> Nu ved jeg ikke hvad AOD tester eller hvad du forstår ved fuldt ud, men
> Oblivion køreraltså ret godt på de hurtigste kort medmindre opløsning
> skrues ekstremt op.
Du kender bladene, de vil jo teste kortene for fuld skrue, så der er sikkert
slået alt til i spillet, og det er vel det der også er meningen fra
spiludviklerens side.
>
>
>> Nu aner jeg ikke selv en pind om det at lave spil, men jeg har da tit
>> undret mig over hvad det er der gør dem så krævende nu om stunder, for
>> jeg har da selv nogle spil af ældre dato der har en formidabel grafik, og
>> som jeg kunne køre på mit daværende Matox G400 Max, og med de muskler der
>> er i kortene i dag, så mener jeg, eller tror jeg der er meget mere med i
>> spil i dag som nok er overdrevet, det kunne nok programmeres noget mere
>> "simpelt" og så stadig få det samme ud af det.
>
>
> Det var en sætning og en påstand der vil noget
>
> Den grafik der laves i dag er noget helt andet end det fra den tid hvor et
> G400 Max var til noget, det er muligt du ikke kan få øje på det og
> alligevel er forskellen enorm. Springet er mindst lige så stor fra dengang
> til nu, som springet fra Pac Man til det 3D et G400 Max kan trække.
>
> Rigtig mange af vor tids grafikkræfter bruges på lys, skygge,
> partikeleffekter (røg, ild, vand..) og så er der altså også flere pixels
> på skærmen.
Kender du spillet Rage Incoming, det er det spil jeg har i tankerne fra
"gamle dage", der er det hele med, røg, lys, skygger med mere. Jeg kan ikke
spille det med mit X800 GTO, for der er kommet speed i spillet, så det går
for hurtigt til at jeg kan få noget ud af det. Jeg husker så ikke om der er
reflektioner med, men flot var og er det da.
>
> Mvh
>
> Bruno
Mvh
Hagar