Udvidelse Problem i 9.1
Fra : *nico*

Dato : 20-06-01 21:06

hej Gruppe...
efter en installation af OsX er min 9.1 fucked up.
jeg har installeret på samme partition.

Mit Problem er at, når jeg vølger min sys mappe i 9.1 som startdisk, så
fryser min mskine under opstart.
Jeg har fundet frem til at det er "open transport ASLM Modules" Udvidelsen
der er skyld i det, og den har jeg slået fra. Så nu starter den fint op i
9.1.
Men Den er krævet for at køre netværk.

Hvad kan jeg gøre?
Når jeg under vælger trykker på appleshare får jeg følgende meddelelse...
"Appleshare (klient) 3.8.9 krever Open Transport 1.1.2 eller nyere"

Kan jeg fiske den et sted fra?

Med venlig hilsen
Nicolai, der næste gang laver flere partitioner *SS*

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 20-06-01 21:58

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Kan jeg fiske den et sted fra?
>
> Med venlig hilsen
> Nicolai, der næste gang laver flere partitioner *SS*

9.1 har installeret en væsentligt nyere udgave af OT.

Diu skal installere en ny 9.1 mappe når du skal køre OS X og bruge den
som Classic enviroment og så skal der ikke smides 3. parts udvidelser
ned i 9.1 mappen.

Hvis du har brug for at installere 3. parts udvidelser og køre OS 9.1
foruden OS X må jeg anbefale dig at at at have en nr. 2 OS 9.1 mappe på
en anden disk eller partition.
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-01 22:51

Hej Jesper

Jesper Ørsted wrote:

> 9.1.

> 9.1 har installeret en væsentligt nyere udgave af OT.

Den version af OT, der er på Mac OS 9.1 retail CD'en og den, der følger med den
9.1, der er i Mac OS X pakken er den samme version - 2.7.4. Apple har frigivet
en nyere version 2.7.6US version, men den løser iflg. mine oplysninger _ikke_
problemet. (se det andet svar til nico).

> Diu skal installere en ny 9.1 mappe når du skal køre OS X og bruge den
> som Classic enviroment og så skal der ikke smides 3. parts udvidelser
> ned i 9.1 mappen.

Det burde ikke være nødvendig, hvis der i forvejen er installeret en OS 9.1US /
IE. X-installeren vil selv opdatere og kontrollere den 9.1, der er installeret
og tilpasse den, så man kan køre i classic mode.

Og mht. 3.-parts udv./kontrlp., så skulle det ikke have noget at sige, sålænge
disse er OS 8.6-9.1 kompatible.

> Hvis du har brug for at installere 3. parts udvidelser og køre OS 9.1
> foruden OS X må jeg anbefale dig at at at have en nr. 2 OS 9.1 mappe på
> en anden disk eller partition.

Det vil jo ikke løse problemet, når fejlen er i selve OT i kombination med
AppleTalk og Apple Enet. - Og iflg. Apple, så er fejlen i både en normal 9.1
installation og i 9.1 i classic mode.

mvh. Erik richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-01 22:40

Hej Nicolai

*nico* wrote:

> [...]
> der er skyld i det, og den har jeg slået fra. Så nu starter den fint op i

Ja, der er en fejl i Open Transport 2.7.4 - måske også i den nye 2.7.6, men
prøv at opdater OpenTransport til 2.7.6. Selvom du kører med dansk OS 9.1, så
kan du med TomeViewer trække de to udvidelser ud og installere dem manuelt.
Link: <http://asu.info.apple.com/swupdates.nsf/artnum/n12217>

> Hvad kan jeg gøre?
> Når jeg under vælger trykker på appleshare får jeg følgende meddelelse...
> "Appleshare (klient) 3.8.9 krever Open Transport 1.1.2 eller nyere"

Fejlen skyldes en konflikt mellem OT på den ene side og Apple Enet udv. og
ApplTalk kontrolpanelet på den anden side. Så hvis du ikke har brug for
AppleTalk, så sørg for, at den er slået fra i Vælger/Chooser

- Og som sagt, så prøv OT 2.7.6.

> Kan jeg fiske den et sted fra?

Jeg tror ikke, der rigtig er andet at gøre i øjeblikket. - Desværre (-

Fra : *nico*

Dato : 21-06-01 06:02

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej Nicolai

*nico* wrote:

> [...]

- Og som sagt, så prøv OT 2.7.6.

> Kan jeg fiske den et sted fra?

Jeg tror ikke, der rigtig er andet at gøre i øjeblikket. - Desværre (-

Tak for de gode råd. jeg prøver mig lidt frem.
jeg skal bare have den op køre med noget netværk en enkelt gang i Os 9.1. Så
vil jeg i weekenden lave 2-3 partitioner, så OsX kan få din egen at rode på
*S*

men endnu engang tak for hjælpen

Nicolai !