GPU temperatur?
Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 12:25

Jeg har et gigabyte grafikkort 7900GT, med fabriksmonteret Zalman køler. Når
mit spil crasher, så kan jeg se at temperaturen er 68 grader. Er det for
højt til en GPU?

Mvh

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 12:38

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et gigabyte grafikkort 7900GT, med fabriksmonteret Zalman køler.
> Når mit spil crasher, så kan jeg se at temperaturen er 68 grader. Er det
> for højt til en GPU?

Nu tog jeg en gulvblæser, åbnede kabinettet og lod den blæse fuld tryk ind.
Det sænkede GPU temperaturen med 10 grader pg CPU temp. med 5 grader. Og
alligevel crasher spillet. Er ved at blive sindssyg nu.

> Mvh
>
> Nicolai

Nicolai

Fra : BuFFer

Dato : 14-08-06 13:17

Så er det nok ikke derfor.

Min pc crasher når min temp når 127 grader.
Det sker når blæseren stopper pga. støv eller lign. ;)

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 15:09

Nicolai wrote:
> "Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

nej, det er ikke for højt, 7900gt chippen kan klare over 100C

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : coolsti

Dato : 15-08-06 14:59

On Mon, 14 Aug 2006 13:24:33 +0200, Nicolai wrote:

> [...]
> mit spil crasher, så kan jeg se at temperaturen er 68 grader. Er det for

kig på internettet for problemer med 7900GT-kortet, du finder meget! Det
lyder som om mange fabrikanter sælger kortet overclocket per default, og
at derfor kan timing-problemer opstår. Jeg har læst at mange problemer
kan løses ved at justere GPU og hukommelse hastighederne ned. Chippet var
designet for 450/660 (eller 450/1320 alt efter hvordan ram hastighed
beregnes).