Skriv under og vis Lene Espersen hvad Danm~
Fra : Gamle Jensen

Dato : 19-06-06 23:00

Hej

Nu må det være nok! De første domme i sagen med den lille
misbrugte pige fra Tønder er fuldstændig uansvarlige, og derfor
slet ikke til at acceptere. Strafferammen må ændres, da dommerne
ikke udnytter den gældende strafferamme, til at give meget hårdere
domme. Derfor ønsker vi en høj minimumsstraf, for sex og anden
kønslig omgang med børn.
Underskrifterne vil blive afleveret til Lene Espersen.

Skriv under og vis Lene Espersen hvad Danmarks befolkning mener!

http://www.misbrug.underskrifter.dk/

--
Her fra mig. min hjemmeside er http://oz5vib.webbyen.dk
Se også http://www.evangelist.dk/default.asp

Fra : B æ 9

Dato : 19-06-06 23:15

"Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in news:44971e41$0
$20245$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> Underskrifterne vil blive afleveret til Lene Espersen.
>
> Skriv under og vis Lene Espersen hvad Danmarks befolkning

er der mange katolske præster i tønder?

--
B æ 9

Fra : kalleBSk

Dato : 22-06-06 14:13

Gamle Jensen skrev:

> . Derfor ønsker vi en høj minimumsstraf, for sex og anden
> kønslig omgang med børn.

Er der evt. en mimimumsstraf for pædofili i GT? (tjah - du skriver jo
til dk.kristendom) Islam anser jo ikke at overgreb mod børn er
strafbare og således gør vel næppe hammurabi (?stavningen) heller.
Ifølge Khomenyi, der vel må siges at have været godt orienteret om
diverse religiøse sekters love og forordninger, er sexuel omgang med
mindreårige tilladeligt, blot man ikke begår fuldstændig
indtrængen, og hvis man så alligevel begår fuldbyrdet samleje med
barnet, er man forpligtiget til at beholde og forsørge barnet for
resten af dets levetid. Kan man forestille sig en lignende indstilling
til disse uhumskheder i oldtidens Palæstina?
mvh
Kalle

Fra : AF

Dato : 22-06-06 17:11

kalleBSk skrev i news:1150981979.382242.320140@m73g2000cwd.googlegroups.com

alt.dk.katolik fjernet fra xpost da den ikke er på news.sunsite.dk

> Er der evt. en mimimumsstraf for pædofili i GT?

Bibelen nævner vist ikke nogen minimumsalder for indgåelse af ægteskab, men
Bibelen har et forbud må sex uden for ægteskabet.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, var traditionen at mænd giftede sig i
18-20 årsalderen og kvinder/piger i 16-18 årsalderen.

Under alle omstændigheder vil det bibelsk set være forkert at udøve pædofile
handlinger, da disse jo nærmest pr. definition foregår med en man ikke er
gift med.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Lyrik

Dato : 23-06-06 08:47

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg ikke husker helt forkert, var traditionen at mænd giftede sig i
> 18-20 årsalderen og kvinder/piger i 16-18 årsalderen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Piger var erklæret voksne når de var 12 år og 1 dag gamle i følge jødisk
tradition i GT.

Hilsen
Jens

Fra : AF

Dato : 23-06-06 09:00

Lyrik skrev i news:449b9c66$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk

[ ... ]
> Piger var erklæret voksne når de var 12 år og 1 dag gamle i følge jødisk
> tradition i GT.

Det er da ikke i GT at du har fundet den oplysning??

Fra : Lyrik

Dato : 24-06-06 21:25

> Lyrik skrev i news:449b9c66$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>
> [ ... ]
>
> Det er da ikke i GT at du har fundet den oplysning??
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Lad os prøve at se på verden og alder for ægteskab og dermed sex og
samleje.
USA:
Minnesota: Applicants between the ages of 15 and 18 must have the consent of
a parent, guardian or the judge of juvenile court. ¾Applicants younger than
15 needs the written consent of a parent of guardian and the consent of a
juvenile court judge

Altså ægteskab under 15 kan finde sted.

Iran:
The previous parliament in Iran, which many Islamic Republic apologists in
the West, had pinned their hopes on, passed a bill to increase the legal age
of marriage for girls from 9 to 12, but this was vetoed by the unelected
Guardian Council, demonstrating clearly the futility of the Islamic Republic
sham "democracy".

I Iran kan 9 årige piger gifte sig og have sex. Fuldt lovligt -i Iran altså.

