grafikkort HJÆLP
Fra : mus

Dato : 22-08-06 18:06

Hvordan ændre jeg på skærmen og lader den gå over på 3dfx kortet ??

I Skærmindstillinger står den på 640x480 pix. Jeg vil gerne have den på
800x600, men skyderen lader sig ikke rokke. Desuden har jeg kun valget
imellem 2 farver og 16 farver. Der bør da vel være mange flere?
I enhedshåndteringen er der gule spørgsmålstegn ved "Andre enheder"
PCI Communication Device og
PCI Multimedia Audio Device.
Skærmkort; der står Standard PCI-grafikkort (VGA)

Fra : mus

Dato : 22-08-06 18:25

Det er en ældre IBM maskine og køre w98

Fra : Bruno

Dato : 22-08-06 21:39

mus wrote:
> Det er en ældre IBM maskine og køre w98

Du skal installere en driver så Windows ved dit grafikkort kan, som det
er nu får du kun nogle sikre basale muligheder.

Gå ind på IBM's hjemmeside, de har arkiver der går tilbage til den
første PC så der kan få det du mangler.

Mvh

Bruno

Fra : mus

Dato : 22-08-06 22:26

Det vil jeg prøve imorgen.
Takker

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-08-06 18:27

> [...]
> PCI Communication Device og
> PCI Multimedia Audio Device.
> Skærmkort; der står Standard PCI-grafikkort (VGA)

Du skal installere en kompatibel driver for at få mulighederne frem i dit
grafikkort.

Det du oplever, er Windows egen bud på en kompatibel driver, som er
installeret sammen med styresystemet.
Du skriver ikke hvilket grafikkort det drejer sig om, og derfor kan jeg ikke
hjælpe dig yderligere.
Hvis du ikke har driveren på enten CDrom eller diskette, må du hente den på
nettet.

mvh
Bri@n

Fra : mus

Dato : 22-08-06 18:31

Vi regner med at det er et voodoo2 kort, for vi har samlignet billeder på
nettet.
Har hentet driver det den, men det hjælper intet

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-08-06 18:27

mus wrote:

> [...]
> PCI Communication Device og
> PCI Multimedia Audio Device.
> Skærmkort; der står Standard PCI-grafikkort (VGA)

Du har ikke installeret driverten til dit grafikkort. Google er en herlig
ting. Fortæl den hvad dit styresystem og dit grafikkort hedder, samt at du
skal bruge en driver.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : mus

Dato : 22-08-06 18:32

Jeg har siddet inde i google i flere timer, men er groet fast nu :(

Fra : mus

Dato : 22-08-06 19:16

Billede af grafikkortet er postet i dk.binaer under Re: grafikkort HJÆLP

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-08-06 20:31

mus wrote:

> Billede af grafikkortet er postet i dk.binaer under Re: grafikkort HJÆLP

Yep. Det er et VooDoo 2. Men det kan ikke, ihvertfald ikke uden at det
bliver meget omstændigt, lave 2D, så du mangler stadig en driver til dit
grafikkort. Det går et kabel fra VooDoo kortet til enten et andet kort
eller et stik på dit bundkort. Der sidder dit grafikkort.

VooDoo kortet kan du kun bruge til at lave 3D accelration i gamle spil, der
understøtter Glide.

Fra : mus

Dato : 22-08-06 20:56

Det sorte kabel går fra voodoo til et andet sted bag på maskinen.
Hvad kan fejlen så være ang de indstillinger ??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-08-06 21:04

"mus" <engel76FJERN@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Det sorte kabel går fra voodoo til et andet sted bag på maskinen.
> Hvad kan fejlen så være ang de indstillinger ??

At du stadig mangler driveren. Voodoo2 kortet er sikkert Add-on kort og
ikke dit primære grafik kort. Du mangler stadig at finde ud af hvilket
grafikkort du har.

Nu skrev du at du har en ældre IBM. IBM har lavet rigtig mange forskellige
maskiner, så måske du kunne kigge efter type/model nr.

--
Bjarke Andersen

Fra : mus

Dato : 23-08-06 15:15