Defekt grafikkort?
Fra : Jens Olsen

Dato : 14-08-06 20:14

Hej

Min skærm er gået i sort på min Packard Bell I Media 5093. Når jeg
tilslutter skærmen til en af vores nyere Packard Bell PC ´er funger den
fint. Mit gæt er at grafikkortet er stået af. Det er et GeForce 4MX 440, men
det er vist gået af mode, så hvilket et skal jeg købe?

Håber I kan hjælpe

Hilsen Jens

Fra : Bruno

Dato : 14-08-06 20:31

Jens Olsen wrote:
> [...]
> fint. Mit gæt er at grafikkortet er stået af. Det er et GeForce 4MX 440, men
> det er vist gået af mode, så hvilket et skal jeg købe?

Det kommer an på formål og budget? Skal du bare havde et billed, så find
det billigste på edbpriser der har den rigtige port (AGP/PCI).

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 20:57

"Jens Olsen" <jso@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fint. Mit gæt er at grafikkortet er stået af. Det er et GeForce 4MX 440,
> men det er vist gået af mode, så hvilket et skal jeg købe?

Du burde nok lige teste GeForce-kortet i en anden maskine. Vi har haft en
fejl på en maskine hvor et GeForce 4 MX 420 og et GeForce 4 MX 440 lavede
samme fejl. Det var ikke kortene som fejlede noget men der var stået et
eller andet af i forbindelse med AGP-slottet. Begge kort kørte fint i en
anden maskine.

Hvis du har samme fejl vil et nyt kort til AGP-slottet heller ikke virke. Vi
har nu sat et helt nyt Radeon kort i et PCI-slot og maskinen virker fint
igen. Det er ikke nogen super-løsning men nok det bedste vi kunne gøre her
og nu.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Jens Olsen

Dato : 15-08-06 18:56

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har nu sat et helt nyt Radeon kort i et PCI-slot og maskinen virker
> fint igen. Det er ikke nogen super-løsning men nok det bedste vi kunne

Tak for dit svar
Det er da et forsøg værd at prøve kortet i en anden PC.
Jeg havde den samme oplevelse for et lille års tid siden. Dengang var det
dog
skærmen der stod af , derfor teorien om kortet.

--
Venlig hilsen
Jens Olsen