I Colorado har følgende sag vagt opsigt:
http://www.rockymountainnews.com/drmn/local/article/0,1299,DRMN_15_4778829,00.html

Forhold mellem en 14 årig og en 12 årig ophøjet til ægteskab.

Med hensyn til Israel så kan jeg ikke lige nu finde en kilde til den
oplysning jeg kom med, men jeg har læst det sort på hvidt, fordi jeg var
nysgerrig efter at vide hvor tidligt israelitterne kunne gifte sig.

Summa summarum. Tendensen går i retning væk fra børneægteskab. Moderne
samfund kræver uddannelse af anséelig varighed, hvilket umuliggør accept af
børneægteskaber.
Jeg husker indianersamfund hvor voksne giftede sig med 5-årige piger. Det
kommer næppe til at vare ret længe før denne praksis må ophøre.
Der er et enormt pres og dommedagsmentalitet over tanken om at børn kan have
ret til selv den mindste sex.
Jeg er glad for at jeg ikke er barn nu.))

Hilsen
Jens

Fra : AF

Dato : 24-06-06 22:46

Lyrik skrev i news:449d9fb5$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Lad os prøve at se på verden og alder for ægteskab og dermed sex og
> samleje.

Det var altså ikke fra GT den oplysning var.

Aldersgrænsen kan altså først og fremmest siges at være sted og
kulturbestemt.

Og tak iøvrigt for den research du har lavet om dette. Den giver jo en lidt
bredere forståelsesramme.

Fra : Lyrik

Dato : 25-06-06 19:49

> [...]
> kulturbestemt.
>
> Og tak iøvrigt for den research du har lavet om dette. Den giver jo en
+++++++++++++++++++++++
Selvtak. det slår mig for øvrigt at grunden til at Iran ikke vil sætte den
giftefærdige alder for piger op fra 9 til 12 år er indlysende.
Det ville jo kritisere Muhammad der giftede sig med den 9 år gamle Aischa.

Hilsen
Jens

Fra : AF

Dato : 25-06-06 20:14

Lyrik skrev i news:449eda88$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk

[ ... ]
> Selvtak. det slår mig for øvrigt at grunden til at Iran ikke vil sætte den
> giftefærdige alder for piger op fra 9 til 12 år er indlysende.
> Det ville jo kritisere Muhammad der giftede sig med den 9 år gamle Aischa.

Den tanke sad jeg selv med

Fra : Bekan

Dato : 23-06-06 17:48

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[...]
> Piger var erklæret voksne når de var 12 år og 1 dag gamle i følge jødisk
> tradition i GT.

Hvor har du det fra?

Fra : Bekan

Dato : 23-06-06 17:47

> [...]
> pædofile
> handlinger, da disse jo nærmest pr. definition foregår med en man ikke er

Og det er det hele...?

mvh
bk

Fra : AF

Dato : 23-06-06 22:28

Bekan skrev i news:449c1b52$0$38632$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

[ .. ]
> Og det er det hele...?

Det hele hvad? Hvis du mener dermed at Bibelen skulle indeholde detaljerede
bestemmelser om alt hvad der tænkes at kunne foregå, så kan du godt glemme
det. Bibelen siger noget om mange ting, lidt om noget, meget om noget andet,
og slet ingen ting om en hel masse. Og så er det jo ikke forbudt at bruge
sin fornuft og logiske sans, for disse har Gud også udstyret mennesket med.

Fra : Bekan

Dato : 24-06-06 08:32

> Bekan skrev i news:449c1b52$0$38632$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>
> [ .. ]
>
> Det hele hvad?
hele begrundelsen til at det ikke er en god idé at begå overgreb på børn og
mindreårige.... fordi at det så bliver sex før ægteskabet. Personligt synes
jeg der manglede noget.

Det kan godt være jeg misforstod din intention med hvad du skrev - eller
overfortolker det.

[...]

> Og så er det jo ikke forbudt at bruge sin fornuft og logiske sans, for
> disse har Gud også udstyret mennesket med.

Bestemt!! Hvis man ser på det fra den positive vinkel, så kan man sige at
det er meget tilrådeligt...

bk

Fra : AF

Dato : 24-06-06 12:27

Bekan skrev i news:449cea82$0$38649$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> [...]
> synes jeg der manglede noget.
>
> Det kan godt være jeg misforstod din intention med hvad du skrev - eller

Ja, det er jo ikke normalt at gifte sig med børn. Og derfor vil det normal
være sex uden for ægteskabet at have sex med børn. Sund fornuft og lidt
logisk tankegang kædet sammen med Bibelens betegnelse af sex uden for
ægteskab som synd.

> Bestemt!! Hvis man ser på det fra den positive vinkel, så kan man sige at
> det er meget tilrådeligt...

Ja, netop det er min pointe.

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 24-06-06 08:05

Så vidt jeg ved omtales pædofili ikke særskilt i Bibelen. Alligevel er det
omfattet af adskillige bibelske love og principper, eksempelvis fra
Moseloven.

Moseloven skulle ikke kun hjælpe israelitterne til at gøre hvad Gud krævede
af dem, men var også et udtryk for et bolværk mod det samfund de var midt i.
Beretningen i 1 Mosebog 19:4 viser at selv drenge i datidens Sodoma og
Gomorra var vant til homoseksuelle handlinger, og den viden vi har fra
datidens Kanaan, Grækenland og Rom viser at incest, homoseksualitet og
prositution var almindeligt.

Moseloven skulle hjælpe israelitterne til at afholde sig fra alle disse
handlinger, ikke kun pædofile.

Et interessant skriftsted er 5 Mosebog 23:17, 18, der lyder: "Der må ingen
tempelprostitueret være blandt Israels døtre, og der må ingen mandlig
tempelprostitueret være blandt Israels sønner. Det en skøge har modtaget i
løn, og det 'en hund' har fået i betaling, må du ikke bringe ind i Jehova
din Guds hus for noget som helst løfte, for de er begge en vederstyggelighed
for Jehova din Gud." Fodnoten i Ny Verden-Oversættelsen af De Hellige
Skrifter bemærker til udtrykket "mandlig tempelprostitueret": "dreng der
holdes til unaturligt seksuelt formål". Og til udtrykket "'en hund'" lyder
fodnoten: "Sandsynligvis en pæderast, en homoseksuel mand der især har
seksuel omgang (analt samleje) med drenge." Homoseksuel udnyttelse af drenge
i homoseksuelle forhold, blandt andet et kendetegn af pædofili, fordømmes
altså som "en vederstyggelighed".

Skriftstedet omtaler også tempelprostitution blandt Israels døtre, og andre
skriftsteder i Moseloven, fx 3 Mosebog 19:29 og 21:9 forbyder direkte
prostitution generelt. Det omfatter naturligvis også, men ikke kun,
prostitution blandt unge piger og børn. Også 3 Mosebog 18:6, der forbyder
seksuelt samkvem mellem nære slægtninge, kan nævnes.

Sagen fra Tønder vil falde ind under det bibelske forbud mod prostitution
generelt. Moseloven omtaler ikke direkte en straf for prostitution, men
straffen for seksuelle forbrydelser er generelt meget hård (dødsstraf), med
den tilføjelse at en uforlovet pige der begik utugt skulle gifte sig med den
mand der havde forført hende.

Moseloven tillader ingen seksuelle handlinger udenfor ægteskabet, og
forbuddet mod pædofile handlinger følger derfor af mange af de mere
generelle principper i Moseloven, som eksemplet ovenfor viser.

Jehovas Vidners website har nogle artikler der omhandler hvordan kristne
forældre kan beskytte deres børn mod pædofili, og nogle af ovenstående
tanker kan findes i disse artikler, der på internettet desværre vist kun
findes på engelsk. Adressen er:
http://www.watchtower.org/library/g/1993/10/8a/article_01.htm.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 24-06-06 08:13

Jeg vil gerne tilføje følgende kommentar:

"Filip Drejer Johnsen" <spam@johnzen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> straffen for seksuelle forbrydelser er generelt meget hård (dødsstraf),
> med den tilføjelse at en uforlovet pige der begik utugt skulle gifte sig

Moseloven indeholdt ikke mulighed for fængsling, så i den forbindelse kan
spørgsmålet om minimumsstraf i betydningen: mindste antal års fængsel, ikke
direkte besvares.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 20:43

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 20:43

Hej Britt.

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du det fra?
>
> Det er let at finde beviser på det modsatte.

Jeg vil da gerne se nogle eksempler.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 21:00

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 21:00

Hej igen,

> Det forbløffer mig, at du ikke kender dem, men okay, lad os bare tage
> Jakob/Israel, der får børn med begge sine koners tjenestepiger. For ikke
> at tale om Abraham, der får Ismael med sin kones tjenestepige.
>
> I begge tilfælde godkendes disse forhold og disse "uægte" børn
> tydeligvis af Herren.

De er vel næppe en del af Moseloven?

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 21:28

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 21:28

Hej,

> Har jeg forstået dig ret, at du ikke mener, at de fem Mosebøger er en
> del af Moseloven?

Jeg forstår det sådan at de fem Mosebøger indeholder Moseloven.

Jeg kan ikke rigtig forholde mig til det modsatte, at de fem Mosebøger
skulle være en del af Moseloven. Særligt Første Mosebog indeholder
historiske beretninger, og har som sådan intet med Moseloven at gøre. Selve
Loven fremkommer først i Anden Mosebog kapitel 19 og 20, men sætter sig så
også tungt på indholdet i resten af Mosebøgerne.

Eksempelvis kunne nævnes at Abraham, som du omtaler, giftede sig med Sara,
sin halvsøster (1 Mosebog 20:12), hvilket var strengt forbudt i Moseloven (3
Mosebog 18:9; 20:17; 5 Mosebog 27:22). Heldigvis for Abraham levede han
mange hundrede år før Moseloven trådte i kraft.

Det forekommer mig altså tydeligt at de eksempler, du henviser til, ikke er
indeholdt i Moseloven.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 22:19

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 22:19

Hej Britt,

> [...]
> der ingen andre, eftersom hans mor og far var de første på jorden, og de
> kun havde fået kain og abel og ingen andre børn.
>
> og har som sådan intet med Moseloven at gøre. Selve
>
> Nej, loven er der lige fra 1. Mosebog 1. 1.

> Sara, som hed Saraj, da Abram giftede sig med hende, var ikke hans
> søster eller halvsøster. Det var noget, han fortalte Abimeleh for at
> overleve.
>
> hvilket var strengt forbudt i Moseloven (3
>
> Fnis

> Jo, men hvad har bønder af forstand på agurkesalat?

Jeg tager Bibelen for hvad den selv siger om sig selv. Det gør mig måske til
en bonde i din forstand, men det tager jeg nu ikke så tungt.

Når jeg forsøger at forstå mosebøgerne prøver jeg at gøre det i den kontekst
de giver sig selv. Jeg lader det således være oplagt at de er blevet
nedskrevet af Moses efter udgangen af Ægypten, og at Moses betragtede
beretningerne om skabelse, Adam og Eva, Kain og Abel, Enok, Noa og Abraham
som sande historiske beretninger. Det er ihvertfald sådan de præsenteres,
med slægtsregistre, livslængder, ægtefæller og det hele.

Jeg finder det oplagt at Moses ikke betragtede Abraham som underlagt den lov
han præsenterede efter udgangen af Ægypten ved Sinaj bjerg. I bogens egen
sammenhæng ville det gøre Abraham til en stor synder.

Med hensyn til din lille kommentar angående Kain, så er der et naturligt
svar på det, når man læser beretningen i dens egen kontekst. Ifølge
beretningen fik Adam og Eva mange andre børn end blot Kain og Abel, både
sønner og døtre. Den af deres børn, der blev stamfader til Noa, var Set.
Beretningen antyder også at Kain og Abel kan have levet i endog mange
årtier, måske endog næsten 100 år, før Kain slog Abel ihjel - og på det
tidspunkt kunne Adam og Eva have fået mange børn, og endog børnebørn. Kain
kan med rette have været bange for vrede i denne store familie.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : AF

Dato : 28-06-06 06:47

Britt Malka skrev i news:news-BBF516.22512727062006@sunsite.dk

[ ... ]
> [...]
> der ingen andre, eftersom hans mor og far var de første på jorden, og de
> kun havde fået kain og abel og ingen andre børn.

Hvor står der at de ikke havde fået andre børn?

Fra : AF

Dato : 27-06-06 20:51

Britt Malka skrev i news:news-5797AC.21244027062006@sunsite.dk

> Hvor har du det fra?
>
> Det er let at finde beviser på det modsatte.

Så fru Malka går åbenbart ind for den opfattelse at Moseloven tillader
seksuelle handlinger udenfor ægteskabet.

Tja, man ved jo aldrig hvad især semijøder har af holdninger - de skrifter
jo som vinden blæser til.

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 20:44

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 20:44

Hej igen, Britt

> Hvorfor må Jehovas Vidner så ikke anmelde det, når deres børn udsættes
> for pædofili?

Hvem siger at forældre blandt Jehovas Vidner ikke må anmelde det til
politiet?

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : AF

Dato : 27-06-06 20:52

Filip Drejer Johnsen skrev i news:44a18a97$0$15782$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]

> Hvem siger at forældre blandt Jehovas Vidner ikke må anmelde det til
> politiet?

Det er jo blot endnu en af Malka-familiens mange bevidste løgne om Jehovas
Vidner.

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 21:03

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 21:03

Hejsa Britt,

> Det siger jeres ledere.

Og hvor har du det fra? Vagttårnet er et godt blad at citere fra, når man
taler om Jehovas Vidners officielle holdning til forskellige spørgsmål. Har
du en henvisning til en artikel i Vagttårnet, der behandler spørgsmålet og
når frem til ovenstående holdning?

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : jørgen

Dato : 27-06-06 21:36

> Og hvor har du det fra? Vagttårnet er et godt blad at citere fra, når man
> taler om Jehovas Vidners officielle holdning til forskellige spørgsmål.

Vagttårnet giver næppe plads til fri debat og kritik af Jehovas vidners
ledelse.
De numre af vagttårnet jeg selv har læst er ihvertfald alt andet end
objektive.

Der kan godt være en stor afstand mellem det man som organisation ønsker at
andre tror om en, og så det som er virkeligheden i det indre liv. Derfor er
Vagttårnet det dårligste blad at citere fra hvis man ønsker at kende
sandheden om jehovas vidners ledelse og praksis.

mvh jørgen.

FUT: dk.livssyn.kristendom

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 21:50

Hej Jørgen,

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derfor er Vagttårnet det dårligste blad at citere fra hvis man ønsker at
> kende sandheden om jehovas vidners ledelse og praksis.

Nu går talen ikke på en kritik af Jehovas Vidners Styrende Råd eller andre,
men udelukkende om en bestemt handlemåde er forbudt blandt Jehovas Vidner.
Dér vil jeg mene at det er relevant at søge viden på Vagttårnets sider. Og
nu var det jo blot et forslag til Britt, som hun kunne vælge at følge hvis
hun ville dokumentere de påstande hun kom med.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : jørgen

Dato : 28-06-06 13:49

> [...]
> sider. Og nu var det jo blot et forslag til Britt, som hun kunne vælge at
> følge hvis hun ville dokumentere de påstande hun kom med.

Ja, men man finder næppe sandheden om JV's ledelse og praksis i Vagttårnet.
Vagttårnet er som propagandaskrift støvsuget for politisk ukorrekte
budskaber idet man ønsker at få læseren til at tro at JV er perfekt og
ufejlbarlig i alle henseender.

mvh jørgen.

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 28-06-06 14:06

Hej Jørgen,

> [...]
> Vagttårnet er som propagandaskrift støvsuget for politisk ukorrekte
> budskaber idet man ønsker at få læseren til at tro at JV er perfekt og

Jeg vil da også til enhver tid anbefale at man selv undersøger om den
beskrivelse, der findes i Vagttårnet, er sand, ved at tage kontakt til de
lokale Jehovas Vidner og overvære de lokale møder. Kun på den måde kan man
virkelig overbevise sig om hvordan Jehovas Vidner virkelig er.

Jeg kan kun tilføje at min egen oplevelse er endog meget positiv.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : AF

Dato : 28-06-06 15:26

Filip Drejer Johnsen skrev i news:44a27ec3$0$15786$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> [...]
> lokale Jehovas Vidner og overvære de lokale møder. Kun på den måde kan man
> virkelig overbevise sig om hvordan Jehovas Vidner virkelig er.

Jeg kan da kun bekræfte at man får en rigtig god behandling når man
overværer de lokale møder, hvilket jeg gjorde meget jævnligt gennem en hel
del år, i forskellige lokale menigheder. Jeg fik en god behandling selv om
ingen var uvidende om at jeg havde nogle markant anderledes synspunkter på
en del ting. Aldrig er jeg blevet forbudt eller forhindret i at give udtryk
for min holdning ved sådanne studieaftner.

Fra : jørgen

Dato : 28-06-06 16:59

> [...]
> en del ting. Aldrig er jeg blevet forbudt eller forhindret i at give
> udtryk for min holdning ved sådanne studieaftner.

Nej, men så har du jo også været at regne for en slags medlem, da du med din
fysiske tilstedeværelse har signaleret at du er enig med JV, ihvertfald så
enig at du gad bruge din tid på deres møder og lægge øre til.

