ATi X1900XT eller Geforce 7900GTX?
Fra : Vega

Dato : 06-08-06 13:35

Hej.

Hvilket kort yder bedst af disse: ATi X1900XT eller Geforce 7900GTX?
Har haft ATi de sidste par år, og har været meget godt tilfreds.

Det nye kort skal sidde i denne pc:

CPU: AMD64 X2 4800+
Bundkort: MSI Neo4 Platinum
Ram: 2Gb Kingston HyperX PC3200
PSU: 400W Chill Innovation V.2

Mvh. Vega.

Fra : Bruno

Dato : 06-08-06 17:08

Vega wrote:
> Hej.
>
> Hvilket kort yder bedst af disse: ATi X1900XT eller Geforce 7900GTX?
> Har haft ATi de sidste par år, og har været meget godt tilfreds.

Det afhænger lidt af spillet og indstillinger, men ATI kortet kan noget
Nvidia's ikke kan, FSAA og HDR samtidig, og i fremtidige spil tror jeg
også ATI kortet er bedst egnet.

> Det nye kort skal sidde i denne pc:
>
> CPU: AMD64 X2 4800+
> Bundkort: MSI Neo4 Platinum
> Ram: 2Gb Kingston HyperX PC3200
> PSU: 400W Chill Innovation V.2

Din PSU er ikke alt for stor, men det burde nok gå.

Mvh

Bruno

Fra : Vega

Dato : 06-08-06 17:27

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> også ATI kortet er bedst egnet.

> Din PSU er ikke alt for stor, men det burde nok gå.

Ok.

Ligenu er det spil som F.E.A.R, BFME 2, CoD2 osv. der bliver spillet. Altså
det er meget FPS spil, og så strategi.

Mvh. Vega.

Fra : coolsti

Dato : 13-08-06 20:41

On Sun, 06 Aug 2006 14:35:25 +0200, Vega wrote:

> [...]
>
> Hvilket kort yder bedst af disse: ATi X1900XT eller Geforce 7900GTX?
> Har haft ATi de sidste par år, og har været meget godt tilfreds.

Jeg har købt en 7900GT for nyligt, og har haft lidt problemer med
"freeze-ups" i Guild Wars. Og så har jeg undersøgt på internet hvis
andre har haft samme problemer. Og det jeg er kommet frem til ser
ikke særligt godt ud for Nvidia. Hvis jeg ville gøre købet igen i dag
ville det være ATI i stedet for. Åbenbart er der mange problemer med
7900 korterne, og så ville jeg råde dig at kigge lidt på internet vedr.
disse problemer, før du selv køber et.

Fra : KB

Dato : 16-01-07 01:27

Hej Vega

Din PSU vil ikke være stor nok til dit nævnte setup plus en strømsluger af
et grafikkort.
Asus skriver om deres X1900XT:

"Power supplies with 450-Watt capacity and 30A current on 12V rail is
recommended for single EAX1900 series product"

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-01-07 19:16

KB wrote:

> Din PSU vil ikke være stor nok til dit nævnte setup plus en
> strømsluger af et grafikkort.

Jeg har en MSI X1950XT siddende på følgende setup

CPU: AMD64 4000+
Bundkort: MSI K8 Neo4 FI
1Gb Kingston Value PC3200
PSU: 500W Seasonic S12

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Vega

Dato : 16-01-07 22:34

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har en MSI X1950XT siddende på følgende setup
>
> CPU: AMD64 4000+
> Bundkort: MSI K8 Neo4 FI
> 1Gb Kingston Value PC3200
> PSU: 500W Seasonic S12

Hey begge 2.

Har for længst købt et X1900XT kort og så en Seasonic M12 500W PSU. :)

Mvh. Vega.