Klippestabilt trådløst tast. og mus???
Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 30-08-06 18:40

Skal bruge et trådløst sæt til fruens MacBook. Har fravalgt Apples
produkter og søger noget Mac-venligt grej fra ex. Microsoft. Et sæt
som f.eks. Wireless Optical Desktop 5000 er dog rent overkill, da hun
kun efterspørger standardfunktioner på tastaturet og en 2-knaps mus.
Kan så ikke lige gennemskue hvor æbletasten bliver af!!! Men det er
vigtigt at forbindelsen mell. mus, tastatur og MacBook er 100% stabil.
Gode købsråd modtages med tak.

venlig hilsen

Mogens

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-06 20:43

On 2006-08-30 19:40:03 +0200, maavenz@get2net.dk said:

> [...]
> Kan så ikke lige gennemskue hvor æbletasten bliver af!!! Men det er
> vigtigt at forbindelsen mell. mus, tastatur og MacBook er 100% stabil.

Jeg er lige ved at sige, at nu må du bestemme dig: Skal det være
stabilt, eller skal det være trådløst? Det trådløse vil altid være
mindre stabilt. Musen vil altid være tungere pga. batterierne. Og der
vil altid skulle skiftes batterier med mellemrum, og det er
selvfølgelig altid på de mest ubelejlige tidspunkter. Nu er det ikke så
slemt med manglende stabilietet på en bærbar. Man har jo altid det
indbyggede tastatur, så man kan oprette forbindelse mellem enhederne
igen. Jeg ville derimod nødig sidde ved en iMac uden andet end trådløst
tastatur og mus. Jeg så engang en pakke med noget trådløst fra Apple.
Et af systemkravene var et USB-tastatur og en USB-mus.

Min kone har Apple eget trådløse tastatur og mus til sin iBook, og det
fungerer såmænd fint. Der kan være lidt problemer med at finde
forbindelse under batteriskift, men jeg synes egentlig mest, det var i
starten. I dag kan man jo få Mighty Mouse med to knapper og scroll-hjul
trådløs. Hvorfor ikke vælge det?

Jeg kiggede på Logitechs hjemmeside. De har et par BlueTooth-sæt, men
de koster kr. 1.300,- og er dermed dyrere end Apples til kr. 1.100,-.
Logitech laver et specielt sæt til Mac. Det er billigere, men det er
ikke BlueTooth. Man skal sætte en lille modtager i en USB-port. Det
skulle såmænd ikke undre mig, om det i virkeligheden er mere stabil.
Det ser i hvert fald vældig smart ud. Der er genvejsknapper til iTunes
og iPhoto. Logitech angiver prisen til kr. 749,-.

<http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2162,CONTENTID=11420>
--

Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-06 21:18

On 2006-08-30 21:43:07 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> Det ser i hvert fald vældig smart ud. Der er genvejsknapper til iTunes
> og iPhoto. Logitech angiver prisen til kr. 749,-.

Faktisk

kan man finde den på edbpriser.dk til priser fra kr. 555,- incl. forsendelse.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-08-06 07:25

maavenz@get2net.dk skrev:

> Den Logitecpakke napper jeg.

Så er jeg ret spændt på, om du oplever de samme problemer, som
jeg kæmpede med med det tastatur, selvom det nok ikke gør så meget
i din situation, når konen kun efterspørger standardfunktioner.

Læs evt.:
<http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/msg/2d9404fb02580742>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jonas Fyhn Vincenti

Dato : 03-09-06 13:11

Hey Thomas - jeg sidder også med et S530 mac logitech tastetur med de
samme problemer som dig, har du fundet en løsning? på min er det også
som om forbindelsen kortvarigt forsvinder så der f.eks. mangler et
bogstav i et ord, andre der kender til det og har en løsning?

Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 30-08-06 22:20

Hej Henrik!
Den Logitecpakke napper jeg.