Det er vel kun naturligt og logisk at en kirke/menighed behandler de som
støtter op om møderne, på en pæn måde. Sådan er det også i pinsekirken.

mvh jørgen.

Fra : AF

Dato : 28-06-06 17:12

jørgen skrev i news:44a2a725$0$13956$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

[ ... ]
> [...]
> Det er vel kun naturligt og logisk at en kirke/menighed behandler de som
> støtter op om møderne, på en pæn måde. Sådan er det også i pinsekirken.

Der var med garanti absolut ingen medlemmer der var den mindste smule i
tvivl om at jeg på en række meget væsentlige områder var mere end meget
uenig med Vagttårnets officielle holdning. Så nej, min fysiske
tilstedeværelse signalerede bestemt ikke nogen form for enighed. Tvært imod
så resulterede min tilstedeværelse i temmelig mange frimodige debatter og
studier, der på mange områder var ret så utraditionelle for JV-menigheder.

Og altid er jeg blevet budt venligt velkommen til møderne - selv om de på
forhånd vidste at min tilstedeværelse altså medførte mange utraditionelle
debatter, hvis retning og indhold absolut ikke lod sig topstyre af nogen
ledelse.

Et par pinsekirker har frabedt sig mine besøg, da jeg ikke lod mig diktere
hvad jeg skulle og måtte tro, tænke og sige højt. Den lokale præst og
menighedsforstanderen havde absolut eneret på at udlægge hvad der var
korrekt tro og lære. Jeg oplevede langt mere ensrettet og hårdt diktatur i
Pinsekirkerne end i JV-menighederne (selv om der da er en ret stram styring
i JV-menighederne).

Ingen andre end pinsefolk har kaldt mig for "Satans Yngel" og "en fortabt
Djævelsk skarnsunge" fordi jeg ikke ville give præsten medhold i en ubibelsk
lære!! (Der var en begyndende tendens til accept af herlighedsteologien i
disse pinsekirker).

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok den mest besøgte landsby-webside

Fra : jørgen

Dato : 28-06-06 18:54

> [...]
> ubibelsk lære!! (Der var en begyndende tendens til accept af
> herlighedsteologien i disse pinsekirker).

Det er jeg ked af at høre. Desværre kan temperamenterne undertiden koge over
og man glemmer at tøjle sin tunge før det er for sent. Jeg håber da at
pågældende person(er) som har talt sådan til dig indser deres fejl og angre.
Pinsekirken består af mennesker på godt og ondt. Mennesker som fejler og
synder.
Jeg håber at tilgivelse og forsoning kan være vejen frem.

mvh jørgen.

Fra : AF

Dato : 28-06-06 21:00

jørgen skrev i news:44a2c21c$0$12663$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

[ ... ]
> [...]
> fejler og synder.
> Jeg håber at tilgivelse og forsoning kan være vejen frem.

Der er ingen problemer i det fra min side.

Men det ville da være herligt om mange også ville vise samme storsind over
medlemmer af JV som den du her giver udtryk for over pinsefolk som jo
vitterligt ikke har opført sig specielt pænt!

Men faktum er at jeg er blevet langt, langt bedre behandlet hos JV'erne end
hos pinsefolkene.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-06-06 08:00

jørgen skrev:
> [...]
> Vagttårnet det dårligste blad at citere fra hvis man ønsker at kende
> sandheden om jehovas vidners ledelse og praksis.

Arj, hallo!

Jeg har det med at gå Bob Dylan-psykotisk og nynne en bestemt sang lige her:

"All along the Watchtower..."

(Manden er jo den største jødiske skjald - på tjald - siden David?)

Anders Peter Johnsen

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 22:06

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 22:06

Hej igen, Britt

> Ja, eller retsudskrifter
>
> De lyver ikke så meget.
>
> Men hvis du ikke har lov at læse andet end din sekts egen litteratur
> (det er jo så praktisk), så kan du tjekke Vagttårnet fra 1. november
> 1995, side 25 ff.

Så vidt jeg kan se omtales offentlige myndigheder intetsteds i artiklen.
Artiklen behandler hovedsagligt de åndelige aspekter, herunder hvordan
menighedens ældste kan hjælpe personer der ved psykologhjælp har fundet
fortrængte minder. Artiklen minder om (a) at ikke alle eksperter er enige om
at minderne nødvendigvis har fundet sted, (b) at Bibelen kræver 2 eller 3
vidners udsagn for at man kan dømme en mand, og (c) at offeret uanset om
minderne er ægte eller ej har brug for hjælp. Artiklen forholder sig ikke
til hvorvidt man skal involvere offentlige myndigheder.

Læg dog mærke til at artiklen på side 27 siger: "Alle der har været udsat
for børnemisbrug har ret til at rejse anklage mod forbryderen." Der tages
ingen forbehold.

I en senere artikel, Vagttårnet for 1. august 2005, siges der direkte på
side 14: "I dag er voldtægt også en alvorlig forbrydelse som bliver straffet
hårdt. Offeret er fuldt berettiget til at anmelde overfaldet til politiet.
På den måde kan de rette myndigheder straffe krænkeren; og hvis offeret er
en mindreårig, er det forældrenes ansvar at foretage anmeldelsen."

Jeg mener at ovenstående citat besvarer spørgsmålet klart.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 22:24

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 27-06-06 22:24

Hej Britt,

> Ja, det mener du vel, siden du let og elegant hopper over de ting, der
> ikke er angivet i sektens talerør, og som fx er bevist af retsudskrifter.
>
> Men sådan skal det jo være, hvis der skal være medlemmer, der forbliver
> loyale over for sekten. Så kan I jo ikke læse ret meget
> udenoms-litteratur. Tænk, hvis I blev "kloge i egne tanker", tsk, tsk,
> tsk ...

Nu opfattede jeg det som om du mente at det var Jehovas Vidners holdning at
man ikke må henvende sig til offentlige myndigheder i tilfælde af pædofili.
Er det så ikke relevant at Vagttårnet, der udtrykker Jehovas Vidners
holdning, klart og åbent udtrykker at det er tilladt, ja, at det kan være
tilrådeligt og forældrenes "ansvar"?

Resten har jeg faktisk svært ved at se relevansen af.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : N/A

Dato : 27-06-06 22:47

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-06-06 22:47

Britt Malka skrev:
> Nej, for andre steder giver de udtryk for den modsatte holdning.
> Men okay, lad dem hykle, og lad folk som dig forblive i blind tro på
> dem. Jeg kan være ligeglad. Jeg har heldigvis ikke børn i sekten. Og
> risikoen for, at jeg får børnebørn der, er meget lille.

Uanset hvor godt en person ser ud og/eller hvor charmerende en person
ellers måtte være, ville medlemskab af JV nok være en af de største og
mest potensafskrækkende midler... Anti-viagra...

Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-06-06 10:35

In news:44a1a76e$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote:

> Uanset hvor godt en person ser ud og/eller hvor charmerende en person
> ellers måtte være, ville medlemskab af JV nok være en af de største og
> mest potensafskrækkende midler... Anti-viagra...

Nædu, der tager du fejl. Et enkelt kig på http://www.foxladi.com/cook.jpg er
langt mere effektivt, hvis man ønsker et potensafskrækkende middel. Skulle
der herefter være bare antydningen af lyst tilbage, kan man supplere med et
kig på http://www.webgrrls.dk/images/britt2004.jpg eller på
http://www.blunck.dk/hvb/patrick/barnedaab/kirken_6.jpg, hvor der er "lidt"
potensafskrækkende for begge køn.

Så skulle dén ged vist være barberet.

Jeg kan ikke anbefale at kigge på
http://www.sekter.org/images/brittpatrick.jpg, hvis man ønsker noget
potensafskrækkende. Dertil er de blivende skadevirkninger alt for store.

PS: Er der gang i taxibranchen i Slagelse, Henrik? Får du kørt nogle km?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-06-06 22:42

Filip Drejer Johnsen skrev:
> [...]
> for børnemisbrug har ret til at rejse anklage mod forbryderen." Der tages

Ikke desto mindre vil en person, der er medlem få en pædagogisk samtale
med en ældste hvis vedkommende vover at rejse en politianmeldelse imod
en broder. Hvis politianmeldelsen fastholdes vil medlemmet blive udstødt.

Sådanne, og andre dilemmaer, er rapporteret så vidt og bredt, at det
også burde være bekendt for dig.

Spændende læsning. Kig f.eks.:
http://www.geocities.com/Heartland/Pointe/8455/Samvh.htm

> [...]
> en mindreårig, er det forældrenes ansvar at foretage anmeldelsen."
> Jeg mener at ovenstående citat besvarer spørgsmålet klart.

Så længe man ikke formelt har undskyldt overfor ofrene, ændrer det intet
(moralsk set), at man alene nøjes med at revidere tonen i den officielle
hverve-pamflet.

