ATi X1900XT hvilket mærke?
Fra : Vega

Dato : 16-08-06 20:00

Hej.

Er der noget bestemt mærke der er at foretrække frem for et andet, når det
skal være et
ATi X1900XT gfx kort? og må gerne være så støjsvag som muligt.
Der er vel ikke nogen hastighedsforskel på de enkelte mærker?

Mvh. Vega.

Fra : Bruno

Dato : 17-08-06 20:23

Vega wrote:
> [...]
> ATi X1900XT gfx kort? og må gerne være så støjsvag som muligt.
> Der er vel ikke nogen hastighedsforskel på de enkelte mærker?

Jeg ved det ikke er det du spørger om, men er du opmærksom på at der
kommer et XT1950 kort om et par dage. Det burde betyde lavere priser
eller du kan købe det nye kort i stedet.

Mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 17-08-06 20:55

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det ikke er det du spørger om, men er du opmærksom på at der
> kommer et XT1950 kort om et par dage. Det burde betyde lavere priser eller
> du kan købe det nye kort i stedet.

Hvad er det du ikke ved?
Har læst at det skulle komme, men har ikke kunnet finde noget om hvornår.
Har du en idé om hvornår det kommer og hvad det vil koste?

Mvh. Vega.

Fra : Hans

Dato : 17-08-06 21:46

Vega wrote:
> [...]
> Har læst at det skulle komme, men har ikke kunnet finde noget om
> hvornår. Har du en idé om hvornår det kommer og hvad det vil koste?

http://www.3dmark05.dk/news.asp?id=12794

Hans

Fra : Bruno

Dato : 17-08-06 22:24

Vega wrote:

> Hvad er det du ikke ved?
> Har læst at det skulle komme, men har ikke kunnet finde noget om hvornår.
> Har du en idé om hvornår det kommer og hvad det vil koste?

????
Læs lige det jeg skrev til dig før en gang til

Der er ikke noget jeg ikke ved, eksempelvis så ved jeg at når jeg svarer
et indlæg hvor du spørger til X1900XT med information om X1950 så var
det ikke det du spurgte om.

Kortet bliver officielt præsenteret en af dagene, prisen skulle være
$399 og mon ikke det kan fås i DK i løbet af en månedstid.

Mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 18-08-06 06:03

> ????
> Læs lige det jeg skrev til dig før en gang til

Arghh nu forstod jeg det.

> [...]
>
> Kortet bliver officielt præsenteret en af dagene, prisen skulle være $399
> og mon ikke det kan fås i DK i løbet af en månedstid.

Ok. Så må jeg lige se.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 18-08-06 17:27

> [...]
>>

> Jeg ved det ikke er det du spørger om, men er du opmærksom på at der
> kommer et XT1950 kort om et par dage. Det burde betyde lavere priser eller

2750kr. for et Sapphire X1900XT, er det ikke billigt?
Ved du hvad der menes med detailsalg?

Mvh. Vega.

Fra : Bruno

Dato : 19-08-06 11:30

Vega wrote:
> 2750kr. for et Sapphire X1900XT, er det ikke billigt?
> Ved du hvad der menes med detailsalg?

Detail betyder det kommer i en æske og nogle gange kan der være et par
spil eller andet med i æsken, hvis du kigger hos producenter sår skriver
de sikkert noget om det. ALternativet til Detail (Retail på engelsk) er
OEM hvilket betyder man kun får absolut minimum, hvilket typisk betyder
en plastikpose og en driver CD.

Mvh

Bruno

Fra : Bruno

Dato : 19-08-06 11:31

PS. 2750 lyder fint nok og det er billigt i forhold til de 5K jeg gav
for mit X1900XTX

Fra : Vega

Dato : 19-08-06 12:30

> PS. 2750 lyder fint nok og det er billigt i forhold til de 5K jeg gav for
> mit X1900XTX

Hej Bruno.

Takker for din hjælp.
Valget er faldet på et Sapphire X1900XT og så køber jeg en Zalman VF900-Cu
køler ved siden af, så ialt ca. 3000kr.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 19-08-06 13:22

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> PS. 2750 lyder fint nok og det er billigt i forhold til de 5K jeg gav for
> mit X1900XTX

Hmm, har prøvet at køre nogle benchmark programmer nu.
Har lige kørt PCmark04, men ved test nr. 30 ca. crasher pc'en. Når jeg nu
får X1900XT i går det måske helt galdt?
Kunne det ikke tyde på PSU'en er for lille eller er det et andet problem
mon?

