Skærmen fryser fast og lukker
Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 02-08-06 09:34

Hjælp

Gennem de seneste par måneder har min skærm pludselig stoppet og derefter
genstartet.
Jeg har kørt en recovery, og dermed renset C-drevet, geninstallert alle
programmer og data

Jeg var optimist indtil skærmen her til morgen igen begyndte at genstarte,
sidste gang med en besked: NV4_disp virker ikke normalt

Mit skærmkort er Medion GeForce 4-8 Ti 4200 with AGP 8x, bios version
4.28.2005
PC'en kører med Windows XP, SP2, og bliver automatisk opdateret fra
Microsoft.

Jeg har en mistanke om at opdateringerne laver ravage, men hvilken???

Med venlig hilsen

Tommy

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-08-06 09:52

Tommy Rasmussen skrev:

> [...]
> Microsoft.
>
> Jeg har en mistanke om at opdateringerne laver ravage, men hvilken???

Lyder ikke som den mest plausible forklaring, men kan da ikke udelukkes..

Har du prøvet at hente en anden driver hos nvidia ?
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html
Den nyeste er måske ikke den mest optimale til et ældre kort, omend det er
fuldt ud supporteret.

Installeret bundkort driverne ?

Checket kortet rent fysisk og set om den måske bliver for varm fordi den har
en tilstoppet/dårlig blæser?

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 02-08-06 11:55

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse
> http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html
> Den nyeste er måske ikke den mest optimale til et ældre kort, omend det
er
> fuldt ud supporteret.

Jeg har nu installeret en ny driver 91.31 (International) fra Nvidia.
Virker
upåklageligt endnu. Vil afvente et par dage inden jeg foretager mig
yderligere

Foreløbig tak for hjælpen

Mvh

Tommy