Fra : Filip Drejer Johnsen

Dato : 28-06-06 06:29

Hej Henrik,

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Ikke desto mindre vil en person, der er medlem få en pædagogisk samtale
> med en ældste hvis vedkommende vover at rejse en politianmeldelse imod en
> broder. Hvis politianmeldelsen fastholdes vil medlemmet blive udstødt.

Jeg kan kun sige at det ikke er rigtigt. Jehovas Vidner har på intet
tidspunkt udsendt retningslinjer der skulle fordre ovenstående, hvilket, som
jeg tidligere har nævnt, ville kræve artikler i Vagttårnet om emnet.

Dermed ikke sagt at det ikke skulle kunne ske at én eller måske et par
ældste i én af vores knap 100.000 menigheder i ét eller andet land for
efterhånden mange år siden, da pædofili og incest var langt mindre kendt end
det er i dag, har haft en manglende forståelse for situationens alvor og har
håndteret det forkert.

Der er imidlertid langt fra noget sådant og til at I påstår.

Jehovas Vidner læser Vagttårnet, og når Vagttårnet argumenterer for en
bestemt handlemåde kan menighedens ældste ikke - uanset hvilken
argumentation de måtte komme med - diktere noget andet overfor menighedens
medlemmer. De kan heller ikke udelukke et medlem fra det kristne fællesskab.

Filip Drejer Johnsen
Et af Jehovas Vidner
www.watchtower.org

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 27-06-06 22:22

Filip Drejer Johnsen skrev:
> [...]
> du en henvisning til en artikel i Vagttårnet, der behandler spørgsmålet og

Bedre end Vagttårnets egen dækken over egen ryg.
http://www.rickross.com/groups/witness.html

Og mere specifikt f.eks.:

http://www.rickross.com/reference/jw/jw179.html

=== citat ===
J.R. Brown, a spokesman for the national Jehovah's Witness organization,
said that while accusations had been made that the church was shielding
pedophiles, they had not been proved. If members commit sexual abuse,
they can be excommunicated, Brown said.
The role of a church leader is to help a person spiritually, not
prosecute someone for a secular crime, Brown said. Consequently, church
leaders report to secular authorities only in states where they are
required to do so by law, he said.
=== citat slut ===

=== oversat ===
J.R. Brown, en talsmand for den nationale Jehovas Vidner organisation,
sagde at mens der har været fremsat påstande om at kirken dækkede over
pædofile, var de ikke blevet bevist. Hvis medlemmer begår seksuelle
forbrydelser, kan de blive udstødt, sagde Brown.
En kirkeleders rolle er at hjælpe en person åndeligt, ikke at anklage
nogen for en verdsligt kriminel handling, sagde Brown. Som en konsekvens
deraf rapporterer kirkens ledere kun i stater hvor det kræves af loven,
siger han.
=== oversat slut ===

"Verdsligt kriminel handling" [secular crime] burde skurre i ørerne på
enhver der har børn. Hvordan kan man være så nedladende???

Truslen om udstødelse er én ting. Men landets lov kræver [også her i
landet] at man melder det til myndighederne hvis man kommer i besiddelse
af oplysninger om en kriminel handling. Man kan ikke "åndeligt" snige
sig udenom denne forpligtelse.

Vil du have mere reklame herom eller kan du Google dig videre til sager
der også har været omtalt her i landet?

Fra : kalleBSk

Dato : 22-06-06 14:32

nå ja jeg glemte et link:
<http://ethnikoi.org/iran.html>
mvh
Kalle

Fra : Karsten Krambs

Dato : 25-06-06 02:09

On Mon, 19 Jun 2006 23:59:46 +0200, "Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk>
wrote:
> Strafferammen må ændres, da dommerne
>ikke udnytter den gældende strafferamme, til at give meget hårdere
>domme. Derfor ønsker vi en høj minimumsstraf, for sex og anden
>kønslig omgang med børn.

Overgreb er rigtig ubehagelige for den krænkede.
Er det bevist at længere straffe helbreder pædofile?

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-06-06 03:32

"Karsten Krambs" <snabelulrich@DONTSPAMhotmail.com> wrote in message

> Overgreb er rigtig ubehagelige for den krænkede.
> Er det bevist at længere straffe helbreder pædofile?

Er det bevist at lengre straff reduserer skadevirkningene for offeret? Er
det vårt hevnmotiv som er viktig, eller er det offerets behov som er viktig?

HM