/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Kristne går amok i Beirut
Fra : Cyril Malka


Dato : 27-07-06 17:29

Libaneserne er i øjeblikket mere samlet end nogensinde. Ingen kaster sig
ligefrem i Hizbullahs arme, men spændingerne mellem de forskellige
menigheder og religioner er noget mere dæmpet da de føler sig alle
angrebet af en fjende (Israel).

De fleste libanesere som ellers var pro-israelere (og der var flere end
de fleste tror) har nu stort set ikke denne følelse.

.... foreløbigt.

Fordi der er stadig spændinger grupperne i mellem og libaneserne holder
sig stille og passive over for Hizbullahs bomber, men de regner stærkt
med at regnskabens time vil komme.

Nogle libanesere kan endda ikke vente så længe længere.

Her kan man se en gruppe kristne, som smadrer en bil i Beirut fordi
denne havde Hizbullahs logo på sig:
http://www.malka.co.il/hizbollah/kristne.jpg

Atmosfæren begynder at lugte af religionskonflikt igen.

Flere og flere libanesere lader trykket komme op og mener at civilkrigen
vil starte igen en måned efter at Israel har lagt våben igen:
"Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms
from the US and France", er meldingen: http://www.kortlink.com/tonykiller

Ser vi mon frem til en ny religionskrig?

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

 
 
Andreas Falck (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 27-07-06 21:30

Cyril Malka skrev i news:news-04DCFD.18283927072006@sunsite.dk

[ ... ]
> "Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms
> from the US and France", [ ... ]

Ja, det skal da nok passe at de hjernedøde franskmænd vil puste temmelig
kraftigt til ilden ved at levere våben. Og det passer jo helt fint i Cyril
Malkas ånd at opfordre til både drab og selvmord. Det har han jo efterhånden
for vane at gøre.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Soeren (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 27-07-06 22:26


"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:44c92265$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Cyril Malka skrev i news:news-04DCFD.18283927072006@sunsite.dk
>
> [ ... ]
>> "Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms
>> from the US and France", [ ... ]
>
> Ja, det skal da nok passe at de hjernedøde franskmænd vil puste temmelig
> kraftigt til ilden ved at levere våben. Og det passer jo helt fint i Cyril
> Malkas ånd at opfordre til både drab og selvmord. Det har han jo
> efterhånden for vane at gøre.
>
Cyril har meget på samvittigheden, det var derfor han og hans buttede viv
flygtede fra Danmark

Soren



Poul Nielsen (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Poul Nielsen


Dato : 27-07-06 22:55


"Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
news:44c92f7c$0$60780$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:44c92265$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> > Cyril Malka skrev i news:news-04DCFD.18283927072006@sunsite.dk
> >
> > [ ... ]
> >> "Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms
> >> from the US and France", [ ... ]
> >
> > Ja, det skal da nok passe at de hjernedøde franskmænd vil puste temmelig
> > kraftigt til ilden ved at levere våben. Og det passer jo helt fint i
Cyril
> > Malkas ånd at opfordre til både drab og selvmord. Det har han jo
> > efterhånden for vane at gøre.
> >
> Cyril har meget på samvittigheden, det var derfor han og hans buttede viv
> flygtede fra Danmark
>
> Soren
>
Jamen det sgu ikke undre mig, jeg husker ham for at angribe alle nye
religiøse bevægelser for bla sexmisbrug og manden selv var gud hjælpe mig
medlem af den katolske kirke, af alle sekter og kirker.



Andreas Falck (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 28-07-06 07:41

Poul Nielsen skrev i news:44c93605$0$15782$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Jamen det sgu ikke undre mig, jeg husker ham for at angribe alle nye
> religiøse bevægelser for bla sexmisbrug og manden selv var gud hjælpe mig
> medlem af den katolske kirke, af alle sekter og kirker.

Og så er han samtidig børnemishandler, så han blev nægtet samkvem med sine
børn!

Jo jo, han er skam "den helt rigtige" til at angribe andre, når det så også
tages med at han opfordrer psykisk syge til selvmord. Det er ikke noget at
sige til at ham og koen måtte flygte til netop Frankrig.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (28-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 28-07-06 10:45

Andreas Falck wrote:
> Poul Nielsen skrev i news:44c93605$0$15782$14726298@news.sunsite.dk
>
> [ ... ]
>> Jamen det sgu ikke undre mig, jeg husker ham for at angribe alle nye
>> religiøse bevægelser for bla sexmisbrug og manden selv var gud hjælpe mig
>> medlem af den katolske kirke, af alle sekter og kirker.
>
> Og så er han samtidig børnemishandler, så han blev nægtet samkvem med
> sine børn!
>
> Jo jo, han er skam "den helt rigtige" til at angribe andre, når det så
> også tages med at han opfordrer psykisk syge til selvmord. Det er ikke
> noget at sige til at ham og koen måtte flygte til netop Frankrig.
>


jeg får sku skyld for at sige meget lort i disse grupper, men jeg er da
vist ved at blive overgået af andreas falck....


manden er gået fuldstændig i rokke-tilstand - er der dog ikke snart en
plejer der k gi ham noget beroligende


Benny

B æ 9 (28-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 28-07-06 10:43

Poul Nielsen wrote:
> "Soeren" <xxx@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:44c92f7c$0$60780$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:44c92265$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Cyril Malka skrev i news:news-04DCFD.18283927072006@sunsite.dk
>>>
>>> [ ... ]
>>>> "Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms
>>>> from the US and France", [ ... ]
>>> Ja, det skal da nok passe at de hjernedøde franskmænd vil puste temmelig
>>> kraftigt til ilden ved at levere våben. Og det passer jo helt fint i
> Cyril
>>> Malkas ånd at opfordre til både drab og selvmord. Det har han jo
>>> efterhånden for vane at gøre.
>>>
>> Cyril har meget på samvittigheden, det var derfor han og hans buttede viv
>> flygtede fra Danmark
>>
>> Soren
>>
> Jamen det sgu ikke undre mig, jeg husker ham for at angribe alle nye
> religiøse bevægelser for bla sexmisbrug og manden selv var gud hjælpe mig
> medlem af den katolske kirke, af alle sekter og kirker.
>
>

ja - man skal lægge øre til meget

det er værre med kordrengene - de skal lægge røv til.....

jovist har troen på gud en del indflydelse på menneskers liv, det må man
sige

B æ 9 (28-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 28-07-06 10:41

Soeren wrote:

> Cyril har meget på samvittigheden, det var derfor han og hans buttede viv
> flygtede fra Danmark
>
> Soren
>
>

fortæl fortæl

B æ 9 (28-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 28-07-06 10:40

Andreas Falck wrote:

> Ja, det skal da nok passe at de hjernedøde franskmænd vil puste temmelig
> kraftigt til ilden ved at levere våben. Og det passer jo helt fint i
> Cyril Malkas ånd at opfordre til både drab og selvmord. Det har han jo
> efterhånden for vane at gøre.
>


er der nogen der så har fulgt hans opfordringer?

Andreas Falck (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 28-07-06 11:52

B æ 9 skrev i news:44c9db4e$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

[ ... ]
> er der nogen der så har fulgt hans opfordringer?

Måske du gør dig sådanne overvejelser?


