Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ASUS 7600GT kan ikke gennemføre 3Dmark06
Fra : Jakob Harder

Dato : 24-08-06 22:02

Jeg har netop samlet en maskine med et ASUS 7600GT Silent grafikkort.

Men når jeg kører 3Dmark for at teste den, så kan den slet ikke gennemføre
den test der hedder HDR/SM3.0 Graphics test. Skærmen bliver helt mærkelig
efter få minutter.

De øvrige tests kan den godt gennemføre, men det sker med sådan noget som
5-10 FPS. Kan det virkelig passe? Da jeg ikke kan gennemføre HDR/SM3.0
Graphics test, kan jeg desværre ikke give jer en samlet score, men jeg synes
på et tidspunkt, da den blev færdige, at jeg på den helt "ditortede" skærm
kunne se et tal omkring 1600. Men det er da også ret lavt?

Kortet er ikke overclocket. Jeg har endda prøvet at underclocke både ram og
gpu. Det hjalp ikke.

Da jeg er skiftet fra en ganske gammel PC har jeg endnu ikke nogle nye 3D
spil at teste med, men det gamle Serious Sam - Second Encounter virker fint
nok i 1280*1024 og alt sat til højeste kvalitet, men måske er det for
gammelt et spil til at sætte mit grafikkort på prøve? Jeg må se at få købt
et par nyere, men har I forslag til, hvad der kan være galt i mellemtiden?

Systemet:
ASUS P5B
E6300 D2D
512 MB no name ram (venter på mine 2x1GB Corsair XMS2 PC6400)
ASUS 7600GT Silent

Håber I har forslag
Jakob

Fra : Bruno

Dato : 24-08-06 22:40

Jakob Harder wrote:
> [...]
> ASUS P5B
> E6300 D2D
> 512 MB no name ram (venter på mine 2x1GB Corsair XMS2 PC6400)

Hvordan med voltstyrker fra PSU'en, levere den det forventede og er den
stabil? Og hvordan med køling kommer der luft nok igennem dit kabinet,
prøv evt. at teste uden låg på.

For ydeligere test så hent nogle demoer af spil, et spil som F.E.A.R.
kan presse alt og så har det endda en lille performance test ting
indbygget (Jeg er dog ikke 100% sikker på om den funktion er i demoen.

Sidste tip er at hvis alt andet end 3DMark kører så glem bekymringerne,
det er alligevel et kedeligt spil

Mvh

Bruno

Fra : Jakob Harder

Dato : 26-08-06 09:18

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message
> [...]
> (Jeg er dog ikke 100% sikker på om den funktion er i demoen.
>
> Sidste tip er at hvis alt andet end 3DMark kører så glem bekymringerne,

Tak for forslag.

Der burde ikke være problemer med PSU. Det er en Seasonic S12 380 W og der
er ikke sluttet mange andre enheder til systemet end dem jeg nævnte + en
harddisk og et cdromdrev.

Spændingerne ligger lige omkring de nominele (p.t. 3,20 , 5.09 samt 12,09).

PSU'en har et PCIexpress stik, men jeg kan ikke se, hvor man skulle kunne
sætte det på grafikkortet.

Varme er ikke et problem. GPU bliver ikke over 45 C - jeg har prøvet både
med og uden side på kabinettet og endda tilføjet en blæser også. Ingen
forskel.

Jeg går i gang med at finde F.E.A.R. demoen og prøve.

VH
jakob

Fra : Jakob Harder

Dato : 29-08-06 07:07

> [...]
> (Jeg er dog ikke 100% sikker på om den funktion er i demoen.
>
> Sidste tip er at hvis alt andet end 3DMark kører så glem bekymringerne,

Jeg har nu fået downloadet F.E.A.R. demoen. Der er ikke nogen test-funktion
(så vidt jeg kan se) i demoen. Men når jeg spiller er der fuld af
texture-fejl og spillet går ned efter 5-10 minutters spil.

Jeg har prøvet at afinstallere alle ASUS' drivere og programmer og kun køre
med nvidia std.drivere. Det hjalp heller ikke.

3dmark06 kan heller ikke gennemføres.

VH
Jakob

Fra : Bruno

Dato : 29-08-06 16:18

Jakob Harder wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at afinstallere alle ASUS' drivere og programmer og kun køre
> med nvidia std.drivere. Det hjalp heller ikke.

Det begynder at lyde som om det måske er dit kort der er færdigt!

Måske der er nogle Nvidia test/demo programmer på deres hjemmeside du
kan prøve med, ellers så ved jeg ikke rigtig.

Mvh

Bruno

Fra : Jakob Harder

Dato : 30-08-06 21:50

> Det begynder at lyde som om det måske er dit kort der er færdigt!

Kortet er helt nyt, så det er jo lidt hurtigt, men du har nu ret. Jeg har
har nu byttet det til et nyt, der virker uden problemer (har dog stadig lidt
problemer med ikke helt stabil ram, men det er en anden snak).

Jeg får nu omkring 3000 i 3dMark og kan spille F.E.A.R. og andre 3D spil
uden problemer nu.

Tak for jeres forslag undervejs. Det hjalp til at diagnosticere, at det
måtte være grafikkortet, der var fejl med.

VH
jakob