Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Fortsættelse af "forekommende depression" ~
Fra : Nicolai

Dato : 13-08-06 15:11

Hver gang jeg starter computeren, så kommer Nvidia driveren frem med denne
besked "SLI GPU rendering has been disabled because one of your videocard
has been removed". Det er den nyeste Nvidia driver og der har aldrig været 2
grafikkort i. Jeg kan ikke finde noget i Bios om at man skal slå SLI fra og
Nvidia's kontrolpanel gik ned, da jeg gik fra standard indstillinger til
avancerede. Og når jeg trykker på SLI ydelsestilstand, kommer den med et
rødt kryds og skriver fejl i brugerdefinition. Men jeg kan ikke finde et
steed, hvor man skulle slå SLI fra.

Kan der ikke være et problem her?

Nicolai

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-08-06 15:24

Nicolai skrev:

> [...]
> one of your videocard has been removed". Det er den nyeste
> Nvidia driver og der har aldrig været 2 grafikkort i.

Prøv evt. at læse denne tråd:
<http://groups.google.com/group/dk.edb.hardware.grafikkort/browse_thread/thread/99eb1ee9f3bb93fe/085153077dfc8596?#085153077dfc8596>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-06 21:57

> Prøv evt. at læse denne tråd:
> <http://groups.google.com/group/dk.edb.hardware.grafikkort/browse_thread/thread/99eb1ee9f3bb93fe/085153077dfc8596?#085153077dfc8596>.

Ja, problemet var, at jeg troede det kunne være denne besked som var
afgørende for at mit system crasher, men det er så bare en mindre bug. Min
computer fryser, selv når jeg kører en 3dmark 03 test, og efter kun 30
sekunder. Samme med spil fra steam.

Jeg er halvvejs ved at købe et Radeon X1900XT

Det er irriterende og som der var en der skrev, at Nvidia havde været
uheldig med den 7900 serie.

> --
> Hilsen
> Madsen

Nicolai

Fra : Claus Albæk

Dato : 14-08-06 07:34

Nicolai wrote:

> Det er irriterende og som der var en der skrev, at Nvidia havde været
> uheldig med den 7900 serie.

Uheldig? den performer godt, sluger ikke voldsomt meget strøm og sælger
godt, hvordan det kan kaldes uheldigt ved jeg ikke. de skal have seriøst
mange fejl på dem så.

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 10:22

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Uheldig? den performer godt, sluger ikke voldsomt meget strøm og sælger
> godt, hvordan det kan kaldes uheldigt ved jeg ikke. de skal have seriøst
> mange fejl på dem så.

Hehe, kan godt være at jeg er desperat. Jeg har bare ikke rigtig tålmodighed
til det store fejlfinderi og jeg har ikke et ekstra pci express grafikkort,
så jeg kan teste om det er mit 7900gt kort der er noget i vejen med eller
andet.

Status nu er;

3dmark 03 -> fryser efter 30 sekunder.
screensaver -> fryser
spil -> fryser efter 30-90 sekunder.

Ellers så kører alt som det skal.

Jeg har prøvet at køre Core temp, mens jeg har spillet kørende og kan se at
temp når den fryser er ca. 60-62 grader på CPU. Jeg har dualview og 2
skærme, så kan se Coretemp på den anden skærm.

Jeg er først lige skiftet til DDR2 ram og PCI express, så jeg har ikke
udstyr til at teste hvilket del der fejler. Så for at få det til at spille,
ville jeg gøre brug af den 14 dages returret og bestille et nyt. Jeg regner
med at Scythe Ninja kommer i morgen, men jeg tror ikke på at det er CPU temp
der er skyld i alt det, men man kan jo blive overrasket.

Nicolai

Fra : preben nielsen

Dato : 24-08-06 15:59

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> 3dmark 03 -> fryser efter 30 sekunder.
> screensaver -> fryser
> spil -> fryser efter 30-90 sekunder.
>
> Ellers så kører alt som det skal.

For lille PSU ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-06 19:18

preben nielsen wrote:
> "Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> For lille PSU ?

Den har været oppe og vende, han har en 520watt Chill psu, burde være nok.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 12:40

> [...]

> Uheldig? den performer godt, sluger ikke voldsomt meget strøm og sælger
> godt, hvordan det kan kaldes uheldigt ved jeg ikke. de skal have seriøst

Nu har jeg bestilt et nyt/andet 7900GT kort, så må vi se.

Køleribbene på CPU køleren er ikke engang varme yderst, burde de ikke være
det, når nu min temp. er for høj? Det samme på GPU køleren.

Nicolai

Fra : TDN

Dato : 13-08-06 15:28

> [...]
> et rødt kryds og skriver fejl i brugerdefinition. Men jeg kan ikke finde

Der er en med et indlæg fra d. 07-07-2006 22.55 der havde de samme
problemer. Måske kan du finde hjælp i den tråd.

Mvh
Thomas