Peter Bjørn Perlsø (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 28-07-06 01:17

Cyril Malka <news@nytestamente.org> wrote:

> Libaneserne er i øjeblikket mere samlet end nogensinde. Ingen kaster sig
> ligefrem i Hizbullahs arme, men spændingerne mellem de forskellige
> menigheder og religioner er noget mere dæmpet da de føler sig alle
> angrebet af en fjende (Israel).
>
> De fleste libanesere som ellers var pro-israelere (og der var flere end
> de fleste tror) har nu stort set ikke denne følelse.
>
> ... foreløbigt.
>
> Fordi der er stadig spændinger grupperne i mellem og libaneserne holder
> sig stille og passive over for Hizbullahs bomber, men de regner stærkt
> med at regnskabens time vil komme.
>
> Nogle libanesere kan endda ikke vente så længe længere.
>
> Her kan man se en gruppe kristne, som smadrer en bil i Beirut fordi
> denne havde Hizbullahs logo på sig:
> http://www.malka.co.il/hizbollah/kristne.jpg
>
> Atmosfæren begynder at lugte af religionskonflikt igen.
>
> Flere og flere libanesere lader trykket komme op og mener at civilkrigen
> vil starte igen en måned efter at Israel har lagt våben igen:
> "Christians, Sunnis and Druze will fight the 'fucker Shia', with arms
> from the US and France", er meldingen: http://www.kortlink.com/tonykiller
>
> Ser vi mon frem til en ny religionskrig?

Ja, og lad os håbe at Libanon bliver kristent igen, så Islam's grænser
kan skubbes tilbage!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

N/A (28-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-07-06 11:54



N/A (28-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-07-06 11:54



Andreas Falck (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 28-07-06 11:54

Britt Malka skrev i news:news-985F02.11045128072006@sunsite.dk

[ ... ]
>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad der
>> vil ske her i Europa.
>
> Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.

Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??

Tja, hvem ved??

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (28-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 28-07-06 16:08

Andreas Falck wrote:
> Britt Malka skrev i news:news-985F02.11045128072006@sunsite.dk
>
> [ ... ]
>>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad der
>>> vil ske her i Europa.
>>
>> Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.
>
> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>
> Tja, hvem ved??
>

er det entlosung du drømmer om - i så fald er du klam

Andreas Falck (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 28-07-06 17:00

B æ 9 skrev i news:44ca285a$0$14007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> er det entlosung du drømmer om

I så fald må det da være med omvendt fortegn!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Peter Bjørn Perlsø (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-07-06 01:08

Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:

> Britt Malka skrev i news:news-985F02.11045128072006@sunsite.dk
>
> [ ... ]
> >> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad der
> >> vil ske her i Europa.
> >
> > Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.
>
> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>
> Tja, hvem ved??

Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 07:29

"Peter Bjørn Perlsø" skrev i
news:1hj9n76.1965kn3175tbb5N%peter@DIESPAMMERDIE.dk

>>>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad der
>>>> vil ske her i Europa.
>>>
>>> Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.
>>
>> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>
>> Tja, hvem ved??
>
> Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.

Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Anders Peter Johnsen (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-07-06 08:53

Andreas Falck skrev:
> "Peter Bjørn Perlsø" skrev i
> news:1hj9n76.1965kn3175tbb5N%peter@DIESPAMMERDIE.dk
>
>>>>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad
>>>>> der
>>>>> vil ske her i Europa.
>>>>
>>>> Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.
>>>
>>> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>>> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>>
>>> Tja, hvem ved??
>>
>> Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>
> Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?

Jeg har lige her i nat prøvet at forklare ham, hvordan det forholder sig
med Malkaerne i den herovenfor stående tråd, hvor han egentlig stiller
dig et spørgsmål, som jeg frækt nok har tilladt mig så vidt muligt selv
delvist at besvare på mine egne vegne. Det vil nok være smartest at han
lige får tid til at læse det og reflektere lidt over det, da:

1) I to vist - så vidt jeg forstår - har noget ret så heftig heftig
personlig "Skabelsesdebatfnidder" kørende mellem jer fra dk.videnskab

2) Peter er aktiv i dk.politik, hvor vi har haft den tvivlsomme ære af
at have skribenter, der mere eller mindre direkte synes at plædere for
Israels ultimative nedlæggelse ud fra erklæret anti-semitistiske motiver
og han måske derfor fejlagtigt antager dig for at decideret
"terroristsympatisør".

Det vil således nok være klogt lige at afvente at alle er "up to date"
på hinandens gensidige motiver og synspunkter, før vi geråder ud i
yderligere unødig "infight".

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 09:53

Anders Peter Johnsen skrev i
news:44cc6550$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[... ]
> 1) I to vist - så vidt jeg forstår - har noget ret så heftig heftig
> personlig "Skabelsesdebatfnidder" kørende mellem jer fra dk.videnskab

Nej da, jeg har ingen debat kørende med ham, og har absolut heller ingen
intension derom.

Og nej, jeg har ingen intentioner om at Israel skal nedlægges som stat af
antisemitiske grunde.

Og ja, jeg støtter at både Israel og palæstinenserne bør have en stat, og at
begge parter bør stå skoleret over for det intgernationale samfund indtil de
får lært at opføre sig ordentligt. Og det indebærer ikke at de skal smide
grananter i hovedet på hinanden.

Og ja, jeg går ind for at alle støttekroner af enhver art til de "besatte"
palæstinensiske områder skal totalt stoppes indtil terroristgruppen (nogle
har den frækhed at kalde dem for en regering) Hamas kan opføre sig
civiliseret og demokratisk både over for de civile palæstinensere og over
for israelerne.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Anders Peter Johnsen (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-07-06 10:28

Andreas Falck skrev:
> Anders Peter Johnsen skrev i
> news:44cc6550$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
> [... ]
>> 1) I to vist - så vidt jeg forstår - har noget ret så heftig heftig
>> personlig "Skabelsesdebatfnidder" kørende mellem jer fra dk.videnskab
>
> Nej da, jeg har ingen debat kørende med ham, og har absolut heller ingen
> intension derom.

Okay, så har jeg vist bare misforstået en krydspostet "trådudløber"
herinde, hvor jeg umiddelbart mente at have set jer to diskutere.

> Og nej, jeg har ingen intentioner om at Israel skal nedlægges som stat
> af antisemitiske grunde.
>
> Og ja, jeg støtter at både Israel og palæstinenserne bør have en stat,
> og at begge parter bør stå skoleret over for det intgernationale samfund
> indtil de får lært at opføre sig ordentligt. Og det indebærer ikke at de
> skal smide grananter i hovedet på hinanden.

Tak for at du i hvert fald lige klargør dine holdninger så fint at
eventuelle dumme misforståelser dermed kan undgås.

> Og ja, jeg går ind for at alle støttekroner af enhver art til de
> "besatte" palæstinensiske områder skal totalt stoppes indtil
> terroristgruppen (nogle har den frækhed at kalde dem for en regering)
> Hamas kan opføre sig civiliseret og demokratisk både over for de civile
> palæstinensere og over for israelerne.

(Nu er det vist godt nok Hizbollah i Libanon, der p.t. er det største
aktuelle problem, selv om Hamasregeringen i de palæstinensiske
selvstyreområder - herunder Gaza - bestemt ikke er ret meget bedre: Men
jeg tror for så vidt også at vi skam alle tre er temmeligt rørende enige
i netop dette spørgsmål, for at det ikke skal være løgn!)

Imidlertid vil jeg altså håbe at du lige tager dig tid til at tjekke mit
svar til Peter i "Kristen voldtaget..."-tråden (det skulle vist være
postet kl. 03.02 i nat), fordi jeg altså på et spørgsmål, der egentlig
var rettet direkte og personligt til dig, kortfattet prøver at forklare
manden grundtrækkene i hele Malka-balladen: Imidlertid skal jeg jo
nødigt tage dig til indtægt for eventuelle opfattelser, du måske i
virkeligheden slet ikke måtte dele, så det ville være rart, hvis du lige
kommer med een eller anden form for mere selvstændig tilkendegivelse,
hvis du altså orker og har tid.

(På forhånd tak! )

--
Mvh
Anders Peter Johnsen




Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 12:41

Anders Peter Johnsen skrev i
news:44cc7b98$0$84036$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Okay, så har jeg vist bare misforstået en krydspostet "trådudløber"
> herinde, hvor jeg umiddelbart mente at have set jer to diskutere.

Det er ikke umuligt at du har set en udveksling af udsagn, men debat og
dialog mellem mig og bemeldte tror næppe du nogensinde kommer til at opleve.


