Acer ATI X600
Fra : christian

Dato : 07-08-06 13:36

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en Acer Aspire 9100 med et ATI X600 grafikkort.

Mit problem ligger i at jeg ikke kan instalere en ny driver til dette
grafik kort, når jeg henter en ny driver fra ATI´s hjemmeside så siger
instalationen at jeg ikke har et ati kort i maskinen.
Acer´s hjemmeside har dog en side med drivers til deres maskiner og også
til min maskine og de har også en grafik kort driver på denne side, men
driveren er ikke blevet opdateret siden maskinen kom ud og det vil sige
at den er lidt over et år gammel, og det er den samme driver som min
maskine er født med og stadig køre med.

Hvor finder jeg en ny driver til min maskine ?

Det skal også lige siges at jeg køre med Xp home på min maskine.

På forhånd tak

Fra : Bruno

Dato : 07-08-06 19:01

christian wrote:
> [...]
> grafik kort, når jeg henter en ny driver fra ATI´s hjemmeside så siger
> instalationen at jeg ikke har et ati kort i maskinen.

Det er osse korrekt, selvom du selvfølgelig har en ATI chip.

> [...]
> driveren er ikke blevet opdateret siden maskinen kom ud og det vil sige
> at den er lidt over et år gammel, og det er den samme driver som min

Det er Acer som er nogle røvhuller da de ligesom har overtaget ansvaret
fra ATI og så ikke lever op til det, men der er nok ikke håb om at få
noget ud af Acer selv hvis du klager.

> Hvor finder jeg en ny driver til min maskine ?

Kig efter Omega drivers med google.

Mvh

Bruno