Miami vice :-(
Fra : Roland

Dato : 30-08-06 17:26

Var lige inde og se Miamivice igår aftes og F... den er ringe, jeg har
aldrig før haft lyst til at forlade biografen under en film men det havde
jeg igår........

Der er jo ikke engang nogen vild action som kan trække den op og så har Tups
og Crooket jo også lige byttet personligheder iforhold til serien, hvor Tups
er kvinde bedåren og Crooket i forhold til den kvindelige bejtent, men det
har film versionen så lige valgt at bytte om på.........

Den kan ihverttilfælde ikke anbefales fra min side.

Roland

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-08-06 20:40

Roland skrev:
> [...]
> jeg igår........
>
> Der er jo ikke engang nogen vild action som kan trække den op og så har Tups

Tubbs og Crockett.

> [...]
> har film versionen så lige valgt at bytte om på.........
>
> Den kan ihverttilfælde ikke anbefales fra min side.

Hvis man kan lide serien vil jeg nu ikke tøve med at anbefale filmen.
Jeg har rated båden filmen og serien 6 ud af 10, så jeg er ikke
verdens største Miami Vice fan, men jeg synes de to følges godt ad.
Jeg synes at filmen har fanget seriens stemning og stil enormt godt (de
kornede nat-scener er f.eks. uden tvivl en hyldest til TV-serien), og
jeg synes også dens plot var konstrueret udfra nogle af de
væsentligste plots fra serien, selvom plotelementerne for hhv. Tubbs
og Crockett rigtignok er byttet rundt. I serien havde Tubbs jo en
kæreste som blev gravid, og så døde både hun og babien, hvilket var
vildt tragisk. I filmen er det Crockett som må lide den ulykkelige
kærligheds skæbne.

Og det var lige prikken over i'et med Phil Collins' In The Air Tonight
til rulleteksterne! God hyldest til Collins' korte gæsteoptræden i
serien.

Jeg synes filmen forstod at spille på netop de elementer som en
halvtilfældig seer som f.eks. mig havde bidt mærke i ved TV-serien.
Filmens største fejl er at man aldrig finder ud af hvem skurkene
egentlig er, men det er vel så det hele kan fortsætte i en toer.
Personerne er heller ikke synderligt sammensatte, men sådan var det jo
også i serien.

- Tue

Fra : Kasper Aae

Dato : 01-09-06 11:32

On Wed, 30 Aug 2006 18:26:21 +0200, "Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>har film versionen så lige valgt at bytte om på.........
>
>Den kan ihverttilfælde ikke anbefales fra min side.

Jeg var også meget skuffet, især fordi Michael Mann kan gøre det SÅ
meget bedre. Den greb mig ikke på noget tidspunkt, hvilket både Heat
og Collateral gjorde. Plottet er tyndt og personerne er ligegyldige og
anonyme.

--
Kasper Aae

Fra : PerX ...

Dato : 02-09-06 00:41

In article <K_iJg.76$jb6.56@news.get2net.dk>, prc@tele2adsl.dk says...
> [...]
> er kvinde bedåren og Crooket i forhold til den kvindelige bejtent, men det
> har film versionen så lige valgt at bytte om på.........

Du kan få de originelle på DVD - de er faktisk stadig ganske
underholdende :)

Fra : Roland

Dato : 02-09-06 21:35

> Du kan få de originelle på DVD - de er faktisk stadig ganske
> underholdende :)

Jeg har lige købt sæson 1, og ja det er ganske underholdende

Roland