Specifikationer:

CPU: AMD64 X2 4800+
Bundkort: MSI K8N Neo4 Platinum
Ram: 2x1gb Kingston HyperX PC3200
Grafikkort nuværende: ATi X850XT

Ps. Jeg kan se i programmet CoreCenter som følger med til bundkortet at
spændingen på følgende linier er:

Vcore: 1.30 - 1.35V
3.3V: 3.34V
+5V: 4.95 - 4.97V
+12V: 11.66 -11.75

Det er vel heller ikke helt godt? Det er en Chill Innovation 400W version 2.

Mvh. Vega.

Fra : Bruno

Dato : 19-08-06 13:59

Vega wrote:
> Hmm, har prøvet at køre nogle benchmark programmer nu.
> Har lige kørt PCmark04, men ved test nr. 30 ca. crasher pc'en. Når jeg nu
> får X1900XT i går det måske helt galdt?

Vent og se, det kan være alt muligt der skaber problemer. Mest oplagt er
dog nok varme, så check hvor varm dit motherboard og din CPU bliver.

> [...]
> Ram: 2x1gb Kingston HyperX PC3200
> Grafikkort nuværende: ATi X850XT
>
> Ps. Jeg kan se i programmet CoreCenter som følger med til bundkortet at

Det kunne være pænere, men de tal skal læses med forsigtighed for synes
som om forskellige bundkort måler forskelligt. Jeg tror mere at udsving
i voltstyrkerne skal ses som en advarsel.

> Det er vel heller ikke helt godt? Det er en Chill Innovation 400W version 2.

400 W er måske i underkanten, men det kommer an på hvor meget grej den
skal trække. Hvis du er forsigtig så køb en større PSU, selv ville jeg
nok lige se hvordan det gik.

Mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 19-08-06 14:14

> [...]
>>
> Det kunne være pænere, men de tal skal læses med forsigtighed for synes
> som om forskellige bundkort måler forskelligt. Jeg tror mere at udsving i

Det er jo næsten en ½ V mindre end det det skal være på 12V.

> 400 W er måske i underkanten, men det kommer an på hvor meget grej den
> skal trække. Hvis du er forsigtig så køb en større PSU, selv ville jeg nok
> lige se hvordan det gik.

Ok. Men den crasher jo allerede nu.

Det der sidder i maskinen ud over det allerede nævnte er som følger:

2 7200rpm HD, og en SATA 2 HD
1 DVD drev og en 1 DVD brænder
4 80mm blæsere
1 fan controller
1 kortlæser
2 catode rør (dog ikke tændt normalt)

Mvh. Vega.

Fra : Bruno

Dato : 19-08-06 15:07

Vega wrote:
> Ok. Men den crasher jo allerede nu.

Som sagt check hvor varmt grejet bliver, kig også gerne på harddiskene,
og ellers det lidt sådan, at hvorfor fixe noget du alligevel bygger om
lige om et øjeblik.

> Det der sidder i maskinen ud over det allerede nævnte er som følger:

> [...]

Du har mange blæsere. Jeg vil tro du kan opnå et bedre resultat med
mindre hvis de bare sidder det rigtige sted, selv har jeg kun PSU'ens,
en ekstra kabinetblæser der sidder over PSU'en og så CPU + grafikkort
blæserne.

Mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 19-08-06 15:51

> Som sagt check hvor varmt grejet bliver, kig også gerne på harddiskene, og
> ellers det lidt sådan, at hvorfor fixe noget du alligevel bygger om lige
> om et øjeblik.

CPU: idle 37 grader full load: 46 grader ca.
GFX: idle 40 grader full load: 52 grader ca.

Har en blæser til at sidde foran min harddiske

> Du har mange blæsere. Jeg vil tro du kan opnå et bedre resultat med mindre
> hvis de bare sidder det rigtige sted, selv har jeg kun PSU'ens, en ekstra
> kabinetblæser der sidder over PSU'en og så CPU + grafikkort blæserne.

Tror ikke det er blæserne der tager kræfter fra strømforsyningen.

Mvh. Vega.