GS eller GT?
Fra : Thorbjørn Spurre

Dato : 27-08-06 19:54

Hej

Er der nogen der kan forklare meg forskellen på nVidia GeForce 7600GS og
nVidia GeForce 7600GT.

Med venlig hilsen Thorbjørn

Fra : Søren

Dato : 27-08-06 20:09

> Er der nogen der kan forklare meg forskellen på nVidia GeForce 7600GS og
> nVidia GeForce 7600GT.

GT er hurtigere end GS

Fra : Thorbjørn Spurre

Dato : 27-08-06 20:13

"Søren" <newsmail@skryder.com> skrev i en meddelelse

> GT er hurtigere end GS

Jo tak. Men hvorfor. Hvad er det mere prisist der gør den hurtigere? Er det
en anden agitektur eller er det bare hastighed på clokken eller noget helt
andet. Jeg har prøvet at kigge lidt rundt om kring men kunne ikke finde
noget endelig svar.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-06 20:12

"Thorbjørn Spurre" <spurre@image.dk> crashed Echelon writing

> Er der nogen der kan forklare meg forskellen på nVidia GeForce 7600GS og
> nVidia GeForce 7600GT.

GS er til AGP

GT finder du kun til PCI-Express

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-08-06 20:42

Bjarke Andersen wrote:

> GS er til AGP
> GT finder du kun til PCI-Express

Ahhh... det er noget kort-producenterne har fundet på. Teknisk set er der
ikke noget i vejen for at lave et 7600GT kort på AGP-bus.

Faksisk kan det godt fås.
http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a7600_gttdh_1.html

--
Mvh. Lars

Fra : Thorbjørn Spurre

Dato : 30-08-06 17:20

> "Thorbjørn Spurre" <spurre@image.dk> crashed Echelon writing

> GS er til AGP
>
> GT finder du kun til PCI-Express
>
> --
> Bjarke Andersen

Det gør ikke noget. Det skal det også værre...

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-08-06 20:34

Thorbjørn Spurre wrote:

> Er der nogen der kan forklare meg forskellen på nVidia GeForce 7600GS og
> nVidia GeForce 7600GT.

GPU'en på 7600GS og 7600GT er ens.
Frekvensen er dog ikke. GT er hurtigst.

RAM'en er DDR2 på 7600GS. På 7600GT er det DDR3
Frekvensen kan ikke sammenligens direkte da det er 2 forskellige typer RAM.
7600GT'eren er igen hurigst.

http://www.legitreviews.com/article/318/1/
http://www.nvidia.com/object/7_series_techspecs.html

--
Mvh. Lars

Fra : Jakob

Dato : 30-08-06 08:02

"Thorbjørn Spurre" <spurre@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der kan forklare meg forskellen på nVidia GeForce 7600GS og
> nVidia GeForce 7600GT.
>
> Med venlig hilsen Thorbjørn

GS er en mere lydløs udgave af GT, men for at dette kan lade sig gøre, er GS
udgaven clocket ned, og derfor ikke levere den samme udyelse. "S" står for
"silent". I visse tilfælde bruger disse kort bare passiv køling.

Mvh Jakob

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 30-08-06 08:52

"Jakob" <cojab@torskesmoothie.dk> wrote in message

> "Thorbjørn Spurre" <spurre@image.dk> skrev i en meddelelse

Man kan nu også godt få GT med passiv køler. og GS med blæser. Det er ikke
altid koderne (GT, GS, GTO, XL, SE o.s.v.) har nogen anden logik, en at det
skal lyde smart. Ud over 400MHz mod 560MHz hos GT, så kører er rammen GDDR2
istedet for GDDR3 og kører med 800MHz i stedet for 1400MHz.

Der er betydelig forskel i ydelsen på de 2 kort

M.v.h. Ole Frederiksen