[ ... ]
> Imidlertid vil jeg altså håbe at du lige tager dig tid til at tjekke mit
> svar til Peter i "Kristen voldtaget..."-tråden (det skulle vist være
> postet kl. 03.02 i nat), fordi jeg altså på et spørgsmål, der egentlig
> var rettet direkte og personligt til dig, kortfattet prøver at forklare
> manden grundtrækkene i hele Malka-balladen: Imidlertid skal jeg jo
> nødigt tage dig til indtægt for eventuelle opfattelser, du måske i
> virkeligheden slet ikke måtte dele, så det ville være rart, hvis du lige
> kommer med een eller anden form for mere selvstændig tilkendegivelse,
> hvis du altså orker og har tid.

Jeg har sandelig forlængst læst dit indlæg, og da jeg ikke rigtig har noget
at kunne tilføje fandt jeg ingen andledning til at skulle gentage din
udmærkede og meget fyldesgørende redegørelse. Men via efterationalisering
kan jeg da godt se at jeg i det mindste burde have sendt et kortfattet
indlæg med indholdet: "meget enig".

Det være så hermed gjort.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Anders Peter Johnsen (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-07-06 14:52

Andreas Falck skrev:

> Jeg har sandelig forlængst læst dit indlæg, og da jeg ikke rigtig har
> noget at kunne tilføje fandt jeg ingen andledning til at skulle gentage
> din udmærkede og meget fyldesgørende redegørelse. Men via
> efterationalisering kan jeg da godt se at jeg i det mindste burde have
> sendt et kortfattet indlæg med indholdet: "meget enig".
>
> Det være så hermed gjort.

Fint, og mange tak for de pæne ord: Det glæder mig meget at du kan
tilslutte dig min udlægning.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 15:48

Anders Peter Johnsen skrev i
news:44ccb977$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Fint, og mange tak for de pæne ord: Det glæder mig meget at du kan
> tilslutte dig min udlægning.

Når du nu laver en sober og regulær fremstilling (hi hi - for én gangs
skyld, var lige ved at tilføje med et megadrilsk glimt i øjet, men jeg må jo
nok hellere lade være - hi hi), så er der jo ikke rigtig nogen grund til
ikke at skulle tilslutte sig den.

Nå, men jeg må jo hellere lade være med at drille - jeg har vist fået
blodtrykket til at stige hos et par stykker i dag. Hos én endda så meget at
han i rent chok nærmest taler pænt og høfligt til mig for, vist nok, første
gang i hans eksistens på usenet

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 17:16

Andreas Falck wrote:

> Nå, men jeg må jo hellere lade være med at drille - jeg har vist fået
> blodtrykket til at stige hos et par stykker i dag. Hos én endda så meget
> at han i rent chok nærmest taler pænt og høfligt til mig for, vist nok,
> første gang i hans eksistens på usenet
>

nånå - det er sket før - osse i forhold til dig


så nyd det lige så længe det varer

B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 14:56

Andreas Falck wrote:
> Anders Peter Johnsen skrev i
> news:44cc6550$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
> [... ]
>> 1) I to vist - så vidt jeg forstår - har noget ret så heftig heftig
>> personlig "Skabelsesdebatfnidder" kørende mellem jer fra dk.videnskab
>
> Nej da, jeg har ingen debat kørende med ham, og har absolut heller ingen
> intension derom.
>
> Og nej, jeg har ingen intentioner om at Israel skal nedlægges som stat
> af antisemitiske grunde.
>
> Og ja, jeg støtter at både Israel og palæstinenserne bør have en stat,
> og at begge parter bør stå skoleret over for det intgernationale samfund
> indtil de får lært at opføre sig ordentligt. Og det indebærer ikke at de
> skal smide grananter i hovedet på hinanden.
>
> Og ja, jeg går ind for at alle støttekroner af enhver art til de
> "besatte" palæstinensiske områder skal totalt stoppes indtil
> terroristgruppen (nogle har den frækhed at kalde dem for en regering)
> Hamas kan opføre sig civiliseret og demokratisk både over for de civile
> palæstinensere og over for israelerne.
>

godt andreas!!

der var du sku positiv og i en anerkendende dialog.

du har potentiale.....

bli ved med det min dreng.


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 14:53

Andreas Falck wrote:
> "Peter Bjørn Perlsø" skrev i
> news:1hj9n76.1965kn3175tbb5N%peter@DIESPAMMERDIE.dk
>
>>>>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad
>>>>> der
>>>>> vil ske her i Europa.
>>>>
>>>> Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.
>>>
>>> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>>> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>>
>>> Tja, hvem ved??
>>
>> Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>
> Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?
>


Hr. Persøe - tag parti, vælg side, ellers går andre (as) det for dig.

undertegnede _er_ slået i hartkorn med malkaerne og udråbt som en
slemmer dreng der har de uhyggeligste ugerninger på min samvittighed....

så, var dig - thi siger du noget der på den mindste måde kan relateres
til en støtte til en såkaldt malkaklan, så hænger du sku på den

men som modgift imod den slgs skrækkelige gadens parlament lignende
tilstande, ku du jo lære en stribe bibelcitater du kan rable af dig, så
slipper du måske

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 15:50

B æ 9 skrev i news:44ccb98e$0$3537$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> så hænger du sku på den

Nej, nej, det har du helt misforstået, han hænger ikke på den, han bliver
hængt for det. Der er en lille nuanceforskel i sprogvalg hvilket igen har en
afsmittende på den dertil henhørende udøvende handling. Og glem nu ikke at
det stadig er søndag.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 17:18

Andreas Falck wrote:


hvilket
> igen har en afsmittende på den dertil henhørende udøvende handling.


er vi ude i noget høreværn??

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 17:22

B æ 9 skrev i news:44ccdb9a$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> er vi ude i noget høreværn??

I Randers har man før i tiden gennem mange år produceret specialprodukter
beregnet til mange forskellige mere eller mindre oplivende projekter.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 17:34

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:44ccdb9a$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>> er vi ude i noget høreværn??
>
> I Randers har man før i tiden gennem mange år produceret
> specialprodukter beregnet til mange forskellige mere eller mindre
> oplivende projekter.
>

mindre oplivende - ikke et ord om selvmord

Vidal (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 30-07-06 18:51

B æ 9 wrote:

> Andreas Falck wrote:
>
>> "Peter Bjørn Perlsø" skrev i
>> news:1hj9n76.1965kn3175tbb5N%peter@DIESPAMMERDIE.dk
>>
>>>>>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se,
>>>>>> hvad der
>>>>>> vil ske her i Europa.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.
>>>>
>>>>
>>>> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>>>> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>>>
>>>> Tja, hvem ved??
>>>
>>>
>>> Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>>
>>
>> Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?
>>
>
>
> Hr. Persøe - tag parti, vælg side, ellers går andre (as) det for dig.
>
> undertegnede _er_ slået i hartkorn med malkaerne og udråbt som en
> slemmer dreng der har de uhyggeligste ugerninger på min samvittighed....

Til din trøst mener jeg, du klarer dig fint på
egen hånd uden Malka-hjælp.

> så, var dig - thi siger du noget der på den mindste måde kan relateres
> til en støtte til en såkaldt malkaklan, så hænger du sku på den

Du hænger på den uden det.

> men som modgift imod den slgs skrækkelige gadens parlament lignende
> tilstande, ku du jo lære en stribe bibelcitater du kan rable af dig, så
> slipper du måske

Du skulle prøve at læse lidt i Biblen, så du ved,
hvad du taler om.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 19:51

Vidal wrote:

> Til din trøst mener jeg, du klarer dig fint på
> egen hånd uden Malka-hjælp.


jatak - det foretrækker jeg også


> Du skulle prøve at læse lidt i Biblen, så du ved,
> hvad du taler om.
>


jeg prøvede, men fandt den kedelig - verdens største konspirationteori
(løgnehistorie)


der er lavet bedre røverhistorier siden - og af ganske betydelig bedre
litterær værdi

Jens Bruun (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-08-06 17:29

In news:44ccb98e$0$3537$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
B æ 9 <b@e.9> wrote:

> undertegnede _er_ slået i hartkorn med malkaerne og udråbt som en
> slemmer dreng der har de uhyggeligste ugerninger på min
> samvittighed....

Pjat med dig. Du er blot en nul-bon med et fækalt nick. Ingen kunne drømme
om at slå dig i hartkorn med andet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



B æ 9 (01-08-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 01-08-06 17:56

Jens Bruun wrote:
> In news:44ccb98e$0$3537$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>
>> undertegnede _er_ slået i hartkorn med malkaerne og udråbt som en
>> slemmer dreng der har de uhyggeligste ugerninger på min
>> samvittighed....
>
> Pjat med dig. Du er blot en nul-bon med et fækalt nick. Ingen kunne drømme
> om at slå dig i hartkorn med andet.
>

du har ikke fattet en hylende skid

Jens Bruun (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-08-06 06:24

In news:44cf87a8$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
B æ 9 <b@e.9> wrote:

> du har ikke fattet en hylende skid

Hvis det er et generelt problem for dig, at andre mennesker ikke forstår
dig, vil jeg foreslå terapi. Måske ligefrem psykoterapi kan hjælpe dig?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



B æ 9 (02-08-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 02-08-06 08:20

Jens Bruun wrote:
> In news:44cf87a8$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>
>> du har ikke fattet en hylende skid
>
> Hvis det er et generelt problem for dig, at andre mennesker ikke forstår
> dig, vil jeg foreslå terapi. Måske ligefrem psykoterapi kan hjælpe dig?
>

er du andre mennesker

Jens Bruun (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-08-06 17:23

In news:44d05234$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
B æ <b@e.9> wrote:

> er du andre mennesker

Hvis det er et generelt problem for dig, du ikke forstår selv de simpleste
sætninger på dansk, vil jeg foreslå dig at tage det op med din
sagsbehandler. Måske du ligefrem kan få kommunen til at sponsere en
grundlæggende skolegang for dig?


--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



B æ 9 (02-08-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 02-08-06 18:03

Jens Bruun wrote:
> In news:44d05234$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> B æ <b@e.9> wrote:
>
>> er du andre mennesker
>
> Hvis det er et generelt problem for dig, du ikke forstår selv de simpleste
> sætninger på dansk, vil jeg foreslå dig at tage det op med din
> sagsbehandler. Måske du ligefrem kan få kommunen til at sponsere en
> grundlæggende skolegang for dig?
>
>

klap dog i mand - jeg gik to år i hver klasse!!

Martin Honoré (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Honoré


Dato : 30-07-06 16:33

Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
> "Peter Bjørn Perlsø" skrev i
>>> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>>> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>
>> Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>
> Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?

Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
anti-semitistisme, Malka-ateister?

Desuden er Hizbollah financieret af den libanesiske regering, så det er
næppe "jøde-drengene", som terroriserer hér - snaere er de frihedskæmpere
mod det islamiske tyrani.

--
Copyright© Martin Honore, 2006, alle rettigheder forbeholdes.
Overtrædelser vil blive retsforfulgt i henhold til §140 og §299b.



Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 16:41

Martin Honoré skrev i news:44ccd11b$0$15794$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
> anti-semitistisme, Malka-ateister?

Du har vist ikke fulgt med i timen! Blandt gruppens faste kristne skribenter
finder du næppe nogen der støtter anti-semitisme, selv om Malkaernes
opførsel sikkert sagtens kunne få nogle til at føle sig fristet dertil. Hvis
flertallet af jøder var som Malkaerne så det bestemt ikke godt.

At Malkaerne beskylder stort set alle for at være anti-semitiske gør ikke
disse til at være det. Malkaerne har det med at fordreje og forvanske og
quotefucke hvad folk har skrevet.

> Desuden er Hizbollah financieret af den libanesiske regering, så det er
> næppe "jøde-drengene", som terroriserer hér - snaere er de frihedskæmpere
> mod det islamiske tyrani.

Jøderne er ikke frihedskæmpere i Libanon. Og Hizbollah er en flok hadefulde
terrorister.

Og jeg har også tydeligt givet udtryk for at jeg finder det mest
hensigstmæssigt at både palæstinensere og isarelere har hver deres suveræne
stat, og at begge parter skal lade være med at smide granater i hovedet på
hinanden.

Hvis du fremover gerne vil lægge mig nogle holdninger til, så undersøg først
lige hvad det egentlig er for holdninger jeg har, i stedet for at gribe
noget ud af den blå luft uden relation til den virkelige verden.

Fortsat god søndag

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 17:23

Andreas Falck wrote:
> Martin Honoré skrev i news:44ccd11b$0$15794$14726298@news.sunsite.dk
>
> [ ... ]
>> Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
>> anti-semitistisme, Malka-ateister?
>



> Blandt gruppens faste kristne skribenter



er det sådan en slags klan man kan blive medlem af..........




Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 17:24

B æ 9 skrev i news:44ccdcc8$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> er det sådan en slags klan man kan blive medlem af..........

Der tegnes ikke medlemskaber, ej heller klædeskaber, i denne gruppe.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 17:36

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:44ccdcc8$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>> er det sådan en slags klan man kan blive medlem af..........
>
> Der tegnes ikke medlemskaber, ej heller klædeskaber, i denne gruppe.
>


du forstod ivist ikke sarkasmen!

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 17:56

B æ 9 skrev i news:44ccdfee$0$3533$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> du forstod ivist ikke sarkasmen!

Så må du jo få lært at formulere noget sarkasme, da du jo åbenbart ikke
forstod ironien.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Vidal (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 30-07-06 19:02

B æ 9 wrote:

> Andreas Falck wrote:
>
>> B æ 9 skrev i news:44ccdcc8$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>>
>> [ ... ]
>>
>>> er det sådan en slags klan man kan blive medlem af..........
>>
>>
>> Der tegnes ikke medlemskaber, ej heller klædeskaber, i denne gruppe.

> du forstod ivist ikke sarkasmen!

Pas på, jeg er bange for, du er ved at blive
kristen. Og hvor er du så? Og hvad med os.

Forblive dog dit gamle selv, Bæ, vi har behov
for dig, som du er.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 19:56

Vidal wrote:


> Pas på, jeg er bange for, du er ved at blive
> kristen.

bare folig!

>
> Forblive dog dit gamle selv, Bæ, vi har behov
> for dig, som du er.
>

hmmmm - du er en venlig fynbo

Martin Honoré (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Honoré


Dato : 30-07-06 18:10

Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
> Martin Honoré skrev i news:44ccd11b$0$15794$14726298@news.sunsite.dk
>
> [ ... ]
>> Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
>> anti-semitistisme, Malka-ateister?
>
> At Malkaerne beskylder stort set alle for at være anti-semitiske gør ikke
> disse til at være det.

Nuvel. Jeg opfatter det nedsættende, når visse folk kalder Britt Malka
for en grim ko, og når de kalder Cyril Malka for en jøde-dreng.
Sidst-nævnte er udpræget anti-semitistisk.

>> Desuden er Hizbollah financieret af den libanesiske regering, så det er
>> næppe "jøde-drengene", som terroriserer hér - snaere er de frihedskæmpere
>> mod det islamiske tyrani.
>
> Jøderne er ikke frihedskæmpere i Libanon.

Læs igen : "frihedskæmpere mod det islamistiske tyranni" -- jøderne har
altid været på defensiven. Denne gang mod islamisterne, som er
anti-semetister og jøde-hadere ud over alle grænser.


> Hvis du fremover gerne vil lægge mig nogle holdninger til, så undersøg først
> lige hvad det egentlig er for holdninger jeg har

Jeg tager dit ord, når du som kristen mand siger det, at du ikke er
anti-semitist.

> Fortsat god søndag

I lige måde. Må Gud velsigne dig, Andreas Falck.

--
Copyright© Martin Honore, 2006, alle rettigheder forbeholdes.
Overtrædelser vil blive retsforfulgt i henhold til §140 og §299b.



Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 18:33

Martin Honoré skrev i news:44cce7dd$0$15794$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Nuvel. Jeg opfatter det nedsættende, når visse folk kalder Britt Malka
> for en grim ko, og når de kalder Cyril Malka for en jøde-dreng.
> Sidst-nævnte er udpræget anti-semitistisk.

Cyril Malka er *IKKE* en jødedreng. Han er en semi-jødedreng. Og så formår
han ikke meget andet end at skrive indlæg fyldt med fordrejede og
forvanskede udgydelser mod kristne, kristendommen og Jesus. Malkaerne har
postet indlæg der beskylder Jesus mor for at være luder og feltmadras.

Men støt du bare op om dem og deres udgydelser, hvis det er det du har lyst
til.

EOD

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Martin Honoré (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Honoré


Dato : 30-07-06 18:58

Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
> Martin Honoré skrev i news:44cce7dd$0$15794$14726298@news.sunsite.dk
>> Nuvel. Jeg opfatter det nedsættende, når visse folk kalder Britt Malka
>> for en grim ko, og når de kalder Cyril Malka for en jøde-dreng.
>> Sidst-nævnte er udpræget anti-semitistisk.
>
> Cyril har postet indlæg der beskylder Jesus mor for at være luder og
> feltmadras.

Og det er dog det mest anstødelige, man kunne tænke sig at sige om Jomfru
Maria.

> Men støt du bare op om dem og deres udgydelser, hvis det er det du har lyst
> til.

Hvem ligger ord i munden på hvem, Andreas?

Jeg støtter absolut ikke op om Malkaernes ateisme og usaglighed. Jeg
forsøger bare at opfordre til en sober debat uden hadske angreb.


--
Copyright© Martin Honore, 2006, alle rettigheder forbeholdes.
Overtrædelser vil blive retsforfulgt i henhold til §140 og §299b.



Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 19:05

Martin Honoré skrev i news:44ccf317$0$15794$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Jeg støtter absolut ikke op om Malkaernes ateisme og usaglighed. Jeg
> forsøger bare at opfordre til en sober debat uden hadske angreb.

Ret din henvendelse til Malkaerne. Og læs endnu engang de sobre redegørelser
Anders Peter Johnsen er fremkommet med.


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 19:54

Martin Honoré wrote:
> Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
>> Martin Honoré skrev i news:44cce7dd$0$15794$14726298@news.sunsite.dk
>>> Nuvel. Jeg opfatter det nedsættende, når visse folk kalder Britt Malka
>>> for en grim ko, og når de kalder Cyril Malka for en jøde-dreng.
>>> Sidst-nævnte er udpræget anti-semitistisk.
>> Cyril har postet indlæg der beskylder Jesus mor for at være luder og
>> feltmadras.
>
> Og det er dog det mest anstødelige, man kunne tænke sig at sige om Jomfru
> Maria.
>

det er rigtigt nok - hun blev udbudt som jomfru, men hun blev kun solgt
een gang og så var der ikke mere salg i hende, så hun blev kylet ud




>> Men støt du bare op om dem og deres udgydelser, hvis det er det du har lyst
>> til.
>
> Hvem ligger ord i munden på hvem, Andreas?
>

det sagde jeg osse i før....


> Jeg støtter absolut ikke op om Malkaernes ateisme og usaglighed. Jeg
> forsøger bare at opfordre til en sober debat uden hadske angreb.
>


god arbejdslyst -du er blandt skinhellige......

B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 19:46

Andreas Falck wrote:
> Martin Honoré skrev i news:44cce7dd$0$15794$14726298@news.sunsite.dk
>
> Malkaerne
> har postet indlæg der beskylder Jesus mor for at være luder og feltmadras.

du fredsens - det var da grimt - hold da op hvor skulle de skamme sig og
i seng uden aftensmad -

MED hænderne over dynen!!



>
> Men støt du bare op om dem og deres udgydelser, hvis det er det du har
> lyst til.
>

andreas har et frase-arkiv og dette er en af fraserne




Vidal (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 30-07-06 19:07

Martin Honoré wrote:

> Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
>
>>Martin Honoré skrev i news:44ccd11b$0$15794$14726298@news.sunsite.dk
>>
>>[ ... ]
>>
>>>Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
>>>anti-semitistisme, Malka-ateister?
>>
>>At Malkaerne beskylder stort set alle for at være anti-semitiske gør ikke
>>disse til at være det.
>
>
> Nuvel. Jeg opfatter det nedsættende, når visse folk kalder Britt Malka
> for en grim ko,

Det mener jeg også er urimeligt, men smag og behag er
forskellig.

og når de kalder Cyril Malka for en jøde-dreng.
> Sidst-nævnte er udpræget anti-semitistisk.

Mon ikke CM er født jødisk, dvs har en jødisk
mor? Dreng er han dog ikke.

>>>Desuden er Hizbollah financieret af den libanesiske regering, så det er
>>>næppe "jøde-drengene", som terroriserer hér - snaere er de frihedskæmpere
>>>mod det islamiske tyrani.
>>
>>Jøderne er ikke frihedskæmpere i Libanon.
>
>
> Læs igen : "frihedskæmpere mod det islamistiske tyranni" -- jøderne har
> altid været på defensiven. Denne gang mod islamisterne, som er
> anti-semetister og jøde-hadere ud over alle grænser.

Nåh ... , du er en af muslimhaderne, skrup over
i dk.politik og dk.politik.indvandring, der finder
du dine åndsfæller.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 19:33

Martin Honoré wrote:

> Nuvel. Jeg opfatter det nedsættende, når visse folk kalder Britt Malka
> for en grim ko,

og det er ikke særligt dyre-etisk

Anders Peter Johnsen (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-07-06 17:09

Martin Honoré skrev:
> Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
>> "Peter Bjørn Perlsø" skrev i
>>>> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>>>> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>> Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>> Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?
>
> Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
> anti-semitistisme, Malka-ateister?

At Malka-ægteparret ter sig fuldstændigt vanvittigt og derfor får
negative reaktioner på det, har jeg nu lidt svært ved at opfatte som
udtyk for denne gruppes påståede "lidet skjulte antisemitisme".

> Desuden er Hizbollah financieret af den libanesiske regering, så det er
> næppe "jøde-drengene", som terroriserer hér - snaere er de frihedskæmpere
> mod det islamiske tyrani.

Altså israelerne, mener du? Tjah, desværre kan nogle af de - især yngre
og umodne - IDF-soldater altså uheldigt nok engang imellem vise sig
unødigt lede ved civile palæstinensere, hvilket blandt andet praktisk
ses ved deres direkte chikanerende ydmygelser af folk, der uden nogen
egentlig øjensynlig årsag får lov at vente ved diverse checkpoints i
stegende middagshede i timevis før de får lov at komme igennem, når de
bare skal på arbejde i et andet område: Det må vist være sådanne
arrogante "jødedrenge" med en ret så kedelig udtalt
"herrefolksmentalitet" (og samme mekanisme kan desværre også opleves hos
visse amerikanske soldater fra de lavere sociale lag jvf. Abu
Graib-skandalen i Irak), Andreas så vidt jeg kan se taler om.

Men når det kommer til Israels klare og selvfølgelige ret til
selvforsvar imod terrorister (som Hamas og Hizbollah) og angribende
fremmede stater, så tror jeg dog næppe du finder ret mange herinde, der
måtte vræle højt over dèt.

