/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Finsk blad sagsøgt
Fra : Cyril Malka


Dato : 12-07-06 22:07

Avisen havde udgivet karikaturer af kristne symboler.

Foreningen af Fritænkere, og dens satiriske blad Pakana Sanomat, blev
sagsøgt af en anonym kristen organisation. Avisen havde udgivet
karikaturer af kristne symboler... Læs resten her:
http://www.nytestamente.org/content/view/23//

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

 
 
Den gamle (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Den gamle


Dato : 12-07-06 22:20


"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
news:news-52F0D0.23065612072006@sunsite.dk...
> Avisen havde udgivet karikaturer af kristne symboler.
>
> Foreningen af Fritænkere, og dens satiriske blad Pakana Sanomat, blev
> sagsøgt af en anonym kristen organisation. Avisen havde udgivet
> karikaturer af kristne symboler... Læs resten her:



Kan man forvendt andet her i denne tid hvor Guds ord trædes under fode.
Den grubbe der har andmeldt bladet burde trække den tilbage og vende den
anden kind til, Gud vil dømme det tilkommer ikke os.
Velsign dem der forbander os.



--
Hej fra Børge (oz5vib)

Min hjemmeside
http://oz5vib.webbyen.dk




N/A (14-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-07-06 18:04



edelvang@gmail.com (14-07-2006)
Kommentar
Fra : edelvang@gmail.com


Dato : 14-07-06 09:28

Britt Malka skrev:

> "Den gamle" <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> > Den grubbe der har andmeldt bladet burde trække den tilbage og vende den
> > anden kind til,

> Ja, det er et kristent begreb, der vist er meget svært at leve op til.

Jeg synes faktisk det er ret enkelt, i hvert fald det meste af tiden.
Og det uafhængigt af kristendommen. Ikke-kristne har også haft succes
med metoden - Jesus er (heldigvis) ikke den eneste ikke-vold-prædikant
i verdenshistorien.

Mvh
Kevin Edelvang


N/A (14-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-07-06 18:04



Henrik Vestergaard (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 14-07-06 18:04

Britt Malka wrote:
>> Jesus er (heldigvis) ikke den eneste ikke-vold-prædikant
>> i verdenshistorien.
>>
> Det er en kliché som "Danmark har verdens bedste sundshedssystem", men
> den har da vist ikke hold i teksterne. Tværtimod. Der er adskillige
> eksempler på, hvor Jesus udøver vold eller opfordrer til vold.
>

Jeps.

Matt 10:34: "Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden.
Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd."

Lukas 12:51: "Mener I, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden?
Nej, siger jeg, ikke fred, men splid."

En slags "datidens Chamberlain"?

--
Med venlig hilsen
Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte." (Piet Hein)

B æ 9 (14-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 14-07-06 22:32

Henrik Vestergaard wrote:
> Britt Malka wrote:
>>> Jesus er (heldigvis) ikke den eneste ikke-vold-prædikant
>>> i verdenshistorien.
>>>
>> Det er en kliché som "Danmark har verdens bedste sundshedssystem", men
>> den har da vist ikke hold i teksterne. Tværtimod. Der er adskillige
>> eksempler på, hvor Jesus udøver vold eller opfordrer til vold.
>>
>
> Jeps.
>
> Matt 10:34: "Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden.
> Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd."
>
> Lukas 12:51: "Mener I, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden?
> Nej, siger jeg, ikke fred, men splid."
>
> En slags "datidens Chamberlain"?
>

g w bush?

Lyrik (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 14-07-06 22:58


"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:44b7ce66$0$84037$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Britt Malka wrote:
>>> Jesus er (heldigvis) ikke den eneste ikke-vold-prædikant
>>> i verdenshistorien.
>>>
>> Det er en kliché som "Danmark har verdens bedste sundshedssystem", men
>> den har da vist ikke hold i teksterne. Tværtimod. Der er adskillige
>> eksempler på, hvor Jesus udøver vold eller opfordrer til vold.
>>
>
> Jeps.
>
> Matt 10:34: "Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg
> er ikke kommet for at bringe fred, men sværd."
>
> Lukas 12:51: "Mener I, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden? Nej,
> siger jeg, ikke fred, men splid."
>
> En slags "datidens Chamberlain"?
+++++++++++++++++++++++++++++++

Og den allerbedste om det jødiske tempel:"Der skal ikke lades sten på sten
tilbage."
Det var en profet der ville noget.

Eller :"Jerusalems døtre hvorfor græder i over mig-græd over jer selv og
jeres børn"

Selv de børn de har i dage er lige til at græde over.

Jens



Peter Bjørn Perlsø (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 14-07-06 18:53

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:

> In article <1152865706.659230.246790@m73g2000cwd.googlegroups.com>,
> edelvang@gmail.com wrote:
>
> > Jesus er (heldigvis) ikke den eneste ikke-vold-prædikant
> > i verdenshistorien.
>
> Det er en kliché som "Danmark har verdens bedste sundshedssystem", men
> den har da vist ikke hold i teksterne. Tværtimod. Der er adskillige
> eksempler på, hvor Jesus udøver vold eller opfordrer til vold.

Ja, er der ikke noget med at han smadrer en markedsplads? :D

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They
want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
- James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Cyril Malka (16-07-2006)
Kommentar
Fra : Cyril Malka


Dato : 16-07-06 09:52

In article <1hihdvp.36g424f5oym7N%peter@DIESPAMMERDIE.dk>,
peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:



> > Det er en kliché som "Danmark har verdens bedste sundshedssystem", men
> > den har da vist ikke hold i teksterne. Tværtimod. Der er adskillige
> > eksempler på, hvor Jesus udøver vold eller opfordrer til vold.
> Ja, er der ikke noget med at han smadrer en markedsplads? :D


Han påstås at "rydde" tempelpladsen...

