Ballade på Christianshavn
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 18-06-06 12:24

Fra : Gamle Jensen

Dato : 18-06-06 13:09

> Kevin Edelvang

Fra : jørgen

Dato : 18-06-06 14:34

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:449537bc$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Så er der ballade i Vor Frelsers Kirke
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article205123.ece
>
> Sikke en præst!

Det lyder lidt som en heksejagt. En storm i et glas vand. Man burde fra
biskoppen og menighedsrådets side være mere optaget af den forkyndelse og
det liv som er i menigheden.

Og så det med hemmelig videoovervågning. Det synes jeg ikke lyder særlig
kristent. Biskopper burde gå foran som et godt eksempel på hvordan ting
løses på en vis og næstekærlig måde.

Hvis der virkelig er et så koldt og ukærligt forhold fra biskopper til
præster, hvordan skal det enkelte menigheds-medlem da kunne opflammes til
selv at vise kærlighed når han ser hvordan biskoppen selv opfører sig?

Er det standarden og linjen i folkekirkens ledelse; at hemmeligt
videoovervåge for en bagatel, for dernæst at føre hekseproces?

mvh jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-06-06 15:28

jørgen skrev:
> [...]
> præster, hvordan skal det enkelte menigheds-medlem da kunne opflammes til
> selv at vise kærlighed når han ser hvordan biskoppen selv opfører sig?

Jeg er slet ikke i tvivl om at biskop Erik Norman Svendsen lige under
sin søgte "hyggelig-gemytlige" facade sagtens skulle kunne vise sig at
være et rigtigt dumt svin af en ubehagelig stodder med rundsave på
albuerne: Det tyder hans perfide adfærd i denne sag i hvert fald stærkt på.

Han har tilsyneladende set sig gevaldigt gal på denne præst, som
åbenbart bare har tilladt sig at låne nogle drikkevarer på Sognegården
til privat brug: Der er for mig at se noget helt hujende galt i
Folkekirken, når vi på den ene side har en Thorkild Grosbøll, som helt
åbenlyst kan fornægte selve dèn kristentro, han er sat til at prædike og
alligevel beholde sit fede arbejde, mens vi på den anden side har denne
nu ganske tvivlsomt tyverianklagede Lene Mathies, som åbenbart står til
bål og brand over en så latterlig bagatel, at politiet ikke engang gider
at rejse sigtelse for det!

Gad vide, hvad det mon er for en sikkert egentlig ganske banal uenighed,
der ligger til grund for biskoppens bizarre, barnlige adfærd? Det virker
jo helt tydeligt som om han som en anden nidkær-intrigant rejekælling
prøver at jorde denne kvindelige over et eller andet ukendt udestående,
som i udgangspunktet aldeles ikke har det fjerneste med øl og vand at
gøre. Hun har velsagtens bare sat ham retteligt på plads på eet eller
andet tidspunkt, hvor han vanen tro er blevet for selvfed i medierne...

Jeg må altså derfor sige: Sikke en biskop!

Anders Peter Johnsen