Jeg vil nu således nok mene at der er milevid forskel på berettiget
kritik af unødvendigt grov og dermed direkte uhensigtsmæssig adfærd hos
nogle enkelte israelske soldater og så denne decideret skingre "slet
Israel fra erdenskortet"-antisemitisme, som man desværre også kan se
nogle fremture med i øjeblikket i blandt andet dk.politik.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen

B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 17:19

Martin Honoré wrote:
> Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
>> "Peter Bjørn Perlsø" skrev i
>>>> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>>>> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>> Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>> Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?
>
> Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
> anti-semitistisme, Malka-ateister?
>


TOUCHE

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 17:23

B æ 9 skrev i news:44ccdbfe$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> TOUCHE

Så du betragter dig altså som en lidet skjult antisemitit?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 17:35

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:44ccdbfe$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>> TOUCHE
>
> Så du betragter dig altså som en lidet skjult antisemitit?
>

hvem snakker om at fordreje ordene

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 17:57

B æ 9 skrev i news:44ccdfcc$0$3533$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ .. ]
> hvem snakker om at fordreje ordene

Anskaf en drejebænk hvis du vil have noget drejet.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 19:24

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:44ccdfcc$0$3533$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> [ .. ]
>> hvem snakker om at fordreje ordene
>
> Anskaf en drejebænk hvis du vil have noget drejet.
>


du ender sku med at bli helt festlig - hvad kommer i i altervinen i ravsted?

Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 19:41

B æ 9 skrev i news:44ccf93e$0$3502$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> du ender sku med at bli helt festlig - hvad kommer i i altervinen i
> ravsted?

Et bredt og varieret sortiment


B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 20:00

Andreas Falck wrote:
> B æ 9 skrev i news:44ccf93e$0$3502$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>> du ender sku med at bli helt festlig - hvad kommer i i altervinen i
>> ravsted?
>
> Et bredt og varieret sortiment

er det dig der spiller klaver i drengene fra angore

N/A (30-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 30-07-06 19:31



B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 19:31

Cyril Malka wrote:
> In article <44ccdbfe$0$3457$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>
>>> Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
>>> anti-semitistisme, Malka-ateister?
>> TOUCHE
>
> Stort set ja.
>
> Eller semi-jødere, malkanesere, malka-sektmedlemmer eller det, der er
> værre...
>
> En meget amindelig lidelse hos protestanter: Man ser verden i sort eller
> hvidt. Er du ikke én af deem, (enig med den eller den), så er du den
> anden.
>
>
> Så pas hellere på, hvad du skriver, Benny.
>

jaja - cyril - du har nu selv en rem af huden......

du holder dig skutte tilbage med at kaste med lort og fastholde myter og
fordomme - generalisere: (En meget amindelig lidelse hos protestanter:)
- du ved nok at når man peger er der bare lige tre fingre der vender bagud.

så skal man overbevise nogen om noget, skal man holde egen sti ren
ellers mister man troværdigheden

er det sort eller hvidt at påstå følgende: "En meget amindelig lidelse
hos protestanter: Man ser verden i sort eller hvidt."

men det er en såre almenmenneskelig egenskab at udtrykke altid og aldrig
i stedet for sommetider eller engang i mellem

dem der siger altid og aldrig er nok dem der glemmer bjælken og spinten

N/A (31-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 31-07-06 13:31



B æ 9 (31-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 31-07-06 13:31

Cyril Malka wrote:
> In article <44ccfaf8$0$3490$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>
>
>> du holder dig skutte tilbage med at kaste med lort og fastholde myter og
>> fordomme - generalisere: (En meget amindelig lidelse hos protestanter:)
>
> Det er nu en meget almindelig lidelse hos protestanter.
>
> Der er noget, der hedder "menneskesyn" og dette har en prægning på folks
> menneskeforståelse. Menneskesynet er forskellige i katolske lande,
> protestanske lande, muslimske lande, asiatiske lande m.m.
>
> Det er måske ikek politisk korrekt, men det er ikke desto mindre sandt.
>
>
>> - du ved nok at når man peger er der bare lige tre fingre der vender bagud.
>
> Hvad gør du selv lige nu?
>
> Du peger, gør du ikke?
>
>
>> så skal man overbevise nogen om noget, skal man holde egen sti ren
>> ellers mister man troværdigheden
>
> Man?
>
> Min sti er ren nok og her igen, så er jeg rimelig fløjtende ligeglad med
> hvad folk på dk.livssyn.gummicelle synes om mig
>
>
>
>> er det sort eller hvidt at påstå følgende: "En meget amindelig lidelse
>> hos protestanter: Man ser verden i sort eller hvidt."
>
> Skriver jeg: Alle protestanter ser verden i sort eller hvidt eller er du
> selv så sort/hvidt forstående at du tolker det, jeg skriver sådan?
>
> Der er en forskel mellem "en meget almindelig lidelse" og "alle lider af
> denne lidelse".
>
> Måske var der noget, når du nu peger fingre, at du liiiiige fik læst og
> forstået ting som de er skrevet og ikke som du vil forstå dem
>
>
>> men det er en såre almenmenneskelig egenskab at udtrykke altid og aldrig
>> i stedet for sommetider eller engang i mellem
>> dem der siger altid og aldrig er nok dem der glemmer bjælken og spinten
>
> Så sandt som det er sagt. Så du vil vel med glæde følge dit eget
> opfordring?
>

med glæde, ja, men jeg er dog så ydmyg overfor livet og det at være
menneske at jeg fejler og sommetider osse siger aldrig eller altid eller
projicerer, henfører og alt det der, men det vigtigste af alt er dog
tilgivelsen og først af alle skal man tilgive sig selv.

og det behøver man ikke være troende for at forstå, men dog har de
fleste religioner beskrevet de sider af livet på udemærkede måder, omend
noget af det er skrevet noget oldnordisk.

problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår at de
blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives

N/A (01-08-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-08-06 08:27



B æ 9 (01-08-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 01-08-06 08:27

Britt Malka wrote:
> In article <44cdf81d$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>
>> problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår at de
>> blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives
>
> Jeg tror, at problemet er, at nogen er så pretentiøse,


bingo på en række


at de tror, at de
> kender meningen med de skrifter.
>


bingo på hele kortet

Vidal (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 30-07-06 18:59

Martin Honoré wrote:
> Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
>
>>"Peter Bjørn Perlsø" skrev i
>>
>>>>Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
>>>>civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
>>>
>>>Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>>
>>Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?
>
>
> Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
> anti-semitistisme, Malka-ateister?

Malkaerne er næppe ateister. Mht antisemitisme, du
finder næppe mere projødisk gruppe end denne.

Jeg ved ikke, dog, hvordan PBP forholder sig til
Israel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Peter Bjørn Perlsø (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-07-06 21:32

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Martin Honoré wrote:
> > Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:
> >
> >>"Peter Bjørn Perlsø" skrev i
> >>
> >>>>Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
> >>>>civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
> >>>
> >>>Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
> >>
> >>Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?
> >
> >
> > Er alle, som ikke er medløbere i denne gruppes lidet skjulte
> > anti-semitistisme, Malka-ateister?
>
> Malkaerne er næppe ateister. Mht antisemitisme, du
> finder næppe mere projødisk gruppe end denne.
>
> Jeg ved ikke, dog, hvordan PBP forholder sig til
> Israel.

Israel er det mest frie land i Mellemøsten, og derfor støtter jeg dem i
deres kamp mod det hjerneblæste koran-fascister de er omringet på alle
sider af.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Peter Bjørn Perlsø (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-07-06 21:32

Andreas Falck <dewnull@tiscali.dk.invalid> wrote:

> "Peter Bjørn Perlsø" skrev i
> news:1hj9n76.1965kn3175tbb5N%peter@DIESPAMMERDIE.dk
>
> >>>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad der
> >>>> vil ske her i Europa.
> >>>
> >>> Jeps, så vil det være en klar fordel at bo i USA.
> >>
> >> Det vil sige, at når jødedrengene ikke længere terroriserer
> >> civilbefolkningen i Libanon, vil de begynde at terrorisere Europa??
> >>
> >> Tja, hvem ved??
> >
> > Hold venligst din terroristsympatier et andet sted henne end her.
>
> Er du ved at udvikle dig til en Malka-proselyt?