For at genplacere begivenhederne i deres historisk sammenhæng, skal man
vide at Templets esplanade var på over 14 hektarer (ca. ti gange Skt.
Peters pladsen i dagens Rom)... Godt fyldt med folk, bevogtet af
romerske soldater m.m.

Jeg har det meget svært ved at forestille mig Jesus og sin 12
kammersjukker "lige" rydde pladsen...

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

B æ 9 (16-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 16-07-06 11:05

Cyril Malka wrote:
> In article <1hihdvp.36g424f5oym7N%peter@DIESPAMMERDIE.dk>,
> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:
>
>
>
>>> Det er en kliché som "Danmark har verdens bedste sundshedssystem", men
>>> den har da vist ikke hold i teksterne. Tværtimod. Der er adskillige
>>> eksempler på, hvor Jesus udøver vold eller opfordrer til vold.
>> Ja, er der ikke noget med at han smadrer en markedsplads? :D
>
>
> Han påstås at "rydde" tempelpladsen...
>
> For at genplacere begivenhederne i deres historisk sammenhæng, skal man
> vide at Templets esplanade var på over 14 hektarer (ca. ti gange Skt.
> Peters pladsen i dagens Rom)... Godt fyldt med folk, bevogtet af
> romerske soldater m.m.
>
> Jeg har det meget svært ved at forestille mig Jesus og sin 12
> kammersjukker "lige" rydde pladsen...
>


og det var endda før selvmordsbomber eller amerikanske våbenproducenter
(de sidste boede stadig i mellemøsten og ikke i midtvesten - nu er deres
efterkommere flyttet over there)

Andreas Falck (16-07-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 16-07-06 21:55

Cyril Malka skrev i news:news-C4D2D7.10513816072006@sunsite.dk

[ ... ]
> Han påstås at "rydde" tempelpladsen...

Som sædvanlig skal Cyril Malka (psykopat-terapeuten der opfordrer psykisk
syge til selvmord) lige forvanske hvad der står.

Men Cyril kunne vel lige citere de konkrete vers der underbygger hans
påstand?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside


B æ 9 (16-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 16-07-06 22:37

Andreas Falck wrote:

> Som sædvanlig skal Cyril Malka (psykopat-terapeuten der opfordrer
> psykisk syge til selvmord)


nårh ja - hvordan går det med det?

TS (20-07-2006)
Kommentar
Fra : TS


Dato : 20-07-06 07:02

Hej Andreas

> Som sædvanlig skal Cyril Malka (psykopat-terapeuten der opfordrer psykisk
> syge til selvmord) lige forvanske hvad der står.
>

Er det noget du kan dokumentere, altså udsagnet i parentesen... lyder
skræmmende hvis det er sandt...

TS



Jens Bruun (20-07-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 20-07-06 10:18

In news:44bf1c6e$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
TS <pepsi@smølf.dk> wrote:

> Er det noget du kan dokumentere, altså udsagnet i parentesen... lyder
> skræmmende hvis det er sandt...

Du må være ny i gruppen:

news:news-EC49E0.23502405072006@sunsite.dk

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



B æ 9 (20-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 20-07-06 12:01

Jens Bruun wrote:
> In news:44bf1c6e$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> TS <pepsi@smølf.dk> wrote:
>
>> Er det noget du kan dokumentere, altså udsagnet i parentesen... lyder
>> skræmmende hvis det er sandt...
>
> Du må være ny i gruppen:
>
> news:news-EC49E0.23502405072006@sunsite.dk
>


LOL -ja, bare det at opfordre andresen til dokumentation.


DET ER EN OMMER!

N/A (16-07-2006)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-07-06 11:17



B æ 9 (16-07-2006)
Kommentar
Fra : B æ 9


Dato : 16-07-06 11:17

Britt Malka wrote:
> In article <1hihdvp.36g424f5oym7N%peter@DIESPAMMERDIE.dk>,
> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:
>
>> Ja, er der ikke noget med at han smadrer en markedsplads? :D
>
> For at folk ikke skulle komme slæbende hjemmefra med offer-dyr kunne man
> købe dem uden for templet. Den bule rydede han ifølge skrifterne
>
> Han fortæller desuden historier om en konge, der vel ikke kan tolkes som
> værende andre end ham selv, og opfordrer til, at man skal hugge hans
> fjender ned for hans fødder.
>
> Ikke ligefrem noget freds- og kærlighedsfyldt budskab.
>

det var før der var noget der hed anerkendende dialog, girafsprog eller
assertiv.

dem der tror på ham har for rigtig manges vedkommenden heller ikke
fattet at der findes sådanne begraber og metoder.


nøhhh - folk skulle øve sig i næstekærlighed fremfor bibelkundskab

Harald Mossige (16-07-2006)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 16-07-06 12:41


"B æ 9" <b@e.9> wrote in message
news:44ba1219$0$13964$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> nøhhh - folk skulle øve sig i næstekærlighed fremfor bibelkundskab

Fyda. Ikke banne i kirken.

HM



Martin Honoré (14-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Honoré


Dato : 14-07-06 21:27

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:
> Der er adskillige
> eksempler p?, hvor Jesus ud?ver vold eller opfordrer til vold.
>

Det er sandt, men det kan jo kun klandres på de "kristne", at de har
misforstået Jesus, og ikke på Jesus selv.

--
Copyright© Martin Honore, 2006, alle rettigheder forbeholdes.
Overtrædelser vil blive retsforfulgt i henhold til §140 og §299b.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste