Problemer med output til TV
Fra : Klaus Jensen

Dato : 03-08-06 23:04

Hej

Jeg har en PC, som kører Windows Media Center (som reelt er det samme som
XPsp2). Den har ingen tv-out, og virker fint tilkoblet en alm. skærm.
Grafikkortet er et indbygget ATI Radeon Xpress 200 Crossfire.

Den skal kobles til et tv, som er et Phillips 20" der er ca. 4 år gammelt.

VGA til SVHS ---> SVHS-kabel ---> SVHS til SCART (billeder på nedenstående
link)

Sætter jeg delene sammen, så får jeg ikke et billede på skærmen, som jeg kan
bruge. Jeg har taget et screenshot af det, som man også kan se på
nedenstående link.

http://www.fotothing.com/dlfkldkfldkf/

Burde det ikke virke? Har jeg helt galt fat i noget? Er der nogen der har
nogle forslag til, hvordan jeg får det til at virke?

- Klaus

Fra : claus b. p.

Dato : 05-08-06 23:10

"Klaus Jensen" <spammers@666burninhell6.com> wrote in message
> [...]
>
> Burde det ikke virke? Har jeg helt galt fat i noget? Er der nogen der har
> nogle forslag til, hvordan jeg får det til at virke?

Nej, det kan du ikke få til at virke. Dit VGA stik har en liniefrekvens på
minimum 31kHz, mens TV apparatet skal have en liniefrekvens på 15,75kHz.
Du er nødt til at have et grafikkort med TV-out funktion, så har
elektronikken på kortet styr på at det er de rigtige signaler der kommer ud.
Det behøver ikke at koste en formue sådan et kort.

/Claus