> [...]
> opfordring fra Michael har jeg tale med Photografica, der sætter
> brugtprisen til ca 15kkr med optik og bød/brun beredskabstaske.

Vær opmærksom på at vurderingen er hvad samlere på den anden side af kloden
er villige til at betale. Du spurgte vel ikke hvor meget Photografica ville
give dig ? Der er også internationale auktioner af fotografika i England og
Tyskland. I Danmark er det andre ting der får samlerne til lommerne

Jeg har selv noget Topcon udstyr der omfatter et par sjældenheder, men her
hjemme hænger potentielle købere ikke just på træerne så det drøjer lidt med
oprydningen.

mvh/Michael