Sognets Liste i St Pauls Kirke
Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 08:59

Er der nogen der ved hvad denne konflikt i virkeligheden drejer sig om?

Hvad står Sognets Liste for?

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=296431>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-06 14:44

Per Rønne skrev:
> Er der nogen der ved hvad denne konflikt i virkeligheden drejer sig om?
> Hvad står Sognets Liste for?
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirkeogtro/artikel:aid=296431>

Aner det ikke. Men Google er din ven...

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Sognets+Liste+%C3%85rhus&meta=

Det jeg har kunne læse mig frem til er nogle teologiske uenigheder, og
derefter en sognepræst der angiveligt opfører sig som kirkens svar på en
selvbestaltet bykonge.

En slags "åndelig" patriark som vist ikke ser særligt mildt på uenighed...

Den slags er jo ikke nyt i de kredse.

Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 15:11

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> [...]
> selvbestaltet bykonge.
>
> En slags "åndelig" patriark som vist ikke ser særligt mildt på uenighed...

Ja, men der tales jo om at de udgør en slags 'venstrefløj', hvor
selveste Kjeld Holm, som vist ingen kan beskylde for højreorienterethed,
skal have allieret sig med den kristelige højrefløj ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-06 18:05

Per Rønne skrev:

> Ja, men der tales jo om at de udgør en slags 'venstrefløj', hvor
> selveste Kjeld Holm, som vist ingen kan beskylde for højreorienterethed,
> skal have allieret sig med den kristelige højrefløj ...

Rent filosofisk betragtet kan man *aldrig* få en objektiv forklaring så
længe hver part holder på sin egen ufejlbarlighed. Mægling vil være
noget vanskeliggjort af nogle holdninger og udtalelser der - såvidt jeg
kunne læse - har gravet kløfterne imellem parterne dybere.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-06 18:51

> [...]

> noget vanskeliggjort af nogle holdninger og udtalelser der - såvidt jeg
> kunne læse - har gravet kløfterne imellem parterne dybere.

Ja, jeg har prøvet foreningslivet så længe, at jeg også ved at
kværulanter [med deres følger] kan være iblandet en sådan konflikt - og
så skal jeg ikke kunne udtale mig om hvem der i givet fald er kværulent
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-06 23:05

Per Rønne skrev:
> [...]
[...]
> Ja, jeg har prøvet foreningslivet så længe, at jeg også ved at
> kværulanter [med deres følger] kan være iblandet en sådan konflikt - og
> så skal jeg ikke kunne udtale mig om hvem der i givet fald er kværulent

Præcis.

Man ville i foreninger være meget bedre hjulpet hvis folk engang imellem
var modne og voksne nok til at *indrømme* egne fejl frem for at fremture
alene for at få ret. Helt enig.