USA er islamist når det oomhandler udvikli~
Fra : Cyril Malka

Dato : 15-08-06 13:15

En undersøgelse
(http://www.livescience.com/humanbiology/060810_evo_rank.html) om USA og
europæiske lande fandt ud af at USA var nr. 33 på en liste over 34, når
man taler om at acceptere udvikling. Tyrkiet, som er 99% muslim var på
34. plads.

Danmark er på en 2 plads og Frankrig 4.:

http://www.kortlink.com/udvikling

Jon Miller, af Michigan State University, medarbejder ved projektet,
sagde: Amerikansk protestantism er mere fundamentalist end alt andet,
måske med undtagelse af islamisk fundamentalisme, hvilket forklarer
hvorfor Tyrkiet er så tæt på.

Studiet fandt ud af, at de sidste 20 år:

- Er antallet af amerikanske voksne som accepterer udvikling er gået ned
fra 45% til 40%

- At antallet af disse som fornægter udviklingen er dog gået ned fra 48%
til 39% men at

- antallet af voksne som var blevet usikre var gået op fra 7% til 21%,

Man kunne måske finde en forklaring i demografiske forandringer.
Immigranter som kommer til USA tror ikke i udvikling samt et stigende
antal børn, som bliver oplært af uvidende forældre.

Der findes liberale muslimer, som tror i udviklingen men for det meste,
accepteres det ikke af muslimer.

Den persons kommentar fra Answers.com kan resumere det:

"Nej, vi tror ikke i udvikling, med vi tror at verden er så gammel. Vi
tror at der var liv før menneskene, som dinosaurer og andre fossiler og
at det første liv var i vand. Ingen kender den nøjagtige dato for Adam
og Huwwa (Eva), men der er en del hints at find i Koranen og i Hadith
(taler af Mohammed) om noget over 10.000 år. Koran og resten af Islam
fremmer udviklingen af viden, i modsætning til visse andre religioner....

(No, we don't believe in evolution, but we do believe the world is that
old. We do believe there was life before humans, like dinosaurs and the
other fossils and that the first life was in water. Noone really knows
the exact time of Adam and Huwwa (Eve), but there is a rough figure from
hints in the Quran and Hadith (sayings of Muhammad) of a little over
10,000 years ago. The Quran and the rest of Islam actually encourages
growth of knowledge, unlike some other religions.... )

For dem, der vil lære mere:

http://www.pbs.org/wgbh/evolution/educators/teachstuds/svideos.html

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : Patruljen

Dato : 25-08-06 13:40

Cyril Malka wrote:
> [...]
> 10,000 years ago. The Quran and the rest of Islam actually encourages
> growth of knowledge, unlike some other religions.... )

Det er klart, at Danmark er placeret i toppen.
Island, Danmark og Sverige.
Alle områder med gode nordiske traditioner. Island, number one, er
gammelt dansk område. Halvdelen af Sverige er gammelt dansk område.
We are the vikings

Hvad fortæller det os om den nordiske kultur og menneskemateriale ?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 25-08-06 13:44

Cyril Malka wrote:
> [...]
> 10,000 years ago. The Quran and the rest of Islam actually encourages
> growth of knowledge, unlike some other religions.... )

Jeg tænker, at det er værd at bemærke, at kun Tyrkiet repræsenterer
muslimske befolkninger, og er på en sidste plads.

Andre muslimske områder og Israel, er ikke med på listen.

Gad vide om der overhovedet foregår en udvikling, der ?

Regards Bruun