Forelæsninger om Judasevangeliet
Fra : Andreas Falck

Dato : 09-08-06 20:33

Danske medier har hævdet, at Judasevangeliet truer Jesus-opfattelsen i de
andre evangelier. Derfor har Menighedsfakultetet inviteret den
internationale kapacitet professor dr. theol. Oskar Skarsaune fra Norge til
at forelæse om emnet: "I begyndelsen var mange evangelier - om
Judasevangeliet og den nytestamentlige kanon" torsdag den 7. september
kl.13-15 på Menighedsfakultetet. Enhver interesseret er velkommen.

http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : struer

Dato : 11-08-06 03:28

Andreas Falck skrev:

hej Andreas, lukas evangeliet er ikke en trusel mod evangeliet, men en
trusel for menneskerne der godtager den som bibelsk.

Du og jeg ved der kun er fire evangelier, fordi Ezekel så kun fire
evangelier i ørkenen da Gud åbenbarede sig

v4 Jeg så en storm komme fra nord, en vældig sky og en flammende
ild; rundt om skyen stod stråleglans, og i midten, inde midt i ilden,
var der ligesom funklende hvidguld. v5 I midten var der noget, der
lignede fire levende væsener. De så sådan ud: De lignede mennesker;
v6 hver af dem havde fire ansigter og fire vinger, v7 deres ben var
lige, og deres fødder var som kalveklove, og de skinnede som blank
bronze. v8 På alle fire sider havde de menneskehænder under
vingerne. De fire væseners ansigter og vinger var sådan: v9 Deres
vinger rørte hinanden, og når de gik, drejede de sig ikke, men hver
af dem gik lige frem. v10 Deres ansigt lignede et menneskeansigt, på
højre side havde de alle fire et løveansigt, på venstre side havde
de alle fire et okseansigt, og alle fire havde et ørneansigt. v11
Vingerne var bredt ud opad, så de to og to rørte hinanden, og to
skjulte deres kroppe. v12 Hver af dem gik lige frem; de gik, hvor
ånden ville have dem til at gå, og de drejede sig ikke, når de gik.
v13 De levende væsener lignede og så ud som glødende kul, der
flammede op, så det så ud som fakler, der bevægede sig mellem de
levende væsener; ilden havde stråleglans, og der kom lyn ud fra den.
v14 De levende væsener løb frem og tilbage, og det så ud som
lynglimt.

slap af og skriv om Jesus det er det du er kaldt til,

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-08-06 05:53

struer skrev i news:1155263257.046926.123800@m79g2000cwm.googlegroups.com

> [...]
>
> Du og jeg ved der kun er fire evangelier, fordi Ezekel så kun fire
> evangelier i ørkenen da Gud åbenbarede sig

[ ... ]
> slap af og skriv om Jesus det er det du er kaldt til,

Jamen vi er da ikke uenige. Men grunden til at jeg viderebragte denne
invitation er alene at jeg er stødt ind i rigtig mange mennesker, der på
grund af al den snak om Judas-evangeliet, har fået den opfattelse at nu
ramler hele kristendommen sammen.

Foredraget kan hjælpe disse mennesker til at se hvorfor netop
Judas-evangliet (og de andre pseudo-evangelier) ikke kom med blandt de
bibelske skrifter.

Fra : struer

Dato : 13-08-06 06:32

Andreas Falck skrev:

> [...]
>
> Foredraget kan hjælpe disse mennesker til at se hvorfor netop
> Judas-evangliet (og de andre pseudo-evangelier) ikke kom med blandt de

du ved at kun "sandheden kan sætte dig fri" og sandheden får men ikke
under en sådan foredrag.

(kommer du snart)

Erik