Jesus' Budskab er Kærlighed
Fra : Martin Honoré

Dato : 18-06-06 16:26

I dag da jeg gik ude en tur for at plukke blomster, det var en herlig
søndag, kom jeg til at fundere over nogle ting. Da Jesu diciple spurgte
ham, hvad det største Bud fra Loven var. Jesus svarede dem, at det var
Budet om Næstekærlighed. Paradoksalt nok, så byder det Gamle testamemte
os at gøre mange ikke-kærlige ting mod vores fjender, som f.eks. at dræbe
troldkvinder "du skal ikke lade en troldkvinde leve", 2. Mos., 18. Jeg
nåede frem til den konklution, at Jesus ville sige os, at kærlighed altid
kommer før Lovens bud. Som kristen mand ved jeg, at Bibelen ikke
indeholder selvmodsigelser, derfor må der i dette tilfælde være tale om
de dilemmaer, vi nogle gange bliver stillet overfor i livet, som f.eks.
når vi skal vælge, om vi skal forsvarer os mod en troldkvinde som
angriber uskyldige mennesker med hendes hekseri.

>elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele
>dit sind.< Det er det største og det første bud. Men der er et andet,
som >står lige med det: >Du skal elske din næste som dig selv.< På de to
bud >hviler hele loven og profeterne.« Matt 22, 36 - 39

Jeg har lagt mærke til, at der er et brændende had blandt mange af de
semi-sekulære "kristne humanister", som popper op som fungus på en rådden
træstamme. Det er ikke noget jeg bryder mig om at se, da dette er stik
imod Jesu overnævnte formaninger. Måske har disse "kristne" ikke forstået
Jesu budskab? Eller også er de bare endnu en horde "kulturkristne", som i
virkeligheden tjener Satan gennem deres blinde tiltro til det
"videnskabelige" paradigme? Hvis disse kristne ikke bliver gjort mere
opmærksomme på Guds faktiske budskab, så må det være vores ansvar at
formidle det. Som et menneske som priser fred og fordragelighed, må man
ofte ryste på hovedet over disse hidsigproppers påfund.

Hvis målet er kærlighed, så må midlet være handling, i det at kærlighed
ikke er en tilstand, men en handling. Derfor hjalp jeg f.eks. idag en
gammel dame over vejen. Jeg bedte en bøn for alle ukristne ligevel som
kristne. Jeg fortalte en buddhist, at der var frelse efter døden, som han
kunne vælge i stedet for "nirvana" eller "bardo" eller "re-inkarnation".
Således spredes budskabet om kærlighed.

Guds fred, Mvh. Martin Honore Johansen, kristen filosof.

Fra : Vidal

Dato : 18-06-06 18:48

Martin Honoré wrote:

> [...]
> når vi skal vælge, om vi skal forsvarer os mod en troldkvinde som
> angriber uskyldige mennesker med hendes hekseri.

Har du ofte problemer med troldkvinder? Hvad
adskiller en troldkvinde fra en 'almindelig'
kvinde? Hvordan ved man, at man står overfor
en troldkvinde.

Det går ganske fint med stavningen i dag. Men jeg
foreslår alligevel, du får din sekretær til at
tjekke dine indlæg, før du sender dem.

> Martin Honore Johansen, kristen filosof.

Mht din underskrift. Er 'Martin Honere', 'Martin
Johansen' og 'Martin Honore Johansen' den samme
person, eller skal man betragte det som 3 forskellige
personer (eller evt udspaltninger)?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard