Nyt grafikkort, men stadig langsom opdater~
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-08-06 22:59

Hej med jer

Jeg har lige smidt et nyt Sapphire Radeon 9250 256mb ram i min maskine i
håbet om, at de langsomme 'opdateringer' ville blive fortid. Som det har
været tidligere, så har skift imellem skærmbilleder gået relativt langsomt.

Det er svært at sætte helt præcis tid på, men da jeg har en P4 3.4ghz,
1.5gb ram og så dette nye grafikkort, så mener jeg egentlig, at jeg har
mange forudsætninger for, at alt kan gå godt.

Hvad skal jeg kigge efter?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-08-06 06:33

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev:

> [...]
> 1.5gb ram og så dette nye grafikkort, så mener jeg egentlig, at jeg har
> mange forudsætninger for, at alt kan gå godt.

Har du kigget i kør/msconfig, og set efter hvad der starter op sammen med
windows?. Deaktiver alt du ikke bruger. Gå også ind i
kontrolpanel/administration/tjenester, og se hvor utroligt meget der kører i
baggrunden. Vær dog forsigtig her, før du deaktiverer noget. Bl.a. her kan
du se hvad de forskellige tjenester gør, og hvilke der kan undværes:
http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

Ovenstående kan give et boost til PCen, og er under alle omstændigheder
godt.

Mvh.

Karsten

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-08-06 08:44

[...]

> Har du kigget i kør/msconfig, og set efter hvad der starter op sammen med
> windows?.

det skal jeg nok lige gøre, men har det virkelig noget at gøre med minee
'skærmopdateringer' ?

som jeg oplever det, så - når jeg åbner noget nyt - kan jeg se, at siden
loader fra top til bund over 1 sekund i en slags rullende bevægelse.. det
kan da ikke være rigtigt med mine specs, hva' ?

mvh
bo dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-08-06 08:54

> [...]
> loader fra top til bund over 1 sekund i en slags rullende bevægelse.. det
> kan da ikke være rigtigt med mine specs, hva' ?

Der må være noget der belaster systemet. Grafikkortet er jo OK. Prøv også at
gå ind i kontrolpanel/system, og visulle effekter. Slå al "julepynten" fra
der. Det er også noget der sløver grafikken.

Mvh.

Karsten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-08-06 08:58

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev:

> Der må være noget der belaster systemet. Grafikkortet er jo OK. Prøv også
> at gå ind i kontrolpanel/system, og visulle effekter. Slå al "julepynten"
> fra der. Det er også noget der sløver grafikken.

Det er under system/avanceret/visuelle effekter.

Karsten

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-08-06 09:12

[...]

> Det er under system/avanceret/visuelle effekter.

selvom jeg sætter den til 'bedste ydeevne' så giver det ingen forskel..
stadig laaaaangsom opdatering.. ehm.. og bedste ydeevne slår ellers ALT
fra..

men hvis jeg skifter til mit 64mb onboard kort, så har jeg ikke disse
problemer.. ehm..

mvh
bo dudek
www.familiendudek.dk

Fra : claus b. p.

Dato : 05-08-06 23:05

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> wrote in message
> [...]
> fra..
>
> men hvis jeg skifter til mit 64mb onboard kort, så har jeg ikke disse

Prøv at køre dxdiag.exe, så kan du se om drivere, hardware osv. spiller
sammen. Der er en del oplysninger at hente. (forudsætter installation af
direct-x)
Forudsætningerne for at det virker ordentligt er (selvfølgelig) at du bruger
nye drivere til grafikkortet og chipsættet på bundkortet. Hvis det er AGP er
der på nogle chipsæt en speciel AGP driver. Det kan tænkes at du ikke får
onboard kortet koblet helt ud? Er din BIOS også opdateret?

/Claus

Fra : Hagar

Dato : 05-08-06 10:55

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1.5gb ram og så dette nye grafikkort, så mener jeg egentlig, at jeg har
> mange forudsætninger for, at alt kan gå godt.

Nu ved jeg ikke hvilke drivere du bruger, men prøv dem her fra
http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
De gav mit X800 GTO noget af et spark bag i.

Hagar

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 06-08-06 16:54

[...]

> Nu ved jeg ikke hvilke drivere du bruger, men prøv dem her fra
> http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
> De gav mit X800 GTO noget af et spark bag i.

se det hjalp en hel del.. ehm.. nu kører det meget hurtigere, og
programmerne blinker frem i stedet for at rulle frem.. ehm.. :) mange tak..

Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Hagar

Dato : 06-08-06 17:23

> se det hjalp en hel del.. ehm.. nu kører det meget hurtigere, og
> programmerne blinker frem i stedet for at rulle frem.. ehm.. :) mange
> [...]

Velbekomme

Jeg havde noget der minder om dit problem med mit eget P4 2.8 1Gb RAM og så
x800 GTO, og jeg forsøgte med driverne fra skiven der fulgte med kortet, jeg
hentede de nyeste fra ATI, men lige meget hjalp det. Så var der en der gav
mig linket til disse Omega drivere, og SÅ skete der noget.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 14-08-06 07:02

> [...]
> 1.5gb ram og så dette nye grafikkort, så mener jeg egentlig, at jeg har
> mange forudsætninger for, at alt kan gå godt.

Er problemet opstået i en eksisterende windows installation eller er det
kommet efter reinstallation?
Hvis det sidste er tilfældet er det højst sandsynligt at du mangler en
driver og det er temmeligt sikkert driveren til chipsettet på dit bundkort!

Brian