Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
6600 igen eller?
Fra : Frank

Dato : 31-07-06 10:42

Hejsa,

Min kærestes grafikkort er netop brændt af og vi skal derfor ud og have
et nyt.

Jeg har selv et Club 3D GeForce 6600 GT som performer virkelig godt i
3D, men som har nogle problemer når jeg kører alm. 2D i Windows XP.
Billedet på skærmen "fryser" i 10-15 sekunder hver 3-4 minut. Det virker
som om at grafikkortet ikke sender noget til skærmen i de sekunder, for
jeg kan godt klikke rundt med musen, jeg kan dog først se resultatet når
billedet kommer igen.

Jeg har på fornemmelsen at det er et problem med for lidt strøm, men det
virker bare underligt at det kører 100% perfekt så længe det er i 3D.

Mit spørgsmål er, om jeg skal tage chancen og købe et 6600GT til hende,
eller om der generelt er problemer med det kort. Prisen på det nye kort
til hende skal helst ikke over kr 1000,-

Mvh Frank

Fra : Frank

Dato : 31-07-06 10:58

Glemte lige at nævne at det er AGP/8x

Fra : Søren Larsen

Dato : 31-07-06 15:52

"Frank" <spam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller om der generelt er problemer med det kort. Prisen på det nye kort
> til hende skal helst ikke over kr 1000,-

Det var da underligt, mit fryser også en gang i mellem, måske 3-4 gange om
dagen, jeg har samme kort, det er ligesom du beskriver..

Fra : Frank

Dato : 01-08-06 11:24

Søren Larsen wrote:
> Det var da underligt, mit fryser også en gang i mellem, måske 3-4 gange om
> dagen, jeg har samme kort, det er ligesom du beskriver..

Hvilken producent har du? Jeg har Club 3D.
Vi købte et PixelView 6600GT til min kæreste, og der er ikke problemer
med at det "fryser", men vi satte også en ny 500W strømforsyning i
hendes PC, så det kan måske være et strøm-issue!?

Mvh Frank

Fra : Brian

Dato : 01-08-06 15:29

> [...]
> med at det "fryser", men vi satte også en ny 500W strømforsyning i
> hendes PC, så det kan måske være et strøm-issue!?

Det tager heldigvis ikke lang tid at finde ud af...

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-08-06 15:29

> [...]
> med at det "fryser", men vi satte også en ny 500W strømforsyning i
> hendes PC, så det kan måske være et strøm-issue!?

Jeg har også et Club 3D, tror ikke mit er et strømproblem, da min
strømforsyning er i top

Fra : Frank

Dato : 02-08-06 08:36

Søren Larsen wrote:
> Jeg har også et Club 3D, tror ikke mit er et strømproblem, da min
> strømforsyning er i top

Kedeligt :(

Mvh Frank

Fra : Yamamoto

Dato : 31-07-06 15:57

"Frank" <spam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> eller om der generelt er problemer med det kort. Prisen på det nye kort
> til hende skal helst ikke over kr 1000,-

har et 6600GT AGP, virker perfekt!.

Fra : Ding-Dong

Dato : 01-08-06 21:16

Frank skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er, om jeg skal tage chancen og købe et 6600GT til hende,
> eller om der generelt er problemer med det kort. Prisen på det nye kort
> til hende skal helst ikke over kr 1000,-

Jeg kan godt anbefale Leadteks A6600 GT TDH.
har aldrig haft bøvl med det.
Med hygsom hilsen

Dennis

Fra : Jesper

Dato : 05-08-06 00:14

On Mon, 31 Jul 2006 11:41:36 +0200, Frank wrote:

> [...]
> 3D, men som har nogle problemer når jeg kører alm. 2D i Windows XP.
> Billedet på skærmen "fryser" i 10-15 sekunder hver 3-4 minut...

Det er ikke 6600 GT generelt som der er problemer med. Har MSI's og det
triller bare. Inden da havde jeg dog et POW som lavede artifacts i NFS2
og derfor blev returneret indenfor 14-dages fristen, så der findes
åbenbart "mandags kort". Men det gælder sikkert alle typer.

Du kører vel med den nyeste driver?

Fra : Frank

Dato : 07-08-06 08:34

Jesper wrote:
> Det er ikke 6600 GT generelt som der er problemer med. Har MSI's og det

Jeg har søgt lidt om det på nettet og det viser sig, at der åbenbart er
mange der har problemer med at Club 3D's kort "fryser" hvert 5-10. minut.

> Du kører vel med den nyeste driver?

Jeps

Mvh Frank