Amerikansk egocentrisme?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-06-01 21:11

"More than 60 country and contemporary Christian artists gathered last
night (June 19) in a Nashville studio to record "America the Beautiful"
under the guidance of producers Tony Brown of MCA Nashville and James
Stroud of DreamWorks." (Billboard Daily News)

I 1984 sang amerikanske kunstnere om verden i "We Are The World".
I dag synger de om America the Beautiful. Amerikansk egocentrisme?

Og: Storbritannien har deres MoBo Awards (Music of Black Origin),
amerikanerne har (siden i aftes) deres BET Awards. Er det ikke på
tide, vi kommer op af den ergonomisk korrekte computerstol og
laver vores egne danske prisuddelinger for sort musik?

Kolon-bindestreg-parentes slut.

--
Peter Brandt Nielsen
Integrity. Knowledge. Courage.

Fra : Rick Madsen

Dato : 20-06-01 22:17

Peter Brandt Nielsen skrev:

> I 1984 sang amerikanske kunstnere om verden i "We Are The World".
> I dag synger de om America the Beautiful. Amerikansk egocentrisme?

Nej, det kaldes nationalchauvinisme, og amerikanerne er i den henseende
ikke spor værre end danskere. 'America the Beautiful' vækker helt de
samme følelser i USA som 'Der er et yndigt land' vækker i DK; ikke
mindst fordi begge sange er omtrent lige gamle, og velbenyttede.

"Amerikansk egocentrisme" er, når amerikanerne afholder
verdensmesterskaber uden at invitere sportshold fra andre lande...men
det er næsten en anden perverteret problematik...

> [...]
> tide, vi kommer op af den ergonomisk korrekte computerstol og
> laver vores egne danske prisuddelinger for sort musik?

Jeg krydser krampagtigt fingre for, at racediskrimination i amerikansk
stil ikke skal vise sit uappetitlige ansigt i Danmark... :|

> Kolon-bindestreg-parentes slut.

"Sluttus-pruttus"

hvm

Fra : Thomas

Dato : 21-06-01 12:20

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> tide, vi kommer op af den ergonomisk korrekte computerstol og
> laver vores egne danske prisuddelinger for sort musik?

Hvorfor skelne mellem farven på musikudøverne? Det kan jeg overhovedet ikke
se nogen grund til.

Mvh,
Thomas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-06-01 13:46

"Thomas"

> Hvorfor skelne mellem farven på musikudøverne? Det kan jeg overhovedet ikke
> se nogen grund til.

Heller ikke jeg.

I øvrigt kan hvide kunstnere da vist vinde priser ved begge shows
(jvf. Music og Black ORIGIN).