Nej.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Andreas Falck (31-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 31-07-06 11:03

"Peter Bjørn Perlsø" skrev i
news:1hjb7je.k1w10b1qwrzp9N%peter@DIESPAMMERDIE.dk

[ ... ]
> Nej.

Dét lyder ganske godt

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Peter Bjørn Perlsø (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-07-06 01:08

Cyril Malka <news@nytestamente.org> wrote:

> In article <1hj5ybz.155gup14a8fw0N%peter@DIESPAMMERDIE.dk>,
> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:
>
> > > Ser vi mon frem til en ny religionskrig?
> >
> > Ja, og lad os håbe at Libanon bliver kristent igen, så Islam's grænser
> > kan skubbes tilbage!
>
> Mnjah... Problemet er (som den altid har været), at det libanesiske hær
> har ikke magt nok til at gøre den slags eller så meget som til at
> opretholde nogenlunde orden eller til at have magt til at tryne noget
> som Hizbollah

Jamen, så må Israel jo gøre arbejdet for dem!

>
> Foreløbigt, er det eneste land, der har taget direkte kamp op mod
> diverse terroristorganisationer (PLO, Hizbollah, Hamas...), har været
> Israel.
>
> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad der
> vil ske her i Europa.

Den dag Israel falder bliver dte helvedes hedt for os sekulære, kristne
og jøder i Europa.


--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 14:33

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Cyril Malka <news@nytestamente.org> wrote:
>
>> In article <1hj5ybz.155gup14a8fw0N%peter@DIESPAMMERDIE.dk>,
>> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:
>>
>>>> Ser vi mon frem til en ny religionskrig?
>>> Ja, og lad os håbe at Libanon bliver kristent igen, så Islam's grænser
>>> kan skubbes tilbage!
>> Mnjah... Problemet er (som den altid har været), at det libanesiske hær
>> har ikke magt nok til at gøre den slags eller så meget som til at
>> opretholde nogenlunde orden eller til at have magt til at tryne noget
>> som Hizbollah
>
> Jamen, så må Israel jo gøre arbejdet for dem!
>
>> Foreløbigt, er det eneste land, der har taget direkte kamp op mod
>> diverse terroristorganisationer (PLO, Hizbollah, Hamas...), har været
>> Israel.
>>
>> Hvis de en dag, holder op med det, bliver det spændende at se, hvad der
>> vil ske her i Europa.
>
> Den dag Israel falder bliver dte helvedes hedt for os sekulære, kristne
> og jøder i Europa.
>
>

derfor falder israel ikke - det tillader usa ikke

N/A (30-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 30-07-06 15:06



B æ 9 (30-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 30-07-06 15:06

> - Europa, eller Eurabien som det bliver kaldt til dagligt flere og flere
> steder her i landet, vil til hver en tid støtte de arabiske lande. Man
> kan tydeligt se hvordan medierne behandler spørgsmålet ved bl.a. kun at
> vise den ene side af sagen, eller ved blot det sprog, der bliver
> benyttet, når man omtaler sagen. Der er mange, mange muslimer i Eurabien
> og mange islamister og det er en magtfaktor.
>

hvad kaldes rabiate jøder så?

Isramister? Dem ka jeg heller ikke li!

jeg gider ikke at nogen skal bestemme hvad jeg skal tro og mene - så er
jeg ligeglade med om

- de bruger burka og og stikker røven i sky flere gange dagligt

- render rundt med en hæklet grydelap på issen og står og rabler vanvid
af sig ved en gammel mur i jerusalem eller

- hælder vand i hovedet på små fed velnærede danske spædbørn for at de
ka slippe for at komme i helvede, rundt regnet 65 år efter
vandplaskeriet (og for at forældrene kan holde en fest der er lidt
flottere og trendy en naboens)

så jøderne skal sku osse pakke sig og opføre sig ordentligt og lade
andre være i fred såvel som enhver anden

N/A (30-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 30-07-06 15:54



Andreas Falck (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 30-07-06 15:54

Cyril Malka skrev i news:news-6771A1.16190530072006@sunsite.dk

[ ... ]
> Det selv om nogle som Andresen påstår at de fleste jøder snyder i skat.

Og så sku' semijødedrengen Cyril Malka igen lige demonstrere hvor gode
semijødedrenge er til at lyve.

Godt han ikke er repræsentativ for jøder generelt.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://ny.skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


Vidal (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-08-06 10:10


Britt Malka skrev:

> In article <44cdf81d$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>
> > problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår at de
> > blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives
>
> Jeg tror, at problemet er, at nogen er så pretentiøse, at de tror, at de
> kender meningen med de skrifter.

De er jo blevet studeret intensivt gennem 2000 år,
så lidt er der vel blevet opfattet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


N/A (01-08-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-08-06 12:23



Karsten Krambs (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Krambs


Dato : 01-08-06 12:23

On Tue, 01 Aug 2006 11:55:55 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

>Afgjort, ja, men fra at have en tolkning af skrifterne og til at tro, at
>man kender meningen, er der et meget langt stykke vej.
Den kognitive process må vel finde sted ved tolkning af alle slags
tekster, religiøse eller ej, og hos alle de individer som læser
dem....


>Det gælder, uanset om man mener, at jorden er 6000 år gammel, eller at
>historierne kun afspejler billeder af menneskelivet. Altså både for
>kristne fananatikere og fanatiske ateister.
.....altså både kristne, agnostikere, ateister, jøder, cykelryttere,
husmødre etc.


--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

N/A (02-08-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-06 02:42



Karsten Krambs (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Karsten Krambs


Dato : 02-08-06 02:42

On Wed, 02 Aug 2006 02:54:39 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com>
wrote:

>In article <6uduc2ph4dvk6ns6bs9v2gda3rs9o9gper@4ax.com>,
> Karsten Krambs <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> wrote:

>> >Afgjort, ja, men fra at have en tolkning af skrifterne og til at tro, at
>> >man kender meningen, er der et meget langt stykke vej.

>> Den kognitive process må vel finde sted ved tolkning af alle slags
>> tekster, religiøse eller ej, og hos alle de individer som læser
>> dem....

>Aner det ikke, men det ændrer stadig ikke noget ved, at der er en
>forskel på, at bilde sig ind, at man kender meningen og at nøjes med at
>tolke teksterne.
altså.. du ved det ikke, men kan definere en forskel. ok.

>> >Det gælder, uanset om man mener, at jorden er 6000 år gammel, eller at
>> >historierne kun afspejler billeder af menneskelivet. Altså både for
>> >kristne fananatikere og fanatiske ateister.

>> ....altså både kristne, agnostikere, ateister, jøder, cykelryttere,
>> husmødre etc.

>Nej, det gælder for yderligtgående grupper. Det er dem, der bilder sig
>ind, at de har den eneste sandhed. At de kender meningen.
ja, du har jo skrevet 'fanatiske' flere gange, så den havde jeg jo
fanget - men hvem definerer disse yderliggående grupper, det var det
som du ikke fangede.

>Vi andre ved, at vi kun kan gøre os håb om, at vi kan have en forståelse
>som giver mening for os. En tolkning.
fanatisme er ikke rart, både dem af kristne, agnostikere, ateister,
jøder,... slagsen.

>Jeg håber, at du længere i dit studie lærer forskellen imellem de to
>ting at kende.
Ikke i mit lydstudie, men i mit studium, ork gud dog - mon ikke, og
måske kan det raffineres yderligere, men det var du ikke interesseret
i, jeg noterede mig dit "aner det ikke". Så os bare slutte den her.

EOD.


