En troværdig forklaring
Fra : Andreas Falck

Dato : 01-08-06 19:26

At tro på Bibelens beretning om skabelsen og syndfloden forklarer faktisk
utrolig meget af det vi ser i naturen. Vi har fået meget troværdige,
fornuftige, logiske og fuldt tilfredsstillende forklaringer på dyrenes
inddeling i grupper, sedimentaflejringer, fossilers forekomst og udseende,
mangelen på mellemformer, informationsmængden i DNA-koden,
animosyresekvenser i proteiner og meget mere.

Mere kan læses her: http://skabelsen.info/index.php?ID=11&lang=da

http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-08-06 20:35

Andreas Falck wrote:
> [...]
> mangelen på mellemformer, informationsmængden i DNA-koden,
> animosyresekvenser i proteiner og meget mere.

Hvad havde du forestillet dig vi skulle bruge din tekst til ?

Peter

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-08-06 18:59

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> Hvad havde du forestillet dig vi skulle bruge din tekst til ?
>
> Peter

Jeg ville printe den ud på min laserprinter og bruge den som
toiletpapir, men jeg frygter at jeg får udslet i endetarmen...

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 01-08-06 22:54

Andreas Falck wrote:
> At tro på Bibelens beretning om skabelsen og syndfloden forklarer faktisk
> utrolig meget af det vi ser i naturen.

Det er en påstand, bevis at der er kød på den!

> Vi har fået meget troværdige, fornuftige, logiske og fuldt
> tilfredsstillende forklaringer på dyrenes inddeling i grupper,

Forklar venligst nærmere. F.eks. hvordan skabelsen og syndfloden
forklarer at flagremus er pattedyr, ligesom hvaler og kænguroer.

> sedimentaflejringer,

Hvad kan du forklare her?

> fossilers forekomst og udseende,

Forklar venligst Tiktaalik fossilets mærkelige egenskaber.

http://tiktaalik.uchicago.edu/
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiktaalik
http://www.nature.com/nature/journal/v440/n7085/edsumm/e060406-01.html

> mangelen på mellemformer,

Se ovenover.

> informationsmængden i DNA-koden,

Hvad kan skabelse og syndflod forklare her? F.eks. Hvorfor er der store dele
af vores genom der ikke koder for proteiner.

> animosyresekvenser i proteiner og meget mere.

Hvad kan skabelse og syndflod forklare her?

> Mere kan læses her: http://skabelsen.info/index.php?ID=11&lang=da

Ingen af ovenstående spørgsmål besvares på siden. Siden indeholder
jo faktisk ikke indeholder en tøddel mere information end hvad du
cut'n'pastede.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org softwarepatent database

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 01-08-06 23:00

Andreas Falck wrote:
> Mere kan læses her: http://skabelsen.info/index.php?ID=11&lang=da

I den artikel du linker til står bla.

"Udviklenslæren er en videnskabelig teori, eller hypotese, som har
meget store vanskeligheder med at forklare mange af de observationer vi
kan gøre i naturen."

Her synes jeg så at det er relevant igen at stille dig et spørgsmål,
som du nu to gange har ignoreret.
Den observerede udvikling af anlæg for ben hos hvalfostr er en
forventelig og logisk konsekvens set i evolutionens lys. Kan du prøve
at forklare mig hvordan det samme fakta forholder sig inden for
grundtype-tingen?

Jeg må så videre bedrøve dig med, at hvis du besvarer dette
spørgsmål, så vil der herefter følge flere spørgsmål om konkrete
observationer.

J.O.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-08-06 18:59

jenspolsen@hotmail.com <jenspolsen@hotmail.com> wrote:

> Her synes jeg så at det er relevant igen at stille dig et spørgsmål,
> som du nu to gange har ignoreret.

Hvis det lykkedes dig at få et konsistent svar ud af AF, så giver jeg en
fadøl på dit lokale værtshus.

Fra : B æ 9

Dato : 02-08-06 19:44

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Hvis det lykkedes dig at få et konsistent svar ud af AF, så giver jeg en
> fadøl på dit lokale værtshus.

gælder det alle?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-08-06 20:23

B æ 9 <b@e.9> wrote:

> gælder det alle?

Det gælder for den der får et klartog konsistens svar ud af AF, så ja.
Men jeg giver sku ikke til hele gruppen! ;)

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-08-06 20:30

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Det gælder for den der får et klartog konsistens svar ud af AF, så ja.
> Men jeg giver sku ikke til hele gruppen! ;)

er AF selv inhabil?

Fra : B æ 9

Dato : 02-08-06 21:31

Martin Andersen wrote:

> er AF selv inhabil?

det bør han vel være - han er det jo i så andre af livet forhold

Fra : B æ 9

Dato : 02-08-06 21:29

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Det gælder for den der får et klartog konsistens svar ud af AF, så ja.
> Men jeg giver sku ikke til hele gruppen! ;)

og er der begrænsninger vedrørende spørgsmålet?

)

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-08-06 18:59

Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:

> At tro på Bibelens beretning om skabelsen og syndfloden forklarer faktisk
> utrolig meget af det vi ser i naturen.

Hm.... og du sagde at kreatinisme ikke i sidste ende bunder i bibeltro?

Andreas Falck er en løgner...