--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Soeren (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 02-08-06 07:33


"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
news:news-A1C987.02543902082006@sunsite.dk...
> In article <6uduc2ph4dvk6ns6bs9v2gda3rs9o9gper@4ax.com>,
> Karsten Krambs <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> wrote:
>
>
> Nej, det gælder for yderligtgående grupper. Det er dem, der bilder sig
> ind, at de har den eneste sandhed. At de kender meningen.
>
> Vi andre ved, at vi kun kan gøre os håb om, at vi kan have en forståelse
> som giver mening for os. En tolkning.
>
så er man da også godt dækket ind for alle mulige misforståelser.

mvh

Soeren



B æ 9 (01-08-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 01-08-06 16:35

Vidal wrote:
> Britt Malka skrev:
>
>> In article <44cdf81d$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
>> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>>
>>> problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår at de
>>> blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives
>> Jeg tror, at problemet er, at nogen er så pretentiøse, at de tror, at de
>> kender meningen med de skrifter.
>
> De er jo blevet studeret intensivt gennem 2000 år,
> så lidt er der vel blevet opfattet.
>

siger man en løgn længe nok bliver den til sandhed - men den er stadig løgn

Vidal (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-08-06 18:46

B æ 9 wrote:

> Vidal wrote:
>

>>> In article <44cdf81d$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
>>> B æ 9 <b@e.9> wrote:
>>>
>>>> problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår
>>>> at de
>>>> blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives

>> De er jo blevet studeret intensivt gennem 2000 år,
>> så lidt er der vel blevet opfattet.

> siger man en løgn længe nok bliver den til sandhed - men den er stadig løgn

Hvad taler du så om nu? Billeder på, hvordan
menneskelivet kan betragtes? Løgn, der bliver
til sandhed?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-08-06 10:15


B æ skrev:

> dog har de
> fleste religioner beskrevet de sider af livet på udemærkede måder, omend
> noget af det er skrevet noget oldnordisk.

Hvad ved du om det, du har jo ikke læst de kedelige
tekster, efter eget udsagn.

> problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår at de
> blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives

Hvad ved du om, hvordan de skal forstås, du har jo ikke
læst de kedelige tekster.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaarf


B æ 9 (01-08-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 01-08-06 16:36

Vidal wrote:
> B æ skrev:
>
>> dog har de
>> fleste religioner beskrevet de sider af livet på udemærkede måder, omend
>> noget af det er skrevet noget oldnordisk.
>
> Hvad ved du om det, du har jo ikke læst de kedelige
> tekster, efter eget udsagn.
>
>> problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår at de
>> blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives
>
> Hvad ved du om, hvordan de skal forstås, du har jo ikke
> læst de kedelige tekster.
>

har du osse fået et frase-arkiv


jeg har læst nok til at udtale mig

Vidal (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-08-06 18:51

B æ 9 wrote:

> Vidal wrote:
>
>> B æ skrev:
>>
>>> dog har de
>>> fleste religioner beskrevet de sider af livet på udemærkede måder, omend
>>> noget af det er skrevet noget oldnordisk.
>>
>>
>> Hvad ved du om det, du har jo ikke læst de kedelige
>> tekster, efter eget udsagn.
>>
>>> problemet er at nogen tager teksterne bogstaveligt og ikke forstår at de
>>> blot er billeder på hvordan menneskelivet kan beskrives
>>
>>
>> Hvad ved du om, hvordan de skal forstås, du har jo ikke
>> læst de kedelige tekster.
>>
>
> har du osse fået et frase-arkiv

Hvem har også det?

> jeg har læst nok til at udtale mig

Om hvad?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 01-08-06 12:03


Britt Malka wrote:
> In article <1154423424.258045.78410@m73g2000cwd.googlegroups.com>,
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:
>
> > > Jeg tror, at problemet er, at nogen er så pretentiøse, at de tror, at de
> > > kender meningen med de skrifter.
> >
> > De er jo blevet studeret intensivt gennem 2000 år,
> > så lidt er der vel blevet opfattet.
>
> Afgjort, ja, men fra at have en tolkning af skrifterne og til at tro, at
> man kender meningen, er der et meget langt stykke vej.

Er vi inde på noget med livets mening her? *MENINGEN*?

Eller hvad er meningen?

> Det gælder, uanset om man mener, at jorden er 6000 år gammel, eller at
> historierne kun afspejler billeder af menneskelivet. Altså både for
> kristne fananatikere og fanatiske ateister.

Hvad så med fananatiske Malka'er.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


N/A (02-08-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-06 07:54



Harald Mossige (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 02-08-06 07:54


"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
news:news-CCF495.02515402082006@sunsite.dk...
> In article <1154430201.389128.256210@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:
>
> > > Afgjort, ja, men fra at have en tolkning af skrifterne og til at tro,
at
> > > man kender meningen, er der et meget langt stykke vej.
> >
> > Er vi inde på noget med livets mening her? *MENINGEN*?
> >
> > Eller hvad er meningen?
>
> Meningen med livet, universet og alt er 42. Det ved enhver.
>

Du tek feil. Der var feil i dei formlane som blei brukte. Svarer er 47.

HM
> > > Det gælder, uanset om man mener, at jorden er 6000 år gammel, eller at
> > > historierne kun afspejler billeder af menneskelivet. Altså både for
> > > kristne fananatikere og fanatiske ateister.
> >
> > Hvad så med fananatiske Malka'er.
>
> Malkaer er ikke fanatiske. De er intelligente, smukke, dygtige,
> videbegærlige, inspirerende, sprogkyndige og meget andet positivt og
> meeeget beskedne
>
> --
> Britt Malka
>
> Hvordan kan du fordoble din læsehastighed
> på kun 16 minutter?
> http://www.16min.com/dk/



Vidal (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-08-06 06:30


Britt Malka wrote:
> In article <1154430201.389128.256210@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote:
>
> > > Afgjort, ja, men fra at have en tolkning af skrifterne og til at tro, at
> > > man kender meningen, er der et meget langt stykke vej.
> >
> > Er vi inde på noget med livets mening her? *MENINGEN*?
> >
> > Eller hvad er meningen?
>
> Meningen med livet, universet og alt er 42. Det ved enhver.

Det siger hr. Adams.

> > > Det gælder, uanset om man mener, at jorden er 6000 år gammel, eller at
> > > historierne kun afspejler billeder af menneskelivet. Altså både for
> > > kristne fananatikere og fanatiske ateister.
> >
> > Hvad så med fananatiske Malka'er.
>
> Malkaer er ikke fanatiske.

Det siger jeg ikke.

> De er intelligente, smukke, dygtige,
> videbegærlige, inspirerende, sprogkyndige og meget andet positivt og
> meeeget beskedne

Det er måske det fananatisk i virkeligheden betyder?

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard


Vidal (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-08-06 08:13


Harald Mossige wrote:

> > Meningen med livet, universet og alt er 42. Det ved enhver.
> >
>
> Du tek feil. Der var feil i dei formlane som blei brukte. Svarer er 47.

Dokumentation, tak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard


Harald Mossige (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 02-08-06 15:32


"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
news:1154502802.158728.189600@i42g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Harald Mossige wrote:
>
> > > Meningen med livet, universet og alt er 42. Det ved enhver.
> > >
> >
> > Du tek feil. Der var feil i dei formlane som blei brukte. Svarer er 47.
>
> Dokumentation, tak.

Slå opp i 1986 utgaven av ohms lov.

HM



Vidal (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 02-08-06 19:08

Harald Mossige wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message
> news:1154502802.158728.189600@i42g2000cwa.googlegroups.com...
>
>>Harald Mossige wrote:
>>
>>
>>>>Meningen med livet, universet og alt er 42. Det ved enhver.
>>>>
>>>
>>>Du tek feil. Der var feil i dei formlane som blei brukte. Svarer er 47.
>>
>>Dokumentation, tak.
>
>
> Slå opp i 1986 utgaven av ohms lov.

Måske du taler